Marta Roszewska 15 listopada 2017 15:00
1/5
Świąteczne witryny sklepowe
Copyright @East News, Getty Images
1/5

Najpiękniejsze świąteczne witryny sklepowe z Londynu, Paryża, Stanów Zjednoczonych i Dubaju! Co roku wielkie domy handlowe oraz luksusowe marki tworzą niesamowite dekoracje, które przyciągają nasze oczy na dłużej. Zaglądamy do Harrodsa, Printemps, Harvey Nichols, Mall od the Emirates i flagowego butiku Tiffany & Co. w Nowym Jorku. Wielkie marki zatrudniają utalentowanych artystów by stworzyć bajkowe witryny, opowiadające magiczne historie. Okna wystawowe stały się jednym z największych aktywów sektora handlu detalicznego, ponieważ pozwalają domom towarowym nadrobić powolne wyniki sprzedaży, konkurując ze sklepami internetowymi. W 2012 roku londyński dom towarowy Selfridges przekazał wszystkie 27 witryn artystom Yayoi Kusamie, we współpracy z Louisem Vuittonem. Tego lata Saks Fifth Avenue oddał swoje wystawy Vetements. Koszty ekspozycji zazwyczaj pokrywają marki. Jednymi z naszych ulubionych artystów jest francuski duet Zim and Zou, którzy są odpowiedzialni za ubiegłoroczną aranżacje świąteczną butki Hermesa w Mall of the Emirates.

 

 

Świąteczna witryna Hermes w Mall of the Emirates w Dubaju

 

 

Zim and Zou to francuscy artyści, znani z oszałamiających prac - od zabytkowej elektroniki po kolorowe maski pokryte owocami. Ich prace bazują na tematyce kolorów w unikalnych kombinacjach i niezwykłej dbałości o szczegóły. W ubiegłym roku przygotowali wspaniałą witrynę dla butiku Hermes. Miniaturowe miasteczka przedstawiają barwne życie w otoczeniu natury. Głównym przekazem projektu było zwrócenie uwagi na to, jak wszechobecna przyroda potrafi być niezwykle silna i piękna!

 

Zobacz także: W tych miejscach chodzi nie tylko o zakupy! Oto 5 kultowych domów towarowych w Europie!

2/5
Świąteczna witryna Dolce & Gabbana w Harrodsie
Copyright @East News
2/5

Świąteczna witryna Dolce & Gabbana w domu handlowym Harrods

 

W ubiegłym roku włoski dom mody Dolce & Gabbana przejął wszystkie witryny sklepowe w londyńskim Harrodsie (tym samym wydając na nie ok. 7 milionów funtów!). Oprócz ozdobienia okien punktu orientacyjnego Londynu, projektanci Stefano Gabbana i Domenico Dolce postawili także włoski rynek z markowymi akcesoriami, w tym opaski z wyhaftowanym napisem "D & G loves London", T-shirty oraz breloczki. Duet otworzył także biżuteryjny butik z biżuterią.

 

Zobacz także: Zakupy tutaj to sama przyjemność. Najciekawsze wnętrza warszawskich butików i concept storów

3/5
Świąteczna witryna Tiffany & Co.
Copyright @Getty Images
3/5

Świąteczna witryna Tiffany & Co. w Nowym Jorku

 

"Make the World sparkle" to ubiegłoroczna witryna świąteczna we flagowego butiku Tiffany & Co. przy 5th Avenue. Olśniewające witryny przedstawiały malownicze miejsca Nowego Jorku podczas świąt (piknik w Central Parku, Rockefeller Center z majestatyczną choinką i Prometeuszem w złotych liściach i aniołach oraz panoramę Manhattanu, która unosi się wzdłuż rzeki Hudson). To ukłon w stronę kultowych zabytków Nowego Jorku, ukazany, jak to zwykle w przypadku Tiffany & Co., na bogato!

 

Zobacz także: Marzysz o prawdziwym śniadaniu u Tiffany'ego? Teraz to możliwe!

4/5
Świąteczna witryna w Harvey Nichols
Copyright @Getty Images
4/5

Świąteczna witryna w Harvey Nichols w Londynie

Do serii "Studio 54" wykorzystano aż 300 000 cekinów, 600 lustrzanych kul i milion płatków z brokatem! Na witrynach widniały gigantyczne twarze zbudowane z pudełek prezentowych. Inspiracją było słynne "Studio 54", które wówczas było panującym trendem imprezowym. Kultowy klub nocny z lat 70. może wydawać się niecodziennym wyborem inspiracji, ale szefowa wizualnego pokazu Janet Wardley twierdzi, że projekt ma na celu wywołaniu imprezowej atmosfery podczas świątecznego sezonu.

5/5
Świąteczne witryny w Printemps
Copyright @Getty Images
5/5

Świąteczne witryny w Printemps w Paryżu

 

Świąteczne puppet show! Słynny lalkarz Jean-Claude Dehix stworzył bajkowy klimat świąt, aranżując witryny w pod kątem luksusowych marek z paryskiego domu handlowego. Lalki ubrane w kreacje Diora czy Fendi zachęcały przechodniów na świąteczne zakupy.

 

Zobacz także: Włoski dom handlowy La Rinascente świętuje 100-lecie. Z tej okazji powstała wyjątkowa wystawa!

Wideo

Urszula Dudziak ma 78 lat i mnóstwo pięknych planów: „Rozkwitłam na nowo po menopauzie”

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

Co powie tata? JAROSŁAW I OLIWIA BIENIUK we wzruszającej rozmowie o wchodzeniu córki w dorosłość, układaniu życia na nowo, sile wspomnień i ojcowskiej miłości. ALEKSANDRA KURZAK: „lubię być diwą”. O błyskotliwej karierze, zaręczynach po 10 dniach znajomości i intymności. DOROTA I CZESŁAW MOZILOWIE razem pracują, podróżują, oglądają seriale, tańczą... Co jest receptą ich udanego związku? WOJCIECH MECWALDOWSKI to artysta, aktor i... introwertyk. Co oznacza dla niego „życie pełną gębą”? Ikar polskiego dziennikarstwa... Jaki był prywatnie? Wzloty i upadki KAMILA DURCZOKA.