Jung Ho-Yeon z serialu Squid Game została ambasadorką Louis Vuitton! Jak jeszcze serial wpłynął na świat mody?
Jung Ho-Yeon w miesiąc stała się gwiazdą Instagrama!
Jung Ho-Yeon była gwiazdą modelingu, ale to rola w serialu Netflixa Squid Game sprawiła, że jej kariera nabrała tempa. W ciągu miesiąca od emisji pierwszego odcinka serialu loczba jej followersów na Instagramie wzrosła z kilkudziesięciu tysięcy do prawie 22 mln, z czego 14 mln przybyło w ciągu... kilkunastu pierwszych dni wyświetlania najnowszego hitu Netflixa. Teraz Jung Ho-Yeon jest jedną z najbardziej wpływowych influencerek i firmy zasypują ją propozycjami współpracy. Na razie początkująca aktorka zdecydowała się zostać ambasadorką luksusowego domu mody Louis Vuitton. To się nazywa dobry początek! Przeczytajcie jej niezwykłą historię i dowiedzcie się więcej o fenomenie Squid Game i o tym, jak szalony wpływ ma na świat mody.
Fenomen serialu Squid Game
O serialu Squid Game emitowanym na platformie Netflix mówią już dzisiaj wszyscy. Nawet ci, którzy go jeszcze nie widzieli! Dlaczego? Fabuła Squid Game opiera się na historii zadłużonych osób z Korei Południowej, biorących udział w rozgrywkach, które polegają na... graniu w dziecięce gry. Nagrodą mają być ogromne pieniądze - w przeliczeniu na złotówki to około 150 mln! I nie byłoby w tym nic zaskakującego gdyby nie fakt, że przegrami są z gry eliminowani i to dosłownie – setki osób giną na naszych oczach już od pierwszego odcinka. Gry, ale i cały serial, są alegorią kapitalizmu w bardzo mrocznym wydaniu. Do tego dochodzą niezwykle drastyczne sceny agresji, mordów i wycinania organów ze zwłok. Całość potrafi zmrozić krew w żyłach. A mimo to serial Squid Game okazał się prawdziwym fenomenem – w ciągu pierwszych 28 dni odtworzono go na 111 milionach kont! Dzięki temu został największym hitem w historii platformy streamingowej, pobijając rekordy takich hitów jak Dom z papieru, House of Cards czy Gambit królowej.
Squid Game - niebezpieczne konsekwencje
Nie wiadomo jednak dlaczego, mimo, że serial jest oznaczony jako dostępny dla osób powyżej 16 roku życia, Squid Game stał się tak niesamowicie popularny wśród dzieci i to nawet tych w pierwszych klasach szkoły podstawowej. Szał na Squid Game i zabawy w stylu tych, w które grają bohaterowie serialu, trwa w najlepsze w polskich szkołach. Rodzice i nauczyciele są przerażeni, a dyrektorzy prowadzą już rozmowy z uczniami na ten temat, bo robi się to wręcz niebezpieczne. Dzieciaki oglądając serial lub jego fragmenty na YouTubie zaczynają uważać, że taka gra jest zabawna i ciekawa, a śmierć to nic takiego...
Siła serialu Squid Game jest tak wielka, że właśnie ogłoszono w Polsce wzorowane na serialu rozgrywki pod podobną nazwą Squid Fame. W puli nagród ma znaleźć się 100 tysięcy złotych. Aby zdobyć te pieniądze, pomysłodawcy założyli konto na zrzutka.pl gdzie piszą: „Będzie to niespotykane dotąd widowisko, pełne emocji, rywalizacji, rozterek oraz frapujących łamigłówek intelektualnych, zręcznościowych oraz sportowych”. Ma jednak obyć się bez przemocy. Jeśli uda się zebrać pieniądze, Squid Fame ma się odbyć w kwietniu 2022 roku w Warszawie lub Szczecinie.
