VIVA! VIDEO

Co dzisiaj oznacza społeczna odpowiedzialność marki?

Firma Henkel stawia na zrównoważony rozwój

WSPÓŁPRACA REKLAMOWA 22 września 2021 10:17

Powstrzymanie zmian klimatycznych i zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska to jedne z najpoważniejszych problemów, z jakimi w najbliższych kilkudziesięciu latach musi się zmierzyć cały świat. Bez zaangażowania zarówno wielkich koncernów, jak i każdego człowieka w jego własnym domu, nie uda się odwrócić tego niekorzystnego procesu. A to by oznaczało, że kolejne pokolenia będą żyć na planecie, na której będzie brakowało czystego powietrza, dostępu do świeżej wody, zaś rytm życia będą wyznaczały nie pory roku, tylko kolejne powodzie, huragany, susze i trzęsienia ziemi. Odpowiedzialność za Ziemię spoczywa więc na każdym z nas, a także na globalnych firmach, które powinny postawić na zrównoważony rozwój, a nie na maksymalny zysk. Jedną z takich firm jest Henkel, koncern, który w swoim portfolio ma szereg marek środków czystości i kosmetycznych. Są wśród nich m.in. Somat, Pur, Bref, Clin, Perwoll, Persil, Schwarzkopf, Taft, Fa, Palette i wiele innych.

W ramach idei zrównoważonego rozwoju Henkel ogranicza swój ślad środowiskowy, stawiając na nowoczesne technologie w procesie produkcji, energooszczędność, zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery i ograniczenie odpadów produkcyjnych, a na poziomie swoich marek wprowadza innowacje, które są korzystne dla środowiska. Najlepszym przykładem tego działania jest linia ProNature, w której znajdują się produkty różnych marek (Bref, Pur, Clin, Somat). Wszystkie mają opakowania wyprodukowane w całości z plastiku bądź kartonu pochodzącego z recyklingu, a formuły produktów zawierają od 90% do 99,99% składników pochodzenia naturalnego. Korzyści z takiego podejścia do środków czystości nie można nie docenić. Ograniczają ilość powstających śmieci (recykling), nie zanieczyszczają wody ani gleby. By pomóc swoim klientom dokonywać świadomych wyborów i zachęcić ich do troski o środowisko, Henkel prowadzi  szereg kampanii edukujących, wspiera wiele fundacji oraz inicjatyw. Trzeba przyznać, że ma się czym pochwalić.   

Morza wołają o pomoc

We wrześniu i październiku trwa inicjatywa „Przekaż dzieciom czystą Ziemię”. Klienci, kupując oznaczone produkty różnych marek firmy Henkel, wspierają program oczyszczenia Bałtyku z plastikowych odpadów. Po zakończeniu akcji w sklepach, Henkel przekaże zebrane środki fundacji MARE, która jest jedyną organizacją pozarządową w Polsce skupiającą się wyłącznie na ochronie ekosystemów morskich, a zwłaszcza Morza Bałtyckiego. Fundacja działa od 2018 roku i jest znana m.in. z corocznej akcji „Czysty Bałtyk”. W ramach współpracy tej fundacji z firmą Henkel zostaną kupione, a następnie zamontowane w wybranych portach kosze morskie Seabin służące do zbierania śmieci z wody. Informacje na temat tej akcji można znaleźć na stronie www.askteamclean.com/pl, na której jest mnóstwo innych inspiracji i rad dotyczących  prania oraz sprzątania w ekologicznym stylu, a także wskazówek na temat recyklingu i upcyklingu.

Warto także wspomnieć, że Henkel stale współpracuje z Plastic Bankiem, z którego pochodzi zrecyklingowany plastik wykorzystywany do produkcji opakowań. Plastikowe śmieci są zbierane z plaż i wyławiane z wód przybrzeżnych Haiti, dzięki czemu kolejny fragment wybrzeża jest czysty, a Henkel może zredukować w swoich fabrykach zużycie plastiku pierwotnego wykorzystując tak zwany Social Plastic.

Wsparcie dla potrzebujących

W czasie najbliższych zakupów w hipermarkecie warto wziąć udział w kolejnych akcjach organizowanych przez firmę Henkel. W sklepach Carrefour we wrześniu trwa akcja wspierająca fundację Czerwone Noski, która ma misję wniesienia radości i humoru w życie ciężko chorych dzieci przebywających w szpitalach. By wziąć udział w tej inicjatywie, wystarczy kupić choć jeden z produktów marek Henkel. Na tej samej zasadzie odbywa się także akcja w sklepach Kaufland. Zebrane środki zostaną przekazane przez firmę Henkel Polskiej Akcji Humanitarnej na program żywienia dzieci Pajacyk.

Bardzo ciekawą inicjatywą jest także program Pralni Społecznie Odpowiedzialnych, z którym związała się marka Persil. Pierwsze tego typu miejsce powstało w Gdańsku. Marka Persil sfinansowała wyposażenie pralni oraz sprzęt dający możliwość prania na skalę przemysłową – pralnice, suszarki, magiel. Przekazała także partnerom pozarządowym roczny zapas (półtorej tony) środków piorących. Z Pralni Społecznie Odpowiedzialnych mogą korzystać osoby w kryzysie bezdomności i uprać tam swoje ubrania oraz koce. Obliczono, że miesięcznie z tej formy pomocy może skorzystać nawet tysiąc osób.

Zrównoważona produkcja oleju palmowego

Marka Henkel współpracuje też z organizacją Solidaridad (której głównym celem jest ułatwianie rozwoju odpowiedzialnych społecznie, ekologicznych i dochodowych łańcuchów dostaw), dzięki czemu razem z dostawcami tworzy czystszą przyszłość poprzez wykorzystywanie zrównoważonych składników i surowców. Działają wspólnie w celu pozyskania oleju palmowego ze zrównoważonych upraw. Ich partnerstwo składa się obecnie z siedmiu projektów, docierających do rolników we wszystkich głównych regionach. Solidaridad i Henkel wspólnie dokonują aktywnej, pozytywnej zmiany w produkcji oleju palmowego.

Sprzątanie na dużą skalę

W trzeci weekend września (17-19 września) fundacja Nasza Ziemia po raz 28. zorganizowała akcję pod hasłem Sprzątanie Świata. Firma Henkel również się do niej przyłączyła i zorganizowała dla swoich pracowników wydarzenie, w czasie którego razem sprzątali zalegające w okolicach Wisły śmieci. Natomiast 22 kwietnia z okazji Dnia Ziemi każdy z  pracowników firmy Henkel miał możliwość posadzenia swojego Wirtualnego Drzewa, które następnie zostało zasadzone w rzeczywistości przez organizację Dotlenieni.org.

Materiał powstał z udziałem marki Henkel

TAGI #ekologia

Wideo

„Miałem szczęście do kobiet”… Jerzy Stuhr o mamie i babci w ostatnim wywiadzie dla VIVY.pl

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

KATARZYNA SKRZYNECKA I MARCIN ŁOPUCKI o tym, jak przez 15 lat budowali związek, w który weszli z bagażem doświadczeń. JERZY STUHR: odszedł legendarny polski aktor. Jaki był na scenie i poza nią? PAT BOGUSŁAWSKI święci triumfy jako reżyser ruchu na pokazach mody światowych projektantów. HALINA FRĄCKOWIAK: charyzmatyczna piosenkarka niezwykle szczerze opowiada o 60 latach kariery.