Gucci
Fot. Dimitrios Kambouris/Getty Images for GUCCI
Moda 2022

Oto najdroższe marki na świecie

Ich wartość rośnie z dnia na dzień

Aleksandra Frankowska 15 lipca 2022 17:29
Gucci
Fot. Dimitrios Kambouris/Getty Images for GUCCI

Okres pandemii wcale nie wpłynął negatywnie na marki luksusowe. Wręcz przeciwnie. Domy mody premium radzą sobie doskonale i zyskują na wartości każdego dnia. Według najnowszych badań pierwsza dziesiątka największych i najdroższych marek luksusowych na świecie jest wartych razem 344,4 mln dolarów. Który z nich wiedzie prym jeśli chodzi o bycie najdroższą marką?

ZOBACZ TEŻ: Louis Vuitton - historia marki, która zmieniła świat mody

Oto najcenniejsze marki luksusowe na świecie

Najnowszy ranking, jaki co roku tworzą Kantar BrandZ Power Inder oraz WPP nie pozostawia złudzeń. Znamy najbardziej prestiżowe i jednocześnie najdroższe marki premium świata. Numerem jeden na podium okazało się Louis Vuitton, które warte jest 124,3 mld dolarów. W porównaniu do roku 2021, wartość francuskiego domu mody wzrosła aż o 64%, co w obliczu kryzysu gospodarczego oraz pandemii COVID-19 jest niesamowitym wynikiem. Drugie miejsce zajęła marka Hermes, której wartość wzrosła aż o 73%, osiągając tym samym 80,3 mld dolarów. Na trzecim miejscu znalazła się marka Chanel, której wartość wyceniono na 53 mld dolarów. Wszystkie trzy domy mody mają francuską kolebkę.

Kto jeszcze znalazł się w rankingu najdroższych domów mody świata?

W rankingu TOP10 najdroższych marek świata, kolejne miejsca zajęły:

  • Gucci, 38,9 mld dolarów
  • Dior, 10,5 mld dolarów
  • Cartier, 10,1 mld dolarów
  • Rolex, 9 mld dolarów
  • Saint-Laurent, 6,8 mld dolarów
  • Tiffany&Co., 6,7 mld dolarów
  • Prada, 5,6 mld dolarów

ZOBACZ TEŻ: Najlepsze pokazy tygodnia mody haute couture w Paryżu

Która marka premium najszybciej się rozwija?

Badanie przeprowadzane co roku pokazało również, która z luksusowych marek premium jest najbardziej rozwojowa. W tym roku największy postęp zrobił Cartier, którego wartość wzrosła w ciągu 12 miesięcy o 88%. Zasługi przypisuje się nowej i bardzo przemyślanej strategii firmy, która skoncentrowała się przede wszystkim na sprzedaży hurtowej. Zakończyła również większość współprac z pośrednikami. 

Redakcja poleca

REKLAMA

Wideo

Kocha muzykę, ale już podważano jej sukcesy. Córka Aldony Orman o cieniach posiadania znanego nazwiska

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

KATARZYNA DOWBOR o utracie pracy, nowych wyzwaniach i o tym, czy mężczyźni... są jej potrzebni do życia. JOANNA DARK i MAREK DUTKIEWICZ: dwie dusze artystyczne. W błyskotliwej i dowcipnej rozmowie komentują 33 lata wspólnego życia. SYLWIA CHUTNIK: pisarka, aktywistka, antropolożka kultury, matka. Głośno mówi o sprawach niewygodnych i swojej prywatności. ROBERT KOCHANEK o cenie, jaką zapłacił za życiową pasję – profesjonalny taniec. O TYM SIĘ MÓWI: Shannen Doherty, Christina Applegate, Selma Blair, Selena Gomez, Michael J. Fox łamią kolejne tabu – mówią publicznie o swoich chorobach.