Reklama

Podróżujemy coraz więcej i coraz chętniej. Do niedawna głównym celem wyjazdów było zwiedzanie lub wypoczynek. Teraz to się zmieniło. Młodsi podróżnicy coraz mniej zainteresowani są staniem w długich kolejkach do najbardziej znanych atrakcji turystycznych, czy muzeów. Z erą TikToka, przyszedł czas na wyprawy...kulinarne. Taki styl podróżowania jest teraz na topie! Młode pokolenie coraz częściej wyjeżdża, by poznawać specjały lokalnej kuchni. Według badań Global Travel Trends Report, aż 81% ankietowanych wskazało kulinaria jako główny cel wyjazdu.

Reklama

ZOBACZ TAKŻE: Podróże 2023 - czym kusi nieziemska Malta?

Podróże 2023: Czas na wyprawy... kulinarne!

W statystykach zaskakujące jest, że wiele osób z pokolenia Generacji Z i Millenialsów organizuje swój wyjazd pod kątem odwiedzenia jednej, konkretnej restauracji. Oprócz tego, badanie pokazuje, że znaczna część młodych turystów wyjeżdża po to, by wziąć udział w lokalnym festiwalu kulinarnym, a niektórzy z nich, by wziąć udział w lokalnych lekcjach gotowania.

Podróże 2023: Polska kuchnia cieszy się ogromnym powodzeniem!

Skąd Millenialsi czerpią inspiracje do podróży? Oczywiście z mediów społecznościowych. Zwłaszcza TikTok jest ostatnio źródłem najmodniejszych pomysłów wyjazdowych. Jednym z nich stał się ostatnio zasmakowanie... polskiej kuchni. A wszystko za sprawą influencerów, takich jak Ken, japoński tiktoker, któremu nasze specjały wyjątkowo przypadły do gustu. Jego posty są bardzo popularne. Podczas pobytu w Polsce podzielił się swoimi wrażeniami dotyczącymi naszych lokalnych smaków, a kiedy wrócił do swojego kraju, udało mu się znaleźć restaurację z polskimi specjałami.

Reklama

Co ciekawe, kilka miesięcy Polska znalazła się na szczycie listy najlepszych destynacji turystycznych na 2023 rok wg portalu CNN. Możliwe, że ma to związek z popularnością naszej lokalnej kuchni!

Reklama
Reklama
Reklama