W wyniku podwodnej eksplozji w głębinach Morza Barentsa, amerykańska flota traci kontakt z jedną ze swoich łodzi podwodnych. Na miejsce wysłana zostaje inna jednostka, której dowództwo w trybie pilnym obejmuje kapitan Joe Glass (Gerard Butler). Okazuje się, że do katastrofy doszło w pobliżu rosyjskiej bazy, którą wkrótce ma odwiedzić Więcej
W wyniku podwodnej eksplozji w głębinach Morza Barentsa, amerykańska flota traci kontakt z jedną ze swoich łodzi podwodnych. Na miejsce wysłana zostaje inna jednostka, której dowództwo w trybie pilnym obejmuje kapitan Joe Glass (Gerard Butler). Okazuje się, że do katastrofy doszło w pobliżu rosyjskiej bazy, którą wkrótce ma odwiedzić prezydent Rosji. Wszystko wskazuje na to, że wcześniejsze wydarzenia to preludium do próby przejęcia władzy w kraju. A także do rozpoczęcia III wojny światowej. W celu dalszego zbadania sytuacji na miejsce wysłany zostaje elitarny oddział amerykańskich komandosów.
Jeśli ktoś zastanawiał się kiedyś nad tym, jak mogłaby wyglądać filmowa seria „Szybcy i wściekli”, gdyby samochody zamienić w niej na łodzie podwodne – „Ocean ognia” jest odpowiedzią na to pytanie. Reguły fizyki tu nie obowiązują, a ogromne jednostki pływające w ułamku sekundy są w stanie zmienić kurs, czy z rozmachem wejść w zakręt „na ręcznym”. „Ocean ognia” to również filmowa strzelanka na lądzie, nakręcona według żelaznych zasad gatunku. Kule świszczą, trupy padają gęsto, a wszystkiemu towarzyszą rakietowe salwy. Sensu wiele tu nie ma, ale miłośnicy gatunku powinni być zadowoleni z seansu. Szczególnie że ostatnio kino ich nie rozpieszcza, a takie militarne „akcyjniaki” można policzyć na palcach jednej ręki.
Dystrybucja w Polsce: Kino Świat
Michael MacCauley (Liam Neeson) to były policjant, który aktualnie sprzedaje ubezpieczenia. Pewnego dnia zupełnie niespodziewanie dowiaduje się, że stracił pracę. To duży cios w sytuacji, gdy jego rodzina pilnie potrzebuje pieniędzy. Wracając do domu kolejką podmiejską, Michael zostaje zaczepiony przez tajemniczą kobietę o imieniu Joanna (Vera Farmiga). Więcej
Michael MacCauley (Liam Neeson) to były policjant, który aktualnie sprzedaje ubezpieczenia. Pewnego dnia zupełnie niespodziewanie dowiaduje się, że stracił pracę. To duży cios w sytuacji, gdy jego rodzina pilnie potrzebuje pieniędzy. Wracając do domu kolejką podmiejską, Michael zostaje zaczepiony przez tajemniczą kobietę o imieniu Joanna (Vera Farmiga). Proponuje mu ona sto tysięcy dolarów za odnalezienie wśród pasażerów jednej osoby, która tam wyraźnie nie pasuje. Opis zadania jest zbyt lakoniczny, ale propozycja kusząca. Mimo to Michael jej nie przyjmuje. Wtedy okazuje się, że nie może tego zrobić. Joanna daje mu do zrozumienia, że jeśli nie zmieni zdania, życie jego rodziny zostanie zagrożone.
Pasażer był czwartym filmem, który nakręcili wspólnie reżyser Jaume Collet-Serra i Liam Neeson. Wcześniej efektem ich współpracy były filmy Tożsamość, Non-Stop oraz Nocny pościg. Kto je widział, ten wie, czego spodziewać się po Pasażerze. To film stylistycznie podobny do wcześniejszych produkcji duetu Collet-Serra/Neeson, którego akcja niemal w całości rozgrywa się w podmiejskiej kolejce. Tym samym Pasażer przywodzi na myśl inne hity kina sensacyjnego, których akcja podobnie dzieje się w jednej, charakterystycznej lokacji: Szklana pułapka (wieżowiec), Oblężenie (okręt), Pasażer 57 (samolot) itp. Pasażer nie zapewnia takiej rozrywki jak te filmy, ale miłośnicy sensacyjnych thrillerów ze stopniowo rozwiązywaną zagadką powinni być zadowoleni.
Dystrybucja w Polsce: Kino Świat
Ambitna policjantka Izabela (Olga Bołądź) po ukończeniu ciężkiego kursu rozpoczyna pracę w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Pierwszym zadaniem dziewczyny jest przeniknięcie do organizacji przestępczej, na czele której stoi niejaki Padrino (Bogusław Linda). Udaje jej się to osiągnąć dzięki romansowi z jednym z zaufanych ludzi Padrina, Cieniem Więcej
Ambitna policjantka Izabela (Olga Bołądź) po ukończeniu ciężkiego kursu rozpoczyna pracę w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Pierwszym zadaniem dziewczyny jest przeniknięcie do organizacji przestępczej, na czele której stoi niejaki Padrino (Bogusław Linda). Udaje jej się to osiągnąć dzięki romansowi z jednym z zaufanych ludzi Padrina, Cieniem (Sebastian Fabijański). Wkrótce Cieniu razem z Żywym (Piotr Stramowski) i Milimetrem (Tomasz Oświeciński) dokonują zuchwałego skoku na jubilera. Gdy w szeregach gangsterów dochodzi do zdrady, sprawy w swoje ręce będą musiały przejąć ich kobiety: Siekiera (Aleksandra Popławska) i żona Cienia, Anka (Katarzyna Warnke), której pomaga niania (Agnieszka Dygant).
