Koniec z „efektem Kate”! Księżna nie jest już największą kreatorką stylu w Wielkiej Brytanii…

Księżna Kate
Fot. East News

 

Dwuletnia księżniczka Charlotte prześcignęła swoją mamę i to jej stylizacje są teraz najczęściej naśladowane. Czy to koniec „efektu Kate”?

 

POLECAMY: „Tylko on widzi w królowej człowieka”. Tak od kulis wygląda 70-letnie już małżeństwo królowej Elżbiety II i księcia Filipa EKSKLUZYWNE VIDEO

Źródło: Dawid Ziemba, Katarzyna Sielicka

Córka księżnej Kate prześcignęła mamę!

Liczba wyszukiwań „Księżniczka Charlotte” w serwisie eBay zwiększyły się 10-krotnie po jej drugich urodzinach 2 maja. Wtedy opublikowano oficjalne zdjęcie księżniczki w uroczym żółtym swetrze. Model ten wyprzedał się błyskawicznie. Ze sklepów zniknęły też wszystkie podobne do niego sweterki. W sklepach internetowych bardzo szybko pojawiły się też jego imitacje.

 

Brytyjska sukcesja tronu, księżniczka Charlotte
Fot. Instagram @kensingtonroyal

 

Ta sama sytuacja powtórzyła się w przypadku sukienki, którą księżniczka miała na sobie w lipcu podczas wizyty w Niemczech. Hasło „sukienka księżniczki Charlotte” było wyszukiwane sześciokrotnie częściej. W pewnym momencie sukienkę wyszukiwano co godzinę. Przedstawiciel platformy handlowej eBay powiedział „Księżniczka Charlotte ma w tym roku największy wpływ na wydatki kupujących ze wszystkich członków rodziny królewskiej. Jej żółty sweter z urodzinowego zdjęcia wywołał największy procentowy wzrost liczby wyszukiwań odzieży. Od momentu jego opublikowania przez cały miesiąc hasło „żółty sweter” wyszukiwano średnio trzy razy na godzinę”.

 

Fot. East News

 

Wiceprezes ds. sprzedaży serwisu eBay, Murray Lambell powiedział: „Rodzina królewska jest niezwykle popularna wśród brytyjskich nabywców, a jej Królewska Mość regularnie przyciąga uwagę kupujących. Ale to najmłodsze pokolenie wywołuje największy popyt”.

 

Zdaniem eBay, ubrania księżniczki wybiera jej mama, księżna Kate, która ma ogromny udział w promowaniu brytyjskich marek, zwłaszcza w Ameryce. Amerykanie wyszukują hasło „Kate Middleton” dwukrotnie częściej niż Brytyjczycy. Za każdym razem, kiedy księżna pokaże się publicznie, wywołuje to określone zachowania zakupowe. Od dawna nazywa się je „efektem Kate”. Bazując na wynikach wyszukiwani na eBayu, najpopularniejszym strojem kobiet w USA była kobaltowa sukienka, którą Kate miała na sobie w kwietniu. Oryginalna sukienka warta 550 funtów błyskawicznie się wyprzedała, więc kupujący zaczęli wyszukiwać ją na eBayu. Brytyjkom bardziej podobała się różowa sukienka Alexandra McQueena, którą Kate założyła na ślub siostry, Pippy Middleton. Sześć osób na godzinę wyszukiwało jej w dniu uroczystości.

 

Roczna ankiety sprzedaży eBaya wykazała, że najczęściej wyszukiwane produkty miały związek z rodziną królewską i celebrytami. Po raz kolejny udowodniło to ich wpływ na kupujących. W Wy naśladujecie styl gwiazd?

 

Zobacz także: Ma dopiero cztery lata, a już kreuje trendy! Buciki, które miał na sobie książę George znikają ze sklepowych półek

 

 

Styl której z nich jest bardziej wart naśladowania?