Ze świata urody

Ta dieta naprawdę zwalcza cellulit i wyszczupla ciało!

Zobacz, co powinno znaleźć się w Twoim nowym menu

Marta Cieplak 15 maja 2018 16:30
dieta cellulit
Fot. adobe.stock.com

Cellulit to nic innego jak nierównomiernie rozłożona tkanka tłuszczowa na udach i pośladkach. Ma go niemal każda kobieta, niezależnie od tego, jaki ma rozmiar. Walka z nim to długi i żmudny proces, ale można go zniwelować. Jednym z najskuteczniejszych sposobów, poza aktywnością fizyczną i stosowaniem specjalistycznych preparatów, jest dieta antycellulitowa. Stosowana przez dłuższy okres czasu naprawdę potrafi poprawić kondycję skóry. Poznaj jej zasady!

Boskie ciało dzięki diecie

Oczyszczaj organizm
Na czczo wypij szklankę wody z cytryną. W ciągu dnia wypijaj przynajmniej 2 litry niegazowanej wody mineralnej o niskiej zawartości sodu. Wypłuczesz w ten sposób z organizmu toksyny i przyspieszysz przemianę materii.

Mleko i jogurt nie tylko na mocne kości!
Zacznij dzień od serka wiejskiego, chudego twarożku z jogurtem lub puddingu chia! Mleko i produkty mleczne zawierają dużą ilość wapnia, który świetnie wpływa na metabolizm. Obniża intensywność syntezy tkanki tłuszczowej oraz utrudnia wchłanianie tłuszczu.

Co na obiad?
Jedz potrawy bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6 i omega-9. Poprawiają metabolizm tkanek zaatakowanych przez cellulit, spalanie tkanki tłuszczowej i zapobiegają odkładaniu się tłuszczu. Smaż na oleju kokosowym lub oliwie. Jedz też ryby gotowane na parze. Najlepiej łososia.

W diecie antycellulitowej, co najmniej raz razy w tygodniu, powinno pojawić się także czerwone mięso. To doskonałe źródło żelaza. Bogata w nie dieta wpływa na poprawę stanu skóry i sprzyja redukcji cellulitu.

Rozsmakuj się w zielonej herbacie!
Kawę zastąp herbatą, najlepiej liściastą. Zawiera bowiem polifenole – antyutleniacze, które chronią skórę przed wpływem wolnych rodników. W efekcie kolagen i elastyna pozostają pod ochroną, a ich struktura wzmacnia się. Jeśli jednak nie chcesz rezygnować z kawy, popijaj ją szklanką wody.

Pij zielone koktajle
Najlepsze połączenie to jabłko, kiwi, banan, limonka, seler naciowy i natka pietruszki. Ale możesz do smaku dodawać także inne warzywa. Taki koktajl świetnie oczyszcza z toksyn i może spokojnie zastąpić na przykład drugie śniadanie!

Ogranicz spożycie soli!
Zamień sól na mieszankę aromatycznych ziół. Tymianek, rozmaryn, bazylia i kolendra zastąpią ten szkodliwy dodatek, a potrawy będą równie smaczne. 

Dodaj soki do codziennego menu...

=

Dieta i detoks sokowy
Fot. Adobe Stock

A będziesz mieć ciało marzeń!

ciało na wiosnę
Fot. Adobe.Stock.com

Wideo

Te kultowe filmowe kwestie Jerzego Stuhra przeszły do historii! Też je uwielbiasz?

Polecamy

Top

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

Krystyna Janda opowiada o tym, jak nie poddać się losowi i robić to, co się kocha