Han (Alden Ehrenreich) od małego wychowywał się na ulicach Korelli. Razem z ukochaną Qi’rą (Emilia Clarke) pracują dla miejscowego syndykatu przestępczego, który traktuje ich jak niewolników. Nic więc dziwnego, że gdy nadarza się taka okazja, Han i Qi’ra postanawiają uciec. Plan kończy się niepowodzeniem. Qi’ra zostaje schwytana, Więcej
Han (Alden Ehrenreich) od małego wychowywał się na ulicach Korelli. Razem z ukochaną Qi’rą (Emilia Clarke) pracują dla miejscowego syndykatu przestępczego, który traktuje ich jak niewolników. Nic więc dziwnego, że gdy nadarza się taka okazja, Han i Qi’ra postanawiają uciec. Plan kończy się niepowodzeniem. Qi’ra zostaje schwytana, a Han trafia do Imperialnej Akademii. Wydalony z uczelni, trzy lata później jako żołnierz imperialnej piechoty uczestniczy w krwawej wojnie o galaktykę. Sytuację zmienia dopiero poznanie Tobiasa Becketta (Woody Harrelson). To zuchwały złodziej, który planuje skok na transport cennego paliwa o nazwie coaxium. Han Solo dołącza do jego ekipy razem z Chewbaccą (Joonas Suotamo). Liczy na to, że dzięki pieniądzom, które zarobi za udział w tej niebezpiecznej akcji, w końcu będzie mógł wrócić po Qi’rę.
Od czasu przejęcia marki Star Wars przez studio Disneya, filmowcy nie dają nam o niej zapomnieć. Każdego roku pojawia się kolejny film serii, a Han Solo: Gwiezdne wojny – historie to drugi z tak zwanych filmów pobocznych, który nie wchodzi w skład oficjalnej Sagi. Dwa lata wcześniej do kin trafił Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie, a tym razem widzowie dostali możliwość zobaczenia przygód młodego Hana Solo. Wszyscy miłośnicy Sagi znajdą w nim wiele odniesień do wcześniejszych filmów z serii Star Wars, cała reszta widzów powinna być zadowolona z wartkiej akcji, jakiej pełen jest ten film w reżyserii Rona Howarda. Podobnie do filmu Łotr 1, także i Han Solo jest produkcją bardziej mroczną od tych będących kolejnymi częściami oficjalnej Sagi.
Dystrybucja w Polsce: Disney
Wade Watts (Tye Sheridan) to wytrawny gracz komputerowy, który całe dni spędza w wirtualnej symulacji OASIS. W przyszłości z OASIS łączy się każdy. Tylko tam można przeżywać przygody ograniczone jedynie własną wyobraźnią. Jednak OASIS to nie tylko zabawa. Od czasu śmierci jej twórcy Jamesa Hallidaya (Mark Rylance), gracze z całego świata Więcej
Wade Watts (Tye Sheridan) to wytrawny gracz komputerowy, który całe dni spędza w wirtualnej symulacji OASIS. W przyszłości z OASIS łączy się każdy. Tylko tam można przeżywać przygody ograniczone jedynie własną wyobraźnią. Jednak OASIS to nie tylko zabawa. Od czasu śmierci jej twórcy Jamesa Hallidaya (Mark Rylance), gracze z całego świata poszukują w OASIS ukrytego przez niego tzw. Wielkanocnego Jaja. Ten, kto go odnajdzie zostanie jedynym spadkobiercą Hallidaya i właścicielem OASIS. Zadanie nie jest jednak proste, a do celu prowadzi droga złożona z wielu zadań i zagadek związanych z popkulturą. Wade na drodze do Jaja sprzymierzy się z tajemniczą Art3mis (Olivia Cooke), z którą razem będą stawiać czoła groźnej korporacji 101, na czele której stoi Nolan Sorrento (Ben Bendelsohn).
Player One to długo oczekiwana ekranizacja bestsellerowej książki autorstwa Ernesta Cline'a. Jej przeniesienia na duży ekran podjął się Steven Spielberg, a scenariusz do filmu napisał sam Cline. Filmowa wersja Player One dość znacząco różni się od książki, ważne jednak, że zarówno jedno jak i drugie zapewniają świetną zabawę pełną nawiązań do popkultury lat 80. ubiegłego wieku. To właśnie wtedy wychowywał się autor OASIS James Halliday i w filmach, grach i muzyce z tamtego okresu ukrył wskazówki niezbędne do odszukania ukrytego Jaja. Lista tytułów, do których nawiązania można odnaleźć w Player One jest ogromna i nie ogranicza się tylko do lat osiemdziesiątych XX wieku. Znajdziemy tu mniejsze lub większe nawiązania do takich tytułów filmowych jak m.in. Powrót do przyszłości, Lśnienie, Robocop, Stalowy gigant, Terminator i wielu, wielu innych. To także hołd złożony programistom pierwszych gier komputerowych, które stawiały podwaliny pod obecny rynek gier wideo.
Dystrybucja w Polsce: Warner Bros.
Od katastrofy parku tematycznego Jurassic World minęły już trzy lata. Przez ten czas wszystkie stworzone tam dinozaury żyją na wolności. Niestety na wyspie, którą zamieszkują budzi się wygasły dawno wulkan. Jego erupcja może zabić całe życie na wyspie, a dinozaury czeka kolejna zagłada. Powstrzymać się ją stara była kierownik parku, Claire Dearing Więcej
Od katastrofy parku tematycznego Jurassic World minęły już trzy lata. Przez ten czas wszystkie stworzone tam dinozaury żyją na wolności. Niestety na wyspie, którą zamieszkują budzi się wygasły dawno wulkan. Jego erupcja może zabić całe życie na wyspie, a dinozaury czeka kolejna zagłada. Powstrzymać się ją stara była kierownik parku, Claire Dearing (Bryce Dallas Howard). Razem ze swoim byłym chłopakiem Owenem Gradym (Chris Pratt) wraca na wyspę, by uratować jak najwięcej dinozaurów. Wyprawę finansuje były wspólnik twórcy pierwszego parku jurajskiego, Benjamin Lockwood (James Cromwell). Wkrótce wychodzą na jaw prawdziwe powody, dla których zgodził się sfinansować misję.
Kontynuacja jednego z najbardziej kasowych filmów wszech czasów - Jurassic World - była tylko kwestią czasu. Tym razem Colina Trevorrowa, reżysera pierwszej części filmu, zastąpił hiszpański twórca J.A. Bayona. Powstał emocjonujący film przygodowy, którego największą atrakcją są znakomite efekty wizualne. Śmiało można powiedzieć, że dinozaury prawdopodobnie nigdy wcześniej nie wyglądały tak dobrze na dużym ekranie jak w filmie Jurassic World: Upadłe królestwo. Film odniósł finansowy sukces, choć wielu zarzucało mu, że to jedynie powtórka z rozrywki i dzieło, które nie wnosi do serii niczego nowego. Nie zmienia to faktu, że trzecia część serii Jurassic World jest pewna jak amen w pacierzu.
Dystrybucja w Polsce: United International Pictures
W okolicach Meksyku rozbija się statek kosmiczny, na pokładzie którego znajduje się kosmiczny łowca: Predator. W pobliżu swoją akcję przeprowadza oddział amerykańskich komandosów. Jednemu z nich, snajperowi Quinnowi McKennie (Boyd Hoybrook), udaje się schwytać Predatora. Stwór zostaje zabrany do tajnego laboratorium, gdzie od razu rozpoczęte Więcej
W okolicach Meksyku rozbija się statek kosmiczny, na pokładzie którego znajduje się kosmiczny łowca: Predator. W pobliżu swoją akcję przeprowadza oddział amerykańskich komandosów. Jednemu z nich, snajperowi Quinnowi McKennie (Boyd Hoybrook), udaje się schwytać Predatora. Stwór zostaje zabrany do tajnego laboratorium, gdzie od razu rozpoczęte zostają testy pozaziemskiego organizmu. Kończy się to tragicznie, a większość naukowców zostaje zabita. Predator wydostaje się na wolność. Schwytać go będzie mógł ponownie Quinn, któremu pomaga doktor Casey Brackett (Olivia Munn) i grupa niezrównoważonych psychicznie byłych żołnierzy.
Wyreżyserowany przez Shane’a Blacka „Predator” to kolejne spotkanie na dużym ekranie z jednym z najbardziej znanych krwiożerczych kosmicznych stworów: Predatorem. Jak do tej pory tylko pierwszy film z serii, wyreżyserowany w 1987 roku przez Johna McTiernana „Predator”, cieszy się mianem kultowego. Wszelkie kolejne próby zdyskontowania tego sukcesu skończyły się mniejszym lub większym niewypałem. Obiektywnie patrząc, „Predator” A.D. 2018 również nie jest dobrym filmem. Wystarczy jednak nie mieć względem niego żadnych oczekiwań, a można się dobrze bawić. To dobry kandydat do miana filmu tak złego, że aż dobrego.
Dystrybucja w Polsce: Imperial Cinepix
Naukowcy z całego świata próbują rozwiązać rosnący problem przeludnienia. Z gotowym rozwiązaniem przychodzi norweski uczony dr Jorgen Asbjornsen (Rolf Lassgard). Opracowuje on metodę niemal stuprocentowo bezpiecznego zmniejszania ludzi do rozmiaru zaledwie kilku centymetrów. Chętnych do takiej transformacji nie brakuje. Jak grzyby po deszczu powstają Więcej
Naukowcy z całego świata próbują rozwiązać rosnący problem przeludnienia. Z gotowym rozwiązaniem przychodzi norweski uczony dr Jorgen Asbjornsen (Rolf Lassgard). Opracowuje on metodę niemal stuprocentowo bezpiecznego zmniejszania ludzi do rozmiaru zaledwie kilku centymetrów. Chętnych do takiej transformacji nie brakuje. Jak grzyby po deszczu powstają specjalnie kolonie dla pomniejszonych obywateli, które kuszą luksusami, na które teraz wszystkich stać. Fizjoterapeuta Paul Safranek (Matt Damon) i jego żona Audrey (Kristen Wiig) długo wzbraniają się przed zmniejszeniem, ale w końcu postanawiają się mu poddać. Wkrótce odkryją, że istnieje też ciemniejsza strona takiego rozwiązania.
Komediodramat science-fiction Pomniejszenie w reżyserii Alexandra Payne'a korzysta ze znanego schematu, jaki oferuje wiele innych filmów, których akcja rozgrywa się w niedalekiej przyszłości. Najpierw proponuje się jakiś rewolucyjny wynalazek/pomysł, który ma diametralnie zmienić naszą codzienność, potem wychodzi na jaw, że nie wszystko w nim jest tak idealne, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Z podobną fabułą mieliśmy do czynienia choćby w przypadku Parku jurajskiego czy telewizyjnego serialu Westworld. Pomniejszenie Payne'a to udane spojrzenie na plusy i minusy procesu miniaturyzacji. Reżyser podejmuje przeważnie dowcipną próbę spojrzenia na całą sprawę nie tylko z punktu widzenia gagów z wielką różą, ale i społeczno-ekonomicznego wpływu pomniejszenia na świat, w którym żyjemy.
Dystrybucja w Polsce: United International Pictures