ZE ŚWIATA MODY

Gucci pozwał znaną sieciówkę! Dlaczego?

Sabina Zięba 16 sierpnia 2017 15:00
Fot. Materiały prasowe

W świecie mody dosyć często słyszymy o pomysłach projektantów, które bezprawnie zostały wykorzystane przez innych w swoich kolekcjach. Tym razem bohaterami najnowszego skandalu są dwie światowe marki, które już wcześniej zetknęły się z plagiatem...

Polecamy też: Dolce & Gabbana przyznają się do plagiatu! A jeszcze niedawno sami oskarżali Chanel…

Konflikt Gucci x Forever21

Wszystko zaczęło się w grudniu zeszłego roku, kiedy dział prawny Gucci wystosował specjalne pismo do Forever21. Wówczas dom mody poprosił znaną sieciówkę o wycofanie ze sprzedaży i zniszczenie wszystkich projektów, w których wykorzystali charakterystyczne elementy dla włoskiej marki, czyli paski zielono-czerwono-zielone oraz niebiesko-czerwono-niebieskie. Odzież, która znalazła się wówczas w ich ofercie rzeczywiście była do siebie bliźniaczo podobna:

Fot. Materiały prasowe

Po lewej bomberka Forever21, po prawej projekt Gucci.

Polecamy też: Zobacz najciekawszą kampanię sezonu! Gucci proponuje projekty nie z tego świata

Forever21 nie przejął się pismem, które otrzymał i zdecydował się jeszcze bardziej zaognić sytuację - w czerwcu wytoczył sprawę o znak towarowy przeciwko Gucci. Włoski dom mody odpowiedział natomiast 8 sierpnia, składając w kalifornijskim sądzie stanowym pozew o nieuczciwą konkurencję, naruszenie znaku towarowego i odrzucenie wcześniejszych roszczeń sprzedawcy detalicznego. W specjalnym oświadczeniu czytamy: Marka Gucci podjęła kroki zmierzające do ostatecznego położenia kresu masowej sprzedaży w amerykańskiej sieci Forever21 projektów, które wykorzystują słynne kolorowe paski Gucci. (...) Mimo że Forever 21 próbuje zastraszyć Gucci, by zaprzestała wysiłków w zakresie egzekwowania znaków towarowych, marka jest tak samo jak zawsze zaangażowana w ochronę długotrwałych praw własności intelektualnej”. Czy w takiej sytuacji Forever21 przestanie kopiować inne domy mody? Zapewne wkrótce się przekonamy...

Polecamy też: Modelki, Rzym i… dzikie zwierzęta. Podoba wam się nowa ekscentryczna kampania domu mody Gucci?

Poprzednie plagiaty Gucci i Forever21

W 2015 roku H&M zażądał, by Forever21 wycofał ze sprzedaży plażową płócienną torbę z napisem „Beach Please”, która była kopią ich projektu. Wówczas sprawę rozwiązano bez interwencji sądu.

Fot. Materiały prasowe

Po lewej torba Forever21, po prawej H&M.

Ostatnio głośno było również o kampanii reklamowej Gucci na jesień i zimę 2017, w której marka miała wykorzystać autorskie projekty studenta prestiżowej londyńskiej uczelni artystycznej Central Saint Martins, Pierra-Louisa Auvraya. Naspisał on wówczas: „Jestem studentem ciężko pracującym na swoją przyszłą pozycję. Ostatnią rzeczą, jakiej potrzebują młodzi artyści to… bycie okradanym”.

Polecamy też: Czy najnowsza kampania reklamowa domu mody Gucci to plagiat?

TAGI #Gucci

Wideo

Te kultowe filmowe kwestie Jerzego Stuhra przeszły do historii! Też je uwielbiasz?

Polecamy

Top

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

Pierwszy wywiad Agnieszki Radwańskiej po zakończeniu kariery! Andrzej Piaseczny szczerze o… seksie!