Modelka w hidżabie reklamuje… szampon do włosów! Ta kampania wywołała burzę w internecie!
W reklamie kosmetyków do włosów pokazać osobę, które ma zasłonięte włosy? Brzmi kontrowersyjnie? Firma L’Oréal w oryginalny sposób postanowiła promować nową linię kosmetyków do włosów. Twarzą brytyjskiej kampanii szamponu została modelka w… hidżabie! Ten wybór nie był przypadkowy. L’Oréal walczy ze stereotypami! O co chodzi?
Zobacz też: Okładka pierwszego w historii arabskiego Vogue'a wywołała w Internecie lawinę hejtu. Dlaczego?
Modelka w hidżabie w reklamie szamponu L’Oréal
Do swojej najnowszej kampanii reklamowej L’Oréal zaprasza modelki o wszystkich możliwych typach urody. Jednak w sieci zawrzało, kiedy do brytyjskiej kampanii szamponów zaangażowano muzułmańską blogerkę lifestylową. Amena Khan od kilku lat nosi hidżab i nie zrezygnowała z niego przy udziale w reklamie. Na swoim kanale na YouTube udziela swoim widzom porad urodowych, modowych i kulinarnych. Ogląda ją prawie 400 tysięcy osób, a na Instagramie zgromadziła już prawie 600 tysięcy fanów.
Amena Khan wystąpiła w reklamie nowej serii kosmetyków dedykowanej kobietom o matowych włosach, pozbawionych blasku. „Pewnie się zastanawiasz, jaki sens ma pielęgnacja włosów, których nie widać. Zupełnie tak, jakby każdy odsłaniający włosy dbał o nie tylko dlatego, żeby podobać się innym. W rzeczywistości chodzi o to, by samemu czuć się dobrze. Piękne włosy to nieodłączny element naszego wyglądu. Dla mnie są częścią kobiecości. Uwielbiam je układać, pielęgnować i kiedy ładnie pachną”, przekonuje blogerka.
Polecamy też: Burka, czador czy hidżab? Jak ubierają się muzułmanki w różnych stronach świata?
L’Oréal walczy ze stereotypami
Czym sugerowała się marka decydując się na współpracę z modelką? Rzecznicy zaznaczają, że w tym przypadku firma nie kierowała się chęcią zysku i pozyskania nowej grupy klientów. „Zazwyczaj uważa się, że muzułmanki nie używają kosmetyków, że nie dbają o swój wygląd. Tymczasem jest zupełnie inaczej. Taki sposób myślenia jest krzywdzący. Poza tym kobiety w domach nie noszą hidżabów”, zapewnia szef brytyjskiego oddziału marki - Adrien Koskas.
W ten sposób L’Oréal chciał skłonić Brytyjczyków do głębszej refleksji i podjęcia dyskusji w walce z bezpodstawnymi stereotypami. „Trzeba zapytać, dlaczego zawsze zakładamy, że kobiety, które nie pokazują swoich włosów, nie dbają o nie”, mówiła Amena Khan w wywiadzie dla "Vogue’a". „Jeśli przesłanie jest autentyczne, a głos niesie to szczerze, nie możemy wątpić w przesłanie”, zaznacza Amena.
„Ile marek zdecydowałoby się na to, aby w reklamie kosmetyków do włosów pokazać osobę, która ma zakryte włosy? To, co naprawdę docenili, to mój głos i charyzma, która przyciąga potencjalnych klientów”, dodała.
Zobacz też: „Jestem dumna z bycia muzułmanką”. Poruszające słowa Belli Hadid o rodzicach i pochodzeniu
Uważasz, że L’Oréal słusznie zapoczątkowało tę dyskusję?
W reklamie kosmetyków do włosów pokazać osobę, które ma zasłonięte włosy? Brzmi kontrowersyjnie? Firma L’Oréal w oryginalny sposób postanowiła promować nową linię kosmetyków. Twarzą brytyjskiej kampanii szamponu została modelka w… hidżabie!
Zobacz też: Okładka pierwszego w historii arabskiego Vogue'a wywołała w Internecie lawinę hejtu. Dlaczego?
W ten sposób L’Oréal chciał skłonić Brytyjczyków do głębszej refleksji i podjęcia dyskusji w walce z bezpodstawnymi stereotypami. „Trzeba zapytać, dlaczego zawsze zakładamy, że kobiety, które nie pokazują swoich włosów, nie dbają o nie”, mówiła Amena Khan w wywiadzie dla "Vogue’a". „Jeśli przesłanie jest autentyczne, a głos niesie to szczerze, nie możemy wątpić w przesłanie”, zaznacza Amena.
Zobacz też: „Jestem dumna z bycia muzułmanką”. Poruszające słowa Belli Hadid o rodzicach i pochodzeniu
Amena Khan od kilku lat nosi hidżab i nie zrezygnowała z niego przy udziału w reklamie. Na swoim kanale na YouTube udziela swoim widzom porad urodowych, modowych i kulinarnych. Ogląda ją prawie 400 tysięcy osób, a na Instagramie zgromadziła już prawie 600 tysięcy fanów.
Amena Khan wystąpiła w reklamie nowej serii kosmetyków dedykowanej kobietom o matowych włosach, pozbawionych blasku. „Pewnie się zastanawiasz, jaki sens ma pielęgnacja włosów, których nie widać. Zupełnie tak, jakby każdy odsłaniający włosy dbał o nie tylko dlatego, żeby podobać się innym. W rzeczywistości chodzi o to, by samemu czuć się dobrze. Piękne włosy to nieodłączny element naszego wyglądu. Dla mnie są częścią kobiecości. Uwielbiam je układać, pielęgnować i kiedy ładnie pachną”, przekonuje blogerka.
Polecamy też: Burka, czador czy hidżab? Jak ubierają się muzułmanki w różnych stronach świata?
„Ile marek zdecydowałoby się na to, aby w reklamie kosmetyków do włosów pokazać osobę, która ma zakryte włosy? To, co naprawdę docenili, to mój głos i charyzma, która przyciąga potencjalnych klientów”, dodała.
Zobacz też: „Jestem dumna z bycia muzułmanką”. Poruszające słowa Belli Hadid o rodzicach i pochodzeniu
Uważasz, że L’Oréal słusznie zapoczątkowało tę dyskusję?