Burberry

Burberry to najsłynniejsza krata na świecie. Czerwone, białe i czarne pasy na beżowym tle opatentowano w 1924 r., ale furorę zrobiły dopiero w latach 60. Dzisiaj są, obok monogramu LV marki Louis Vuitton, najczęściej kopiowanym znakiem towarowym na świecie. Burberry był na początku producentem męskich trenczy. Thomas Burberry wymyślił trencz z gabardyny, czyli wodoodpornej wełny, na potrzeby brytyjskiej armii. Dzisiaj portfolio Burberry obejmuje ubrania, akcesoria, kosmetyki i perfumy, np. Burberry London i Burberry Weekend. Z logo marki możemy kupić zarówno lakier do paznokci za 14 funtów, jak i płaszcz z aligatora za 28 tys. funtów. Hitem są szaliki w słynną kratę. Dowiedzieliśmy, że córka Jude’a Lawa, 16-letnia Iris, została nową twarzą marki. Na razie ma reklamować pomadki. Podobno dorastała razem z marką i już jej dziecięcy wózek nosił logo Burberry. Ekskluzywna brytyjska marka ma w Polsce trzy butiki: w Warszawie, Katowicach i Poznaniu.

Najnowsze

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

EWA CHODAKOWSKA I LEFTERIS KAVOUKIS o balansie, jaki dała im pandemia, domu w Warszawie i… raju w Atenach. Co takiego wydarzyło się, że RAFAŁ KRÓLIKOWSKI powiedział sobie: „Hola, hola, panie Królikowski, czasami trzeba przystopować…”? AIDA KOSOJAN-PRZYBYSZ z córkami ALICJĄ i MARGO – Jak być matką, kiedy widzi się przyszłość? W cyklu Kobiece historie: Fonda, Birkin, Joplin, Mitchell – buntowniczki i hippiski, które zmieniły świat. Miasto miłości: Nowy Jork nie pozwoli zasnąć zakochanym.