VIVA! VIDEO

Audi dla środowiska

Zrównoważony rozwój i ekologiczne innowacje - taki kierunek wybrała marka Audi.

Artykuł sponsorowany 6 kwietnia 2021 16:38

Czy można produkować auta w sposób zrównoważony? Czy da się to robić w obiegu zamkniętym? Na takie pytania odpowiadają naukowcy z firmy Audi, którzy pracują nad redukcją środowiskowego śladu, jaki pozostawia po sobie produkcja aut.

Ekologiczna rewolucja w Audi
Fot. mat. prasowe

Co jak dotąd udało się osiągnąć marce Audi? Ekologiczny program "Mission: Zero" już przyniósł wymierne efekty, a do 2035 r. Audi planuje zredukować ilość zużywanej wody o połowę! Obejrzyjcie krótkie wideo podsumowujące proekologiczne działania marki - najważniejsze osiągnięcia programu przytaczamy też poniżej.

Siedziba marki Audi
Fot. mat. prasowe

Po pierwsze: zielona energia

Coraz więcej zakładów produkcyjnych Audi może pochwalić się korzystaniem z energii odnawialnej. Siedziba w Ingolstadt już teraz w 100 proc. wykorzystuje zieloną energię z hydroelektrowni. Niemiecki oddział może pochwalić się również własną elektrociepłownią (KWKK), dzięki której udało się zredukować emisje gazów cieplarnianych o 17 tys. ton rocznie.

Z kolei zakład w węgierskim Gyor zasilany jest za pomocą podziemnych wód termalnych oraz ogromnych tarasów fotowoltaicznych. Powierzchnia paneli w węgierskiej fabryce Audi to aż... 80tys. m2.

Ekologiczna rewolucja w Audi
Fot. mat. prasowe

O redukcji śladu węglowego Audi pamięta także na etapie logistyki. Gotowe auta są dystrybuowane w Niemczech za pomocą sieci "zielonych pociągów", zasilanych energią odnawialną z lokalnych źródeł.

Audi - logistyka
Fot. mat. prasowe

Po drugie: woda

Woda pitna staje się coraz bardziej deficytowym surowcem. Dlatego Audi konsekwentnie redukuje jej zużycie. Do 2035 r. litraż ma spaść o połowę, ale już teraz widać spektakularne oszczędności. W Ingolstadt funkcjonuje zbiornik na deszczówkę o pojemności aż 445 tys. m3, a wykorzystana woda jest oczyszczana i ponownie używana w procesie produkcji. Dzięki tym zabiegom niemiecki zakład oszczędza pół miliona metrów sześciennych rocznie!

Z kolei meksykańska fabryka Audi już od 2018 r. w ogóle nie wytwarza wody odpadowej. W Ameryce Środkowej taktyka koncernu polega na regeneracji wód gruntowych za pomocą systemu dołów i intensywnego zalesiania. Posadzono już 100 tys. nowych drzew!

Po trzecie: bioróżnorodność

Zalesianie to globalna taktyka Audi. Każdy oddział sadzi własny las dębowy, a wokół zakładów oraz na dachach powstają łąki, gdzie bioróżnorodność rozwija się samorzutnie. Tereny zielone w Meksyku podlewane są w obiegu zamkniętym - oczyszczoną wodą wykorzystaną w produkcji. Naukowcy z Audi prowadzą też badania nad społecznościami pszczół, kluczowych dla zachowania równowagi w środowisku naturalnym.

Po czwarte: innowacje

Skuteczne działania dla dobra środowiska naturalnego wymagają ciągłego rozwoju i poszukiwania nowych rozwiązań. W Audi kreatywność perfekcyjnie łączy się z technologią. Nowo otwarty flagowy salon w Monachium obfituje w innowacyjne rozwiązania, z których najbardziej imponujące to fasada z materiału  opracowanego wspólnie z berlińskim start-upem Made of Air, który potrafi wychwytywać dwutlenek węgla z atmosfery.

Z kolei w Ingolstadt przetestowano nową technologię wytopu aluminium, w której produktem ubocznym jest tlen, a nie dwutlenek węgla. Posłużyła do produkcji nowoczesnych i przyjaznych środowisku alufelg dla modelu Audi e-tron GT.

Ekologiczna rewolucja w Audi
Fot. mat. prasowe

Dzięki kompleksowym działaniom Audi konsekwentnie dąży do produkcji w obiegu zamkniętym, wykorzystując jednocześnie regionalne różnice dla redukcji środowiskowego śladu (jak węgierskie gorące źródła i zbiorniki retencyjne na wodę w czasie ulewnej pory deszczowej w Meksyku). Bo bycie eko nie powinno być luksusem, tylko standardem.

Materiał powstał z udziałem marki Audi.

TAGI #ekologia #Audi

Wideo

Justyna i Jakub Przygońscy: „jesteśmy zapracowanymi rodzicami”. Tak zmieniły ich dzieci

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

One nas inspirują! Kobiety sukcesu, w wieku od 30 plus do 70 plus: KAMIŃSKA, DERESZOWSKA, SWOROWSKA, KASPRZYK, DUDZIAK w szczerych, zaskakujących rozmowach o dojrzałości, poczuciu atrakcyjności i seksualności. „Wiek nie ogranicza apetytu na seks”, mówi wybitny seksuolog ANDRZEJ DEPKO i przełamuje tabu. IRIS APFEL ikoną stylu została po... osiemdziesiątce. Prowokuje: „Młodość jest przereklamowana!”. 88-letnia JOAN COLLINS i 56-letni PERCY GIBSON burzą stereotypy o związku starszej kobiety z młodszym partnerem. W cyklu PODRÓŻE wyprawa do indyjskich spa i centrów duchowych po młodość.