O TYM JEST GŁOŚNO

Ta kampania chwyta za serce! „Niszczysz mnie, kiedy każesz mi wybierać”

Kampania Rzecznika Praw Dziecka „Jestem mamy i taty"

Olga Figaszewska 30 kwietnia 2018 19:30
Kampania Rzecznika Praw Dziecka „Jestem mamy i taty"
Fot. screen Kampania Rzecznika Praw Dziecka „Jestem mamy i taty"

„Cierpię kiedy obrażasz moją mamę, ranisz mnie kiedy szydzisz z mojego taty", dociera do nas dziecięcy głos ze spotu Kampanii Rzecznika Praw Dziecka. Apel jest prosty: niszcząc wieź z drugim rodzicem, niszczysz dziecko. Każde dziecko ma prawo do więzi z obojgiem rodziców. Kiedy postanawiają się rozwieść często jest ona zatracana. Ten spot chwyta za serce! 

Kampania Rzecznika Praw Dziecka „Jestem mamy i taty"

Rozwód rodziców odbija się na psychice dziecka, które jest świadkiem destrukcyjnych zachowań dorosłych, kłótni, obrażania... W efekcie, przestaje czuć się bezpiecznie. Najsilniej odbijają się na nich konsekwencje decyzji dorosłych. Bywa, że jest wikłane i wykorzystywane w sądowej batalii, a następnie traktowane jako "trofeum".

„Dorośli mają prawo do rozstania, ale powinni pamiętać, że nic nie zwalnia ich z bycia odpowiedzialnym rodzicem. Niezależnie od tego, co się między nimi wydarzy, dla swoich dzieci zawsze pozostaną mamą i tatą, tego zaszczytnego tytułu nikt im nie odbierze, tak samo jak nikt nie może odebrać dziecku prawa do kontaktu z obojgiem rodziców”, zaznacza Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka.

Kampania Rzecznika Praw Dziecka „Jestem mamy i taty”, która ma uświadomić dorosłym, co odczuwa dziecko w dramatycznej sytuacji. Postawione przed faktem dokonanym, nie potrafi sobie emocjonalnie poradzić z tym, że kontakt z jednym z rodziców zostaje zerwany. Dla niego oboje są najważniejszymi osobami. 

Wideo

Poznaj historię miłości Agnieszki Woźniak-Starak i jej męża Piotra!

Polecamy

Top

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

Niezwykła rozmowa z Grażyną Torbicką o jej wszystkich miłościach. A Remigiusz Mróz zdradza nam tