pielęgnacja ciała
Fot. adobe.stock.com
ze świata urody

Oto najlepsze metody na ujędrnienie i nawilżenie skóry!

Zacznij je stosować, a efekty będą spektakularne

Redakcja VIVA! 12 kwietnia 2020 12:31
pielęgnacja ciała
Fot. adobe.stock.com

Ciało to jedyna sukienka, którą nosi się przez całe życie, dlatego powinno się o nią wyjątkowo dbać. Skóra ulega procesom związanym z wiekiem nie tylko na twarzy. Starzeje się także ciało, które wiele osób traktuje drugoplanowo. Co robić, żeby było jędrne, zwarte i gładkie przez kolejne dekady?

Jak dbać o skórę ciała by długo było jędrne i młodo wyglądało?

Polki przywiązują znacznie większą wagę do wyglądu twarzy niż ciała, o czym świadczą ilości kupowanych przez nas produktów do pielęgnacji. Na tle innych krajów UE, najmniej zajmujemy się skórą ciała. Twarz oczywiście widać jako pierwszą i jej kondycja jest wizytówką człowieka. Nie mniej odmłodzona twarz na wiotkim, pozbawionym jędrności ciele, również zdradza wiek i świadczy o zaniedbaniu. Pierwszą oznaką tego, że ciało się starzeje, jest przesuszona skóra. To sygnał, że należy działać natychmiast. Sprawdzamy jakie zabiegi wykonywać w domu, a które w gabinecie, żeby ciało było zwarte i piękne niezależnie od metryki.


Jak ćwiczenia wpływają na wygląd skóry?

Najważniejszym przykazaniem posiadania ciała w formie jest ruch. Niezależnie od wieku trzyma w ryzach i wagę i kondycję skóry.

– Zdrowy, aktywny tryb życia, jest inwestycją w młody wygląd. Chroni nas bowiem przed popadaniem w skrajności: gwałtownym tyciem i gwałtowną utratą wagi. A to pierwszy krok do wiotkości skóry. Oczywiście jeśli osoba z nadwagą jest młoda i nawet schudnie więcej niż 20 -30 kg, wyjdzie jej to na zdrowie. I prawdopodobnie nie będzie aż tak widoczne na skórze. Natomiast po 40-stce, duży spadek kilogramów wiąże się z nadmierną wiotkością skóry. Efekt: szczupłe, ale wyglądające na dużo starsze ciało ze względu na obwisłą, pomarszczoną tkankę – mówi prof. Aleksandra Lesiak, specjalistka dermatolog.

Rzeczywiście syndrom jo-jo, czyli nieustające wahania wagi odbijają się na skórze, co doskonale widać na brzuchach kobiet po urodzeniu dzieci. Brzuch przez ponad dziewięć miesięcy rozciąga się. A następnie, po urodzeniu dziecka, skóra wygląda na nim zupełnie inaczej niż na pozostałych częściach ciała. Jest wiotka, często przesuszona i cienka. W takich sytuacjach z pomocą przychodzą nowoczesne zabiegi estetyczne, jak Icoone Laser, które ujędrniają - zasługa zastosowania masażu wykorzystującego podciśnienie, ale także odmładzają, bo dbają o stymulację komórek skóry do produkcji kolagenu - efekt działania fototerapii. Po to, aby stała się bardziej jędrna, zwarta i sprężysta. Oczywiście i w przypadku powrotu do formy po ciąży i w sytuacji utraty dużej ilości kilogramów, oprócz zabiegów, ważna jest profilaktyka. Prof. Aleksandra Lesiak poleca wykonywanie ok. 30 minut spaceru dziennie, minimum tysiąca kroków. Kiedy ciało jest w formie, skóra, która jest jego „opakowaniem” - również. Dermatolog, odradza za to zbyt intensywny wysiłek fizyczny, który wraz z wiekiem - postarza.

Natomiast tłumaczenie nie ruszania się brakiem czasu, jest najprostszą wymówką. Wiosna to najlepszy moment, żeby zrezygnować z wygody prowadzenia samochodu, przestawić się na jazdę rowerem lub komunikacją miejską, a tym samym wykonywanie odpowiedniej ilości kroków dziennie.

darmowe aplikacje do cwiczeń
Fot. adobe.stock.com

Pielęgnacja ciała krok po kroku

Kiedy się zainteresować i zaopiekować ciałem, żeby uchronić je przed przedwczesnymi oznakami starzenia? Prof. Aleksandra Lesiak mówi, że powinno się o nim pamiętać zawsze, niezależnie od wieku.

– Warto przez cale życie trzymać się zasad pielęgnacji, a dbałość o kondycję skóry kształtować od maleńkości. Już jako dzieci jesteśmy uczeni, żeby się kremować, nakładać balsam do ciała po kąpieli. I taki nawyk powinien pozostać na zawsze. Podobnie jak fakt, że latem nie biegamy nago po plaży bez odpowiedniej fotoprotekcji kremami z filtrem – mówi prof. Aleksandra Lesiak.

Nawyk smarowania skóry kremem z SPF jest oczywisty w przypadku skóry twarzy, ale z troską o ciało, jest już znacznie gorzej. Natomiast warto zaznaczyć, że na kondycję skóry ciała wpływa to, jak je traktujemy każdego poranka czy wieczoru. Do trzech minut po kąpieli, należy nałożyć na skórę balsam do ciała (wówczas najłatwiej jest uchronić skórę przed przeznaskórkową utratą wody). Taki gest jest kluczowy w przypadku skóry suchej, bardzo suchej lub atopowej. Ale jeśli nigdy się takiej skóry nie miało, a nagle na ciele pod koniec zimy czy na początku wiosny, widać łuszczący się naskórek, to znak zaniedbania i nie przestrzegania podstawowych zasad pielęgnacji. I alarm, żeby to zmienić.

– Nawilżanie jest rytuałem, który ma nam towarzyszyć codziennie. Każdego dnia, bez względu na porę roku czy rodzaj skóry. Większość pacjentek, które skarżą się na przesuszoną skórę na nogach czy ramionach ma to samo wytłumaczenie: nie lubię się smarować. A po kąpieli na skórze jest tendencja do zwiększonej utraty wody, co prowadzi do gorszego nawodnienia. Zdrowej, zadbanej skóry białe ślady na łydkach czy złuszczony naskórek na wewnętrznej warstwie spodni - nie dotyczą. A nawilżanie i natłuszczanie, powinno być tak oczywiste i powtarzalne jak mycie zębów – dodaje dermatolog.

Dobrym zwyczajem jest też wykonywanie raz na dwa tygodnie peelingu całego ciała. W zależności od upodobań cukrowego lub solnego (albo własnej roboty, np. z fusów po kawie). Złuszczając regularnie, ale nie za często zrogowaciały naskórek, substancje aktywne z kremów, balsamów lub olejków, łatwiej przenikają i intensywniej działają. Dermatolożka poleca stosowanie emolientów do mycia i balsamów z lipidami i skwalenem do pielęgnacji skóry. Także prewencyjnie.

peeling ciała
Fot. adobe.stock.com

– Płaszcz lipidowy po 40 roku życia nie działa już jak dawniej. Skóra ma większą tendencję do przesuszania się i złuszczania. Nawet jeśli kiedyś była skórą normalną, w tym wieku zaczyna wykazywać cechy skóry suchej lub odwodnionej. Potrzebuje odpowiedniego wsparcia każdego dnia. Nie tylko ze względu na stosowanie detergentów, ale także na fakt, że pierze się ubrania w proszkach, które je zawierają, nosi się dopasowane rzeczy, itd. Skóra nie nawilżana i nie zabezpieczana lipidami, staje się bardziej napięta i skłonna do podrażnień – przestrzega dermatolog.

Najlepsze zabiegi na ciało

Z pomocą wiotkiej, przesuszonej lub podrażnionej skórze przychodzą zabiegi. Oprócz masaży ciała – wykonane w serii, zmieniają kondycję skóry o 180 stopni, można oczywiście zainwestować w dedykowane odpowiednim partiom ciała zabiegi. Biorąc jednak pod uwagę, że powierzchnia ciała jest znacznie większa niż twarzy, to dość kosztowna pielęgnacja…

– Jeśli wiotkość i „zmęczenie” skóry są widoczne na szyi i dekolcie, polecam wykonanie kilku zabiegów mezoterapii. Nakłuwanie skóry igłami i wstrzykiwanie w nią odżywczych pielęgnacyjnych koktajli, przynosi rewelacyjne rezultaty ujędrnienia i nawilżenia skóry. Można by oczywiście zastosować mezoterapię na innych częściach ciała, ale rzadko kto się na to decyduje, ze względu na koszty takich zabiegów. W ujędrnianiu brzucha, pośladków czy nóg sprawdza się endermologia LPG wykonana w serii, albo fala uderzeniowa. Ultradźwięki na ramionach, też zdają egzamin – zachwala prof. Aleksandra Lesiak.

Ale przestrzega, że podobnie jak w przypadku twarzy, nic nie jest dane na zawsze. I nawet jeśli seria wykonanych zabiegów poprawi jędrność skóry i tak należy ją co sezon powtarzać. Nie zapominając o regularnym ruchu, zdrowym trybie życia i codziennej pielęgnacji.

– Kolagen wraz z wiekiem zanika w całym organizmie – nie tylko w twarzy. Dlatego warto pielęgnację domową i zabiegi gabinetowe, wspierać także dietą bogatą w mikro i makroelementy. Nie da się też ukryć, że lepiej wygląda ciało osób bez nadwagi niż osób otyłych. Oczywiście bez przesady z odchudzaniem! Zdrowy ruch, zbilansowana dieta i regularna pielęgnacja, to często najlepsza prewencja anti-aging. Zabiegi, nawet wykonane w serii nie cofną wielu miesięcy bądź lat pozbawionych dbałości o ciało – dodaje dermatolog.

Wideo

Wiosna 2020 - design, kulinarne inspiracje, podróże bez wychodzenia z domu!

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

BOJARSKA-FERENC, CHODAKOWSKA, LEWANDOWSKA, RUBIK, JĘDRZEJCZYK, SKURA… – ich wspaniałe figury, zdrowie, niesamowita energia, kreatywność to efekt wyrzeczeń, restrykcyjnych diet, a może dobrych genów? Nowa gwiazda modelingu KAROLINA PISAREK zdradza, czemu zawdzięcza sukces. Kierowca rajdowy LESZEK KUZAJ – ryzyko to jego specjalność! A także intrygująca historia JOGI oraz skąd się wzięło SPA.