Squid Game a świat mody
Jednak serial Squid Game ma wpływ nie tylko na zachowania dzieci i nastolatków, ale także na świat mody. Odtwórcy głównych ról stają się gwiazdami i ambasadorami wielkich marek, a produkty, które pojawiają się w serialu, nagle zyskują na popularności na niespotykaną dotąd skalę. Tak jest na przykład z białymi, wsuwanymi butami Vans, w których chodzą wszyscy zawodnicy Squid Game. Okazuje się, że marka zanotowała 7 800% wzrost ich sprzedaży od momentu, gdy serial trafił na Netflix 17 września 2021!
W internecie roi się także od strojów na Halloween inspirowanych serialem Squid Game, a także bluz i koszulek z logiem serialu i wzorami kojarzonymi z konkretnymi grami. Na samym Allegro jest tych pozycji ponad 250 (!), w tym ubrania przeznaczone już dla 5-6-letnich dzieci!
Jung Ho-Yeon aktorka ze Squid Game twarzą Louis Vuitton
Wszyscy odtwórcy głównych ról w Squid Game zyskali popularność w zaledwie kilka dni i są zszokowani rozmiarem zainteresowania ich osobą. Ale najwięcej oczu zwróconych jest na Jung Ho-yeon, która w tym nietypowym koreańskim thrillerze Netflixa gra północnokoreańską uciekinierkę Kang Sae-byeok, która przyłącza się do gier, aby zarobić pieniądze na utrzymanie młodszego brata i połączyć ich z matką, która przebywa w Korei Północnej.
Jung od dziecka marzyła o tym, by zostać modelką, ale długo nie mogła się przebić. Głośno zrobiło się o niej dopiero po tym, jak zajęła drugie miejsce w programie Korea Next Top Model. Ale prawdziwą przepustką do jej kariery stał się moment, gdy trzy lata później przefarbowała włosy na czerwono. Po tym odważnym posunięciu zaczęła pracować dla największych marek i chodziła w pokazach w Paryżu, Mediolanie i Nowym Jorku, a także pojawiła się na okładkach m.in. Vogue'a, Marie Claire czy Harper's Bazaar. To podobna historia jak z krótkim cięciem Anji Rubik, które zapewniło jej rozgłos.
Jednak to, co wydarzyło się po emisji serialu, nawet dla Jung było szokiem. W kilkanaście dni Jung Ho-yeon stała się najbardziej popularną na Instagramie południowokoreańską aktorką (miała wtedy 13 milionów fanów, a teraz ma ich ponad 21!). Ten zaskakujący wzrost czyni konto Jung najszybciej rozwijającym się kontem na świecie. Prześcignęła tym samym pod względem wzrostu liczby followersów takie sławy jak Cristiano Ronaldo, Lionel Messi i Kylie Jenner! Ale to nie wszystko!
Na ten fenomen natychmiast zareagował świat mody, a konkretnie dom mody Louis Vuitton, który zatrudniał już wcześniej Jung Ho-Yeon do swoich pokazów. Firma zaproponowała Jung, by została jej ambasadorką.
- Od razu zakochałem się w wielkim talencie i fantastycznej osobowości Ho-Yeon i nie mogę się doczekać, aby rozpocząć ten nowy rozdział podróży, którą rozpoczęliśmy w Louis Vuitton kilka lat temu - powiedział Nicolas Ghesquiere, dyrektor kreatywny LV w poście na Instagramie.
Gwiazda Squid Game reklamuje także ubrania Adidasa:
Jak Jung Ho-yeon z modelki została aktorką?
Jung Ho-yeon polubiła bycie przed kamerą już w czasie występu w Korea Next Top Model. Potem zagrała w kilku teledyskach, aż w końcu zdecydowała się na agencję aktorką. Ku jej zdumieniu już po miesiącu została poproszona o przygotowanie taśmy dla twórców nowego serialu Netflixa i nagrała ją... podczas nowojorskiego fashion weeka! Odpowiedź przyszła bardzo szybko – Jung została wybrana do głównej roli damskiej, ale by wystąpić w serialu musiała zrezygnować z modelingu prawie na dwa lata. Zaryzykowała i nie żałuje. Dzięki roli w Squid Game, dziś jest jedną z największych sław, a wielka kariera aktorska stoi przed nią otworem. Trzymamy kciuki i już nie możemy doczekać się Jung Ho-yeon w kolejnych rolach!