Burberry

Burberry to najsłynniejsza krata na świecie. Czerwone, białe i czarne pasy na beżowym tle opatentowano w 1924 r., ale furorę zrobiły dopiero w latach 60. Dzisiaj są, obok monogramu LV marki Louis Vuitton, najczęściej kopiowanym znakiem towarowym na świecie. Burberry był na początku producentem męskich trenczy. Thomas Burberry wymyślił trencz z gabardyny, czyli wodoodpornej wełny, na potrzeby brytyjskiej armii. Dzisiaj portfolio Burberry obejmuje ubrania, akcesoria, kosmetyki i perfumy, np. Burberry London i Burberry Weekend. Z logo marki możemy kupić zarówno lakier do paznokci za 14 funtów, jak i płaszcz z aligatora za 28 tys. funtów. Hitem są szaliki w słynną kratę. Dowiedzieliśmy, że córka Jude’a Lawa, 16-letnia Iris, została nową twarzą marki. Na razie ma reklamować pomadki. Podobno dorastała razem z marką i już jej dziecięcy wózek nosił logo Burberry. Ekskluzywna brytyjska marka ma w Polsce trzy butiki: w Warszawie, Katowicach i Poznaniu.

Najnowsze

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

Trener personalny DANIEL QCZAJ zdobył się na coming out. Co mu dała ta decyzja, a co zabrała? ALŻBETA LENSKA dwa lata temu o mało nie umarła. To wydarzenie w zaskakujący sposób zmieniło jej życie. W VIVIE! na Lato cykl Ona o Niej – MAŁGORZATA POTOCKA o KALINIE JĘDRUSIK: „Przez jednych kochana, przez innych nienawidzona. Polska Marilyn Monroe…”. W cyklu Sztuka gotowania – AGNIESZKA MACIĄG zdradza, jak zatrzymać młodość. W Podróżach z Historią – kultowe miejsca: magiczna leśniczówka w Praniu, Krzyże „lepsze niż Paryże…”.