Nie wszyscy potrafią pojąć fenomen filmów Patryka Vegi, ale nie zmienia to faktu, że czego się nie dotknie, zamienia w złoto. Tak też stało się w przypadku filmu Kobiety mafii, który w kinach obejrzało ponad dwa miliony widzów. Wiadomo już, że w kolejnych latach do kin trafią następne części Kobiet mafii, a wcześniej na platformie Shomax zadebiutuje serial pod tym samym tytułem. Kobiety mafii to typowe dla Patryka Vegi sensacyjne kino, w którym obok jego ulubionych aktorów zobaczyć można również m.in. Julię Wieniawę, Katarzynę Cerekwicką, Filipa Chajzera i Jarosława Kreta. W porównaniu do poprzednich filmów wyreżyserowanych przez Vegę, Kobiety mafii mogą pochwalić się dużo lepiej skonstruowanym scenariuszem, który zapewnia pewne miejsce na liście najlepszych filmów sensacyjnych roku (stan na maj 2018).
Dystrybucja w Polsce: Kino Świat
Will Sawyer (Dwayne Johnson) to były agent FBI, który odszedł z agencji po zakończonej tragedią akcji odbicia zakładników. Zginęło w niej kilku jego kolegów, a on sam stracił nogę. Jakiś czas później Sawyer przyjmuje posadę szefa ochrony najwyższego na świecie wieżowca: Perły. Budynek wkrótce ma zostać otwarty, a pierwszymi Więcej
Will Sawyer (Dwayne Johnson) to były agent FBI, który odszedł z agencji po zakończonej tragedią akcji odbicia zakładników. Zginęło w niej kilku jego kolegów, a on sam stracił nogę. Jakiś czas później Sawyer przyjmuje posadę szefa ochrony najwyższego na świecie wieżowca: Perły. Budynek wkrótce ma zostać otwarty, a pierwszymi mieszkańcami jego sekcji mieszkalnej są Will i jego rodzina: żona Sara (Neve Campbell) i dwójka dzieci. Już pierwszego dnia po ich wprowadzeniu się do Perły w budynku wybucha pożar. Szybko okazuje się, że wzniecił go oddział najemników, który chce dostać się do sejfu mieszczącego się na ostatnim piętrze budynku.
Drapacz chmur w reżyserii Rawsona Marshalla Thurbera to sensacyjne kino oparte na klasycznym schemacie kina katastroficznego. Zmagania głównego bohatera z grupą dobrze wyszkolonych żołnierzy przypominają Szklaną pułapkę z Bruce'em Willisem, choć obydwa filmy dzieli jakościowa przepaść. Drapacz chmur broni się dobrą realizacją i ciekawymi scenami, w których bohaterowie walczą z szalejącym żywiołem. Nie sposób jednak odnieść wrażenia, że całość została nakręcona po linii najmniejszego oporu i filmowi Drapacz chmur brakuje fantazji. Choć niektóre sceny rozgrywające się na wysokościach mogą przyprawić o dreszcze osoby z lękiem wysokości.
Dystrybucja w Polsce: United International Pictures
Grupa złodziei postanawia dokonać skoku na mennicę państwową Stanów Zjednoczonych, licząc na łup przekraczający kwotę pół miliarda dolarów. Skok zbiega się w czasie z potężnym huraganem, który osiąga rekordowo wysokie wartości. Jedynymi osobami, które mogą powstrzymać złodziei są meteorolog (Toby Kebbell), jego nadużywający Więcej
Grupa złodziei postanawia dokonać skoku na mennicę państwową Stanów Zjednoczonych, licząc na łup przekraczający kwotę pół miliarda dolarów. Skok zbiega się w czasie z potężnym huraganem, który osiąga rekordowo wysokie wartości. Jedynymi osobami, które mogą powstrzymać złodziei są meteorolog (Toby Kebbell), jego nadużywający alkoholu brat, który w przeszłości służył w marines (Ryan Kwanten) oraz agentka federalna (Maggie Grace). Najważniejszym będzie jednak przetrwanie huraganu stulecia, który cały czas przybiera na sile.
Nie ma się co oszukiwać, Huragan nie trafiłby na listę najlepszych filmów sensacyjnych roku, gdyby miał jakąś konkurencję. Pod tym względem jest póki co (maj 2018) słabo, więc ostatnie miejsce aktualizowanej listy najlepszych filmów sensacyjnych 2018 roku zarezerwowaliśmy właśnie dla filmu Roba Cohena. Huragan czekał aż dwa lata na swoją premierę i chyba nie ma w tym przypadku. Zapowiadający się na niezłe kino sensacyjne i wakacyjną rozrywkę bez konieczności wysilenia szarych komórek u widza, Huragan ostatecznie zawodzi, nie spełniając pokładanych w nim nadziei. Oferuje jednak parę widowiskowych scen, których można by się spodziewać po dziele reżysera takich filmów jak Szybcy i wściekli oraz xXx.
Dystrybucja w Polsce: Kino Świat