Calvin Klein kryzys marki
Fot. Materiały prasowe
ZE ŚWIATA MODY

Calvin Klein zamyka swoją najbardziej ekskluzywną linię!

Czy to koniec kultowej marki?

Marcin Brzeziński 12 marca 2019 14:29
Calvin Klein kryzys marki
Fot. Materiały prasowe

Amerykańska marka Calvin Klein bierze kurs na oszczędzanie! Właśnie ogłoszono, że zamknięta zostanie najbardziej luksusowa i designerska linia brandu nosząca nazwę 205W39NYC. Z pracą pożegnał się jej prezes Michelle Kessler-Sanders i 50 pracowników w Nowym Jorku. Kolejnych 50 straci również zatrudnienie w biurze Calvin Klein w Mediolanie. A najprawdopodobniej zostanie ono w ogóle zlikwidowane. Zamknięty będzie także flagowy butik marki przy nowojorskiej 654 Madison Avenue. Czyżby Calvin Klein był w tarapatach? O pewnej nerwowości, która zapanowała w znanej marce świadczyło zwolnienie jej dyrektora kreatywnego Rafa Simonsa pod koniec zeszłego roku. Jak się okazało był to dopiero początek…

Powrót do źródeł?

Seks sprzedaje! Taką zasadą kierował się od zawsze 76-letni dziś Calvin Klein. Jego dom mody wielokrotnie w swej historii prowokował odważnymi obyczajowo reklamami. Część z nich, jak kampania dżinsów z 1981 roku, w której wystąpiła młodziutka Brooke Shields była nawet w niektórych krajach zakazana. Od dłuższego czasu projektant nie dowodzi już swoją marką, a jego następcy trochę zapomnieli o zasadach ojca założyciela. Obecny zarząd zapowiada, że w najbliższym czasie pragnie przypomnieć światu o wyjątkowym charakterze brandu. Mamy nadzieję, że nie jest na to za późno… 

Mark Wahlberg w reklamie Calvin Klein, 1992 rok.

Najseksowniejsze reklamy Calvina Kleina
Fot. Materiały prasowe

Raf Simons (ostatni dyrektor kreatywny marki Calvin Klein) i ASAP Rocky po pokazie w 2017 roku.

Fot. East News

Redakcja poleca

REKLAMA

Wideo

Oscary 2022: oto 5 filmów nominowanych za kostiumy!

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

Odkrywamy zaskakującą szafę Małgosi Kożuchowskiej
Supermodelka Anna Jagodzińska i jej szaleństwa