Rodzice 12-letniego Alioszy są w trakcie rozwodu. Do załatwienia została im jeszcze tylko sprzedaż mieszkania oraz podjęcie decyzji na temat tego, kto zaopiekuje się synem. Zarówno mama Żenia (Mariana Spiwak), jak i tata Boris (Alieksiej Rożin) nie są tym zainteresowani. Żenia znalazła nową miłość, a Boris spotyka się z Maszą (Marina Wasiljewa), Więcej
Rodzice 12-letniego Alioszy są w trakcie rozwodu. Do załatwienia została im jeszcze tylko sprzedaż mieszkania oraz podjęcie decyzji na temat tego, kto zaopiekuje się synem. Zarówno mama Żenia (Mariana Spiwak), jak i tata Boris (Alieksiej Rożin) nie są tym zainteresowani. Żenia znalazła nową miłość, a Boris spotyka się z Maszą (Marina Wasiljewa), która spodziewa się jego dziecka. Pewnego dnia niechciany Aliosza znika bez śladu. Rodzice rozpoczynają poszukiwania, które zamiast łączyć, dzielą ich jeszcze bardziej.
Rosyjski kandydat do Oscara dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego to dzieło reżysera Andrieja Zwiagincewa, autora takich filmów jak Powrót i Lewiatan. W przeciwieństwie do filmów, w których rodzice walczą o prawo do opieki nad swoimi dziećmi, bohaterowie Niemiłości zainteresowani są tylko i wyłącznie sobą. Dziecko jest dla nich przeszkodą do rozpoczęcia nowego życia. Kiedy znika, wydaje się, że problem został brutalnie rozwiązany. W kinie Zwiagincewa nie ma jednak prostych rozwiązań. Wstrząsający chłodem i brakiem uczuć film Niemiłość to jego kolejny sukces.
Dystrybucja w Polsce: Against Gravity
Antoine Besson (Denis Ménochet) walczy w sądzie o możliwość widywania się ze swoim synem Julienem (Thomas Gioria). Przeciwna temu jest nie tylko jego była żona Miriam (Léa Drucker), ale i sam chłopak. Oboje twierdzą, że Antoine znęca się nad nimi psychicznie i prześladuje. Mężczyzna odpiera zarzuty, których nie są w stanie udowodnić. Więcej
Antoine Besson (Denis Ménochet) walczy w sądzie o możliwość widywania się ze swoim synem Julienem (Thomas Gioria). Przeciwna temu jest nie tylko jego była żona Miriam (Léa Drucker), ale i sam chłopak. Oboje twierdzą, że Antoine znęca się nad nimi psychicznie i prześladuje. Mężczyzna odpiera zarzuty, których nie są w stanie udowodnić. Kiedy sąd przyznaje Antoine'owi prawo do regularnych spotkań z synem, koszmar Miriam i Juliena powraca.
Kolejny po Niemiłości film o koszmarze, jaki są w stanie zgotować najbliżsi. Obyczajowy dramat w reżyserii Xaviera Legranda to jego pełnometrażowy debiut reżyserski. W Jeszcze nie koniec znakomicie udaje mu się zbudować klimat osaczenia i strachu przed nieobliczalnym ojcem/byłym mężem, który zdolny jest do wszystkiego. W filmie zwracają uwagę świetne kreacje aktorskie, ze szczególnym wskazaniem młodego Giorii. Końcówka tylko dla widzów o mocnych nerwach.
Dystrybucja w Polsce: Solopan
Książę T'Challa (Chadwick Boseman) zostaje królem afrykańskiej Wakandy. Jej mieszkańcy w ukryciu przed resztą świata od lat żyją w dobrobycie. Wszystko za sprawą meteorytu zbudowanego głównie z vibranium, który uderzył w Wakandę przed setkami lat. Dzięki vibranium możliwy był znaczny rozwój technologiczny królestwa. Więcej
Książę T'Challa (Chadwick Boseman) zostaje królem afrykańskiej Wakandy. Jej mieszkańcy w ukryciu przed resztą świata od lat żyją w dobrobycie. Wszystko za sprawą meteorytu zbudowanego głównie z vibranium, który uderzył w Wakandę przed setkami lat. Dzięki vibranium możliwy był znaczny rozwój technologiczny królestwa. Każdy kolejny władca Wakandy za sprawą vibranium zostaje też obdarzony nadprzyrodzoną mocą Czarnej Pantery. Podobnie T'Challa, który staje przed odpowiedzią na pytanie: kontynuować politykę ojca czy uświadomić świat o prawdziwej potędze Wakandy?
