Burberry

Burberry to najsłynniejsza krata na świecie. Czerwone, białe i czarne pasy na beżowym tle opatentowano w 1924 r., ale furorę zrobiły dopiero w latach 60. Dzisiaj są, obok monogramu LV marki Louis Vuitton, najczęściej kopiowanym znakiem towarowym na świecie. Burberry był na początku producentem męskich trenczy. Thomas Burberry wymyślił trencz z gabardyny, czyli wodoodpornej wełny, na potrzeby brytyjskiej armii. Dzisiaj portfolio Burberry obejmuje ubrania, akcesoria, kosmetyki i perfumy, np. Burberry London i Burberry Weekend. Z logo marki możemy kupić zarówno lakier do paznokci za 14 funtów, jak i płaszcz z aligatora za 28 tys. funtów. Hitem są szaliki w słynną kratę. Dowiedzieliśmy, że córka Jude’a Lawa, 16-letnia Iris, została nową twarzą marki. Na razie ma reklamować pomadki. Podobno dorastała razem z marką i już jej dziecięcy wózek nosił logo Burberry. Ekskluzywna brytyjska marka ma w Polsce trzy butiki: w Warszawie, Katowicach i Poznaniu.

Najnowsze

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

HALINA ROWICKA I ANNA KALCZYŃSKA Jak odnaleźć się w życiu po odejściu ukochanej osoby i czy matka i córka mogą się przyjaźnić. MARIA DĘBSKA o niezależnych kobietach: matce reżyserce, ikonie lat 60. Kalinie Jędrusik, którą zagrała, i o... sobie. MARIUSZ WILCZYŃSKI – malarz, performer, twórca animacji. Jego animowany film „Zabij to i wyjedź z tego miasta” to absolutny światowy hit! Pierwsza w historii Stanów Zjednoczonych kobieta wiceprezydent – KAMALA HARRIS zmienia świat. GRZEGORZ SKAWIŃSKI Życie rockmana w czasach pandemii. W cyklu PODRÓŻE: Czy w tym roku poszusujemy i gdzie – top lista najsłynniejszych zimowych kurortów.