Burberry

Burberry to najsłynniejsza krata na świecie. Czerwone, białe i czarne pasy na beżowym tle opatentowano w 1924 r., ale furorę zrobiły dopiero w latach 60. Dzisiaj są, obok monogramu LV marki Louis Vuitton, najczęściej kopiowanym znakiem towarowym na świecie. Burberry był na początku producentem męskich trenczy. Thomas Burberry wymyślił trencz z gabardyny, czyli wodoodpornej wełny, na potrzeby brytyjskiej armii. Dzisiaj portfolio Burberry obejmuje ubrania, akcesoria, kosmetyki i perfumy, np. Burberry London i Burberry Weekend. Z logo marki możemy kupić zarówno lakier do paznokci za 14 funtów, jak i płaszcz z aligatora za 28 tys. funtów. Hitem są szaliki w słynną kratę. Dowiedzieliśmy, że córka Jude’a Lawa, 16-letnia Iris, została nową twarzą marki. Na razie ma reklamować pomadki. Podobno dorastała razem z marką i już jej dziecięcy wózek nosił logo Burberry. Ekskluzywna brytyjska marka ma w Polsce trzy butiki: w Warszawie, Katowicach i Poznaniu.

Najnowsze

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

MAŁGORZATA ROZENEK-MAJDAN i RADOSŁAW MAJDAN w przejmującej rozmowie o walce o dziecko, mierzonej poświęceniem, niepewnością, ale i wdzięcznością. MICHAŁ ŻEBROWSKI i EUGENIUSZ KORIN, dyrektor i reżyser Teatru 6. piętro. Czy się lubią, podziwiają i... kłócą. MARIOLA BOJARSKA FERENC Los naznaczony tragediami: wypadek mamy, walka o życie synka, rozwód, choroba męża. W cyklu EXTRA: Czy w kontekście niemieckich obozów koncentracyjnych może być mowa o modzie? – opowiada antropolożka mody Karolina Sulej. PODRÓŻ „Będziecie tam wracać”, mówi o Bieszczadach słynna podróżniczka Elżbieta Dzikowska.