VW EKO
Fot. Adobe Stock
VIVA! Eko

Podróż w przyszłość. Na jakie ekorozwiązania warto postawić, by obniżyć emisję CO2?

Sprawdźcie koniecznie!

Xymena Borowiecka 15 marca 2020 12:27
Materiał partnera
VW EKO
Fot. Adobe Stock

Na przestrzeni ostatnich lat ekologiczne podejście do życia zmieniło się. Nie jest już chwilową modą - jest sposobem na to, aby powstrzymać zmiany klimatyczne i spowolnić dynamiczne tempo zanieczyszczania planety. Ekorozwiązania coraz częściej stają się także synonimem oszczędności - drogi i szkodliwy środowisku węgiel  zamieniamy na odnawialne źródła energii, a wybierając napęd hybrydowy - rzadziej tankujemy samochód i ograniczamy emisję spalin. 

Co jeszcze warto zrobić, aby nasze życie było bardziej eko? Przekonajcie się!

Panele słoneczne 

Słońce dostarcza nam ogromne ilości energii. Co więcej, robi to zupełnie za darmo i swobodnie może zastąpić nieodnawialne źródła energii. Posiadając dom, warto pomyśleć nad wykorzystaniem tak dogodnej sytuacji. Niezbędne będą do tego baterie słoneczne. W domach jednorodzinnych zazwyczaj umieszczane są na dachach, ale mogą być także zamontowane na ścianach budynków, czy przybudówkach. Małe baterie słoneczne można przymocować samodzielnie na podstawie instrukcji montażu, wykonanie większych instalacji lepiej jest powierzyć fachowcom. I chociaż własna elektrownia na dachu jest sporą inwestycją, to z czasem naprawdę się opłaca -  i nam, i środowisku!

Ekodom
Fot. Adobe Stock

Żarówki energooszczędne

W dużej mierze prąd dostarczany do naszych domów i mieszkań pochodzi z węgla, emitującego ogromne ilości szkodliwego dwutlenku. Dlatego, aby choć trochę zmniejszyć jego zużycie, postaw na technologię LED, która jest obecnie tą, najbardziej energooszczędną. Doskonale sprawdzą się żarówki emitujące ciepłe światło.

Sprzęty domowe z funkcją oszczędzania energii

Według licznych raportów za największy pobór energii w gospodarstwach domowych odpowiadają lodówka (nawet 30% domowego prądu!) i pralka. Myśląc o zakupie nowego sprzętu, warto wziąć pod uwagę te, znajdujące się w klasie energooszczędnej od A do A+++. Dlaczego to takie ważne? Mniejsze zużycie prądu oznacza znacznie niższe rachunki i ograniczenie emisji CO2. 

Energy sprzęty
Fot. Adobe Stock

Samochód z napędem elektrycznym lub wysokowydajna hybryda plug-in

O tym, jak ważne jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla wie marka Volkswagen, która stale pracuje nad rozwojem technologii układów napędowych oraz sposobów produkcji przyjaznych środowisku. Do 2050 roku, Volkswagen zamierza być w pełni zeroemisyjny pod kątem CO2 – dotyczy to samochodów z oferty marki, jak i działalności firmy.

Volkswagen to marka, która napędza elektryczne zmiany na rynku motoryzacyjnym: nie tylko produkuje samochody elektryczne i hybrydowe, ale też dokonuje przeglądu całego procesu powstawania i życia produktu - od pozyskiwania surowców po recykling. Co więcej, na rok 2020 firma podjęła kolejne ambitne zobowiązania i zamierza zwiększyć zaopatrzenie swoich fabryk w energię elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Kolejne, nowe modele Volkswagena otwierają nowy rozdział w dziedzinie motoryzacji oparty o zrównoważoną, odpowiedzialną produkcję z ograniczoną szkodliwością dla środowiska.  

Nowy Volkswagen Tuareg R z napędem hybrydowym

Nowy flagowy model Volkswagena – Touareg R już wkrótce zostanie wprowadzony do oferty. Samochód  dostępny będzie wyłącznie jako hybryda typu plug-in z zespołem napędowym o mocy 462 koni mechanicznych. 

Hybrydowy zespół napędowy Touarega R składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego V6, elektrycznego silnika o mocy 100 kW/136 KM i akumulatora litowo-jonowego, który znajduje się pod podłogą bagażnika. Co ważne, nowy Tuareg R rusza w trybie elektrycznym E-MODE, który zapewnia zerową emisję dwutlenku węgla. 

Do 140 km/h Touareg R może poruszać się wyłącznie dzięki silnikowi elektrycznemu. Dopiero powyżej tej prędkości uruchamia się turbodoładowana, benzynowa jednostka napędowa V6 TSI. Kierowca w łatwy sposób może kontrolować poziom naładowania akumulatora za pomocą menu Hybrid na ekranie systemu multimedialnego. Jeśli korzysta się z nawigacji, menedżer baterii śledzi trasę i uwzględnia jej topografię, aby zminimalizować zużycie energii elektrycznej i wydłużyć zasięg bez emisji dwutlenku węgla.

Nowością we flagowym modelu Volkswagena jest system Travel Assist, dzięki któremu Touareg może jechać półautomatycznie z prędkością do 250 km/h. 

VW Touareg R
Fot. Materiały prasowe

Nowy Volkswagen Passat GTE z napędem hybrydowym

Z myślą o miejskiej jeździe i dalekich podróżach, nowy Passat GTE wyposażony został w hybrydowy zespół napędowy najnowszej generacji.
  
Innowacyjna konfiguracja hybrydowego trybu pracy zapewnia bardziej ekonomiczne gospodarowanie energią elektryczną, dzięki czemu nawet przy pokonywaniu dłuższych dystansów, możliwy jest bezemisyjny dojazd do celu. Co istotne, nowy Passat GTE należy do najbardziej wydajnych samochodów klasy średniej. Po uruchomieniu zawsze działa w trybie elektrycznym E-Mode, dzięki czemu nie emituje szkodliwego dwutlenku węgla.

Akumulator Passata GTE jest zasilany standardowo z zewnętrznego źródła prądu poprzez port znajdujący się w przedniej części pojazdu. Korzystając ze standardowej sieci 230 V i seryjnego przewodu dostosowanego do przesyłu prądu zmiennego o mocy 2,3 kW akumulator można naładować do pełna – zakładając, że jest całkowicie opróżniony – w ciągu 6 godzin i 15 minut.  

VW Passat
Fot. Materiały prasowe

Nowy Volkswagen Golf GTE z napędem hybrydowym

Nowy Volkswagen Golf GTE z układem hybrydowym typu plug-in o mocy 245 koni mechanicznych jest przyjazny środowisku i bardzo dynamiczny. Pozwala on pokonać około 60 kilometrów przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej, zapewniając miejską zeroemisyjność, znakomitą płynność i ogromną przyjemność z jazdy.

Golf GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 130 km/h. Jeśli akumulator został naładowany do odpowiedniego poziomu, samochód uruchamia się zawsze w elektrycznym trybie E-Mode. W przypadku, gdy poziom naładowania spadnie poniżej brzegowej wartości lub gdy prędkość jazdy wzrośnie ponad 130 km/h, układ napędowy przejdzie w hybrydowy tryb pracy.

We wnętrzu Golfa GTE dominuje Innovision Cockpit, który składa się z topowej wersji 10,25-calowego ekranu Digital Cockpit - cyfrowych wskaźników oraz 10-calowego ekranu systemu nawigacyjnego. Dzięki wizualnemu i funkcjonalnemu połączeniu dwóch ekranów wnętrze Golfa GTE zyskuje stylowy i nowoczesny charakter.

VW Golf
Fot. Materiały prasowe

Artykuł powstał z udziałem marki Volkswagen.

Wideo

Wiosna 2020 - design, kulinarne inspiracje, podróże bez wychodzenia z domu!

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

ANJA RUBIK przed czterdziestką robi podsumowanie. Jakie ma marzenia, co jeszcze pragnie osiągnąć? Czy chce założyć rodzinę? Muzyk BARTEK KRÓLIK zdradza, jak przetrwał trudne momenty i odnalazł szczęście. MANUELA GRETKOWSKA w wyjątkowej rozmowie o AGNIESZCE OSIECKIEJ. Specjalnie na lato: sztuka gotowania blogerki DARII ŁADOCHY, w czym tkwi magia ZAKOPANEGO oraz aktorka KATARZYNA ZAWADZKA w kreacjach od ZIENIA w sesji nad polskim morzem.