Reklama

Brytyjska supermodelka i projektantka mody znana z okładek największych magazynów modowych, takich jak “Vogue” oraz “The Face”, Kate Moss została dyrektorką kreatywną marki Diet Coke. Będzie pracować nad różnymi projektami, między innymi kolekcją ubrań, filmami promocyjnymi oraz organizacją wydarzenia z okazji 40-lecia marki. Nietypowa decyzja? Modelka uważa wręcz przeciwnie i mówi, że jest zachwycona faktem, że dołączy do rodziny Diet Coke. Dlaczego marka zdecydowała się na obsadzenie Kate Moss w tej roli? Jaki jest jej związek z Diet Coke?

Reklama

ZOBACZ TEŻ: Supermodelka lat 90. Kate Moss kończy 48 lat!

Adobe Stock

Kate Moss dyrektorką kreatywną Diet Coke

Pierwszego lipca 2022 roku, supermodelka Kate Moss została mianowana na stanowisko dyrektor kreatywnej w firmie Diet Coke. Jest to trochę szokujące, ponieważ w erze ciałopozytwizmu nawiązanie współpracy marki oferujące napoje dietetyczne z kobietą, która była kiedyś symbolem “idealnej” i lekko anorektycznej sylwetki jest odrobinę sprzeczne z przesłaniem marki i jej produktów. Jest słynne stwierdzenie “nic nie smakuje tak dobrze, jak bycie chudą” może być przed dużą część odbiorców odebrane negatywnie ze względu na narzucanie szczupłego wyglądu jako tego właściwego. Women’s Wear Daily zasugerowało, że współpraca nawiązuje do czasów, gdy modne i pożądane były sylwetki tego typu, co pisarz Tianwei Zhang opisuje:

Moss jest sztandarowym przykładem dziecka trendu chudych modelek we wczesnych latach, które było kojarzone z modelkami pijącymi tylko i wyłącznie bezcukrowe napoje na planie, jak i poza.

Natomiast Michael Willkeke, dyrektor ds. Zintegrowanego doświadczenia na Europę w firmie Coca-Cola powiedział, że firma jest “zaszczycona mianowaniem Kate Moss na naszą nową dyrektor kreatywną, kontynuując bogatą historię współpracy Diet Coke z niektórymi z największych nazwisk w modzie i kulturze”. Rzeczywiście, związek Diet Coke z modą jest od dawna bardzo silny, gdyż Moss podąża za innymi modowymi twarzami, które wcześniej pełniły tę funkcję. Uprzednio firma współpracowała z projektantami taki jak Karl Lagerfeld, Jean Paul Gaultier oraz Markiem Jacobsem, a napój był sponsorem ostatniego Tygodnia Mody w Londynie, który odbył się w lutym.

Współpraca z Kate Moss zbiega się z czterdziestą rocznicą powstania napoju. Został on pierwszy raz wprowadzony na rynek w 1982 roku i bardzo szybko Diet Coke stał się drugim najpopularniejszym napojem bezalkoholowym w Wielkiej Brytanii, a jej udział w rynku został wyceniony na około 217,1 miliona funtów! Bardzo ważny jest też fakt, że w czasie ogłoszenia przejęcia tego stanowiska Moss odniosła się do swoich słynnych słów z 2018 roku, czyli “nic nie smakuje tak dobrze, jak bycie chudym”, mówiąc:

Teraz jest o wiele więcej różnorodności. Myślę, że to w porządku. Jest tak wiele różnych rozmiarów, kolorów i wysokości”

Reklama

Jak myślicie, co powstanie w wyniku tej współpracy? Czy Kate Moss to odpowiednia osoba na takie stanowisko?

Reklama
Reklama
Reklama