goodvalley
Fot. materiały prasowe
VIVA! Tylko u nas

Smacznie, zdrowo i odpowiedzialnie. Rób świadome zakupy!

To, co wkładasz do koszyka w sklepie, ma znaczenie nie tylko dla ciebie

Artykuł sponsorowany 27 kwietnia 2022 13:28
goodvalley
Fot. materiały prasowe

W jaki sposób robisz zakupy? Czy jesteś przywiązana do konkretnych marek i trzymasz się raczej swoich przyzwyczajeń? Czy wręcz przeciwnie - lubisz eksperymentować i za każdym razem sięgasz po produkt z innym logiem? Każdy model jest dobry, ale ważne, żeby nie robić tego bezmyślnie i automatycznie. Czasami to nie lada sztuka, bo ilość nowych marek i towarów na półkach bywa przytłaczająca. Gra jest jednak warta świeczki, bo to my, klienci, w dużym stopniu decydujemy o przyszłości naszej planety. Nasze codzienne wybory wpływają na bardziej odpowiedzialne społecznie postawy producentów i kształtują ich podejście do biznesu, a mogą także powodować zmiany w regulacjach prawnych.

Świadome wybory konsumenckie - co to właściwie oznacza? Jakimi zasadami należy się kierować podczas robienia codziennych zakupów, aby odżywiać się smacznie i zdrowo, a przy okazji nie szkodzić środowisku? Oto krótka ściągawka.

Poznaj skład i firmę

Podstawą jest oczywiście czytanie etykiet i składów na opakowaniu. Zasada jest jedna: im krótszy skład, tym lepszy. Oznacza to, że produkt został mniej przetworzony. Ma to także bezpośrednie przełożenie na smak - jest mniej chemiczny i bardziej naturalny. Jeśli symbole na etykiecie niewiele nam mówią, mamy do dyspozycji strony internetowe i aplikacje, które szybko przetłumaczą je na nasz język. Niestety nie zawsze mamy czas na tak skrupulatne "śledztwa".

goodvalley
Fot. materiały prasowe

Dlatego warto postawić na markę, której można "w ciemno" zaufać. A aby móc na kimś polegać, trzeba go poznać. Poświęćmy więc trochę czasu, aby dowiedzieć się, jak produkty danej firmy powstają i jaką drogę muszą pokonać, zanim ostatecznie trafią w nasze ręce. Jedną z marek, która w sposób transparentny pokazuje proces powstawania swoich produktów, jest Goodvalley.     

Goodvalley oferuje swoim konsumentom wysokiej jakości mięso wieprzowe pochodzące ze zrównoważonej produkcji. Wie, że jakość żywności zależy od starannej pielęgnacji ziemi i dbania o dobrostan zwierząt. Co więcej, z myślą o ograniczeniu oddziaływania na środowisko, Goodvalley stosuje własny unikalny model produkcji "od pola do stołu".

Rolnictwo przyjazne klimatowi

goodvalley
Fot. materiały prasowe

Produkty Goodvalley swoje „życie” zaczynają na polu. Firma sama uprawia zboża, z których przygotowuje następnie paszę dla zwierząt. Marka regularnie bada ziemię i nawozi tylko tam, gdzie jest to konieczne, bez zbędnej ingerencji w glebę. Odpowiednio zbilansowana pasza wpływa na prawidłowy rozwój zwierząt, dlatego Goodvalley samo ją przygotowuje w specjalnym młynie paszowym.

Chów w zgodzie z dobrymi praktykami

Kluczowe jest także zachowanie dobrostanu zwierząt. Nie chodzi tylko o dbanie o właściwie pożywienie, ale także o stworzenie zwierzętom odpowiednich warunków. Chów to bardzo odpowiedzialna praca, prowadzona według określonych zasad i wymagająca odpowiedniego przeszkolenia personelu. Na fermach pracuje doświadczona kadra, która dzięki świetnej znajomości zachowań zwierząt jest np. w stanie ocenić, czy zwierzęciu jest za ciepło lub za zimno.

goodvalley
Fot. materiały prasowe

Innowacyjne rozwiązania

Goodvalley chce ograniczać wpływ na klimat i redukować emisję gazów cieplarnianych, dlatego firma posiada 8 własnych biogazowni. Firma wykorzystuje pozostałości organiczne z produkcji na dwa sposoby: by nawozić pola, które uprawia i by wytworzyć energię elektryczną oraz cieplną, niezbędną do funkcjonowania fermy. Nadmiar energii jest sprzedawany okolicznym wioskom. Biogazownie ograniczają emisję metanu do atmosfery. Dzięki tym rozwiązaniom Goodvalley może pochwalić się gospodarką o obiegu zamkniętym.

Bardzo ważnym zagadnieniem z punktu widzenia producenta jest prowadzenie działalności, tak by pożyczać, a nie czerpać bezpowrotnie ze środowiska. Natura daje nam nagrodę, za to, jak ją traktujemy, w postaci wartościowych surowców, z których możemy przygotowywać następnie nasze produkty. Ten aspekt, ta droga produktu „od pola do stołu” powinna być jasno pokazana konsumentom – podkreśla Paweł Nowak, Prezes Goodvalley Polska.

Goodvalley monitoruje i ogranicza transport. Wszystkie zwierzęta pochodzą z Polski, także lokalizacje i fermy są położone blisko siebie co pozwala zoptymalizować kwestię dostaw.

goodvalley
Fot. materiały prasowe

Goodvalley produkuje odpowiedzialnie. Ma to przełożenie na jakość produktu i finalnie na nasze zdrowie. A co ze smakiem? Smak jest pochodną sposobu produkcji i składników. Im bardziej odpowiedzialnie produkowany jest dany produkt i im prostszy ma skład, tym bardziej pełny i naturalny smak. Dlatego, robiąc zakupów warto zwracać uwagę nie tylko na skład, ale także na historię powstania produktu, aby dokonywać świadomych wyborów.

Sięgajmy po produkty bez konserwantów, wyprodukowane w sposób zrównoważony, z zachowaniem bioróżnorodności. Nasze wybory mają znaczenie i dla nas, i dla Ziemi.

Materiał powstał z udziałem marki Goodvalley

TAGI #ekologia

Wideo

Za nami 25 lat tworzenia magazynu VIVA!. Tak wraz z gwiazdami zapamiętaliśmy ten wyjątkowy czas

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

WERONIKA ROSATI o życiu w Los Angeles i córce: „Moment, w którym zaczęło się moje drugie życie, to narodziny córki”. AGNIESZKA I PIOTR GŁOWACCY: Para popularnych aktorów, rodzice bliźniaków, opowiadają o „podwójnym” szczęściu i o dojrzewaniu do miłości. JOHN PORTER: Najsłynniejszy Walijczyk mieszkający od 46 lat w Polsce mówi: „Jestem lekkim socjopatą”. Dlaczego? Ponadto HISTORIE NIEZWYKŁYCH WIĘZI MATEK I CÓREK oraz opowieść o MEMPHIS, mieście bluesa, grilla i Presleya.