marki-modowe-ktore-zbankrutowaly-w-czasie-pandemii-epidemii-koronawirusa
Fot. Getty Images
ZE ŚWIATA MODY

Te marki modowe zbankrutowały w czasie pandemii!

Lista niestety wciąż się powiększa…

Marcin Brzeziński 1 czerwca 2020 18:14
marki-modowe-ktore-zbankrutowaly-w-czasie-pandemii-epidemii-koronawirusa
Fot. Getty Images

Pandemia to niezwykle ciężkie doświadczenie dla całej światowej gospodarki. Okazało się jednak, że szczególnie boleśnie przechodzi je branża mody. Zamknięte sklepy, ludzie ograniczający swoje zakupy w obliczu niepewnej przyszłości, to musiało odbić się na kondycji firm, które napędzała do tej pory nieumiarkowana konsumpcja. Zmieniły się też nasze przyzwyczajenia. Ostatnie miesiące epidemii koronawirusa pokazały, że możemy się doskonale obyć bez galerii handlowych czy domów towarowych. Owszem czasem pojawi się tęsknota za ulubionymi markami, ale bardzo szybko nauczyliśmy się zaspokajać swoje potrzeby w tej dziedzinie w Internecie. Ponowne otwarcie galerii nie skończyło się też gremialnym szturmem klientów. Z jednej strony odstręczyły ich nowe zalecenia epidemiologiczne, z drugiej - obawa o własne zdrowie. Co ciekawe, kryzys wywołany przez koronawirusa był tak samo groźny dla marek popularnych, jak i tych luksusowych. I wyjątkowo bezlitośnie potraktował… firmy amerykańskie.

Czas pożegnań

Upadłość ogłosiła na przykład znana sieciówka J.Crew. Teraz kontrolę na tą wielką amerykańską spółką przejmą jej wierzyciele i dzięki temu ma szansę nie zniknąć z rynku. Swoje luksusowe domy towarowe musiał ostatecznie zamknąć Neiman Marcus. I wygląda na to, że już nie zobaczymy butików z tym prestiżowym logo. Tak samo musiała postąpić popularna sieć J.C. Penny (aż 846 sklepów!) i dystrybutor najbardziej ekskluzywnych marek modowych świata, czyli butiki Jeffrey. Podobny los spotkał też markę True Religion, producenta kultowych dżinsów uwielbianych przez celebrytów. Co może pocieszające, marka tra w swej dwudziestoletniej historii bankrutowała już trzy razy i po każdym bankructwie powracała do życia…
Pożegnaliśmy także amerykańską legendę. Swój brand, który przez dekady ubierał muzyków rockowych był zmuszony zamknąć projektant John Varvatos. Projektant tłumaczył, że tworzy ubrania dla mężczyzn, którzy przywiązują uwagę do szczegółów, ale dbają też o to, by ich strój nie był przestylizowany. Jak widać w czasie pandemii podobne subtelności przestały mieć jakiekolwiek znaczenie.

Upadłość czyli Rozdział 11

Na koniec powiedzmy jeszcze, że pewien rodzaj upadłości określany bywa w amerykańskich mediach tajemniczym terminem Chapter 11 czyli Rozdział 11. O co chodzi? Taki numer ma rozdział Kodeksu Upadłościowego Stanów Zjednoczonych, który zezwala na reorganizację zadłużenia, a więc daje upadającym firmom szanse by odbić się od dna. Miejmy nadzieję, że wielu z nim uda się ta trudna sztuka. Trzymamy kciuki!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Near or far, tag someone who’s making you smile right now.

Post udostępniony przez J.Crew (@jcrew)

Redakcja poleca

REKLAMA

Wideo

Jedno zdjęcie Roxie Węgiel wywołało lawinę komentarzy. Odpowiedziała: „Ludzie muszą się przyzwyczaić, że jest inaczej”

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

MARCELA I MICHAŁ KOTERSCY: w styczniu powiedzieli sobie „tak”, ale to niejedyna rewolucja w ich życiu. KATARZYNA ŻAK: o tym, co jest jej największym szczęściem i czego najbardziej żałuje. ANDREA CAMASTRA: dla zdobywcy gwiazdki przewodnika Michelin gotowanie jest jak teatralny spektakl. ALDONA ORMAN Z CÓRKĄ IDALIĄ w rozmowie pełnej metafizyki, ale też zwykłej codzienności. SWIFT, CYRUS, EILISH, GOMEZ, DUA LIPA: idolki zbiorowej wyobraźni.