Osiemnasty film z tzw. kinowego uniwersum Marvela podbił kina na całym świecie. Oparty na motywach komiksów wydawnictwa Marvel po raz pierwszy zaprezentował na dużym ekranie postać afroamerykańskiego superbohatera. Przesiąknięta folklorem Afryki Czarna Pantera zachwyca krajobrazami i kolorami, ale też próbuje znaleźć odpowiedzi na problemy znane z naszej codzienności. Na uwagę zwraca też świetny czarny charakter, w którego rolę wciela się ulubiony aktor reżysera: Michael B. Jordan.
Dystrybucja w Polsce: Disney
Szczęśliwy związek Agnieszki (Edyta Olszówka) kończy tragedia, w której ginie jej ukochany (Krzysztof Stelmaszyk). Zrozpaczona niespodziewanie znajduje wspólny język z mieszkającą w sąsiedztwie wyzwoloną Janulą (Małgorzata Gorol). Kłopoty ma również Natalia (Kinga Preis), od której całkowicie bez zapowiedzi odchodzi mąż Więcej
Szczęśliwy związek Agnieszki (Edyta Olszówka) kończy tragedia, w której ginie jej ukochany (Krzysztof Stelmaszyk). Zrozpaczona niespodziewanie znajduje wspólny język z mieszkającą w sąsiedztwie wyzwoloną Janulą (Małgorzata Gorol). Kłopoty ma również Natalia (Kinga Preis), od której całkowicie bez zapowiedzi odchodzi mąż (Adam Cywka). Kłopoty ze znalezieniem miłości ma artystka Klara (Roma Gąsiorowska), a na Mirka (Marcin Dorociński), który właśnie wyszedł z więzienia, czeka niemiła niespodzianka.
Kolejny film Kingi Dębskiej – autorki głośnego filmu Moje córki krowy – oparty jest na popularnym schemacie łączącym kilka pozornie niezwiązanych ze sobą historii. Akcja Planu B dzieje się bezpośrednio przed Dniem Zakochanych i opowiada o różnych odcieniach miłości. To podnoszące na duchu kino, które przekonuje, że z każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji, zawsze jest jakieś wyjście. W filmie Dębskiej można też posłuchać nowej wersji piosenki Wojciecha Młynarskiego „Jeszcze w zielone gramy” w wykonaniu Darii Zawiałow.
Dystrybucja w Polsce: Next Film
Bela (Olga Bołądź) to ambitna policjantka, której metody zwracają uwagę Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Po przejściu morderczego treningu Bela zostaje agentką ABW. Jej pierwszym zadaniem jest przeniknięcie do organizacji przestępczej prowadzonej przez bossa o ksywie Padrino (Bogusław Linda). W tym celu uwodzi jednego z jego najbardziej zaufanych Więcej
Bela (Olga Bołądź) to ambitna policjantka, której metody zwracają uwagę Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Po przejściu morderczego treningu Bela zostaje agentką ABW. Jej pierwszym zadaniem jest przeniknięcie do organizacji przestępczej prowadzonej przez bossa o ksywie Padrino (Bogusław Linda). W tym celu uwodzi jednego z jego najbardziej zaufanych ludzi: Cienia (Sebastian Fabijański). Wkrótce między Cieniem, a jego kolegami: Żywym (Piotr Stramowski) i Milimetrem (Tomasz Oświeciński) dochodzi do niespodziewanej konfrontacji. W jej efekcie sprawy będą musiały wziąć w swoje ręce Siekiera (Aleksandra Popławska), Anka (Katarzyna Warnke) oraz Niania (Agnieszka Dygant).
Wyreżyserowany przez Patryka Vegę film Kobiety mafii, podobnie do jego poprzednich filmów, osiągnął ogromny sukces frekwencyjny. Tym razem Vega w swoim stylu opowiedział o kulisach funkcjonowania wołomińskiej mafii. Dla przyzwyczajonych do jego kina widzów Kobiety mafii to ponowne wejście na dobrze znany grunt. Dla krytyków okazja do przekonania się, że nawet w filmach Vegi można odnaleźć składny scenariusz. Jest już pewne, że Kobiety mafii powrócą w kolejnym filmie.
Dystrybucja w Polsce: Kino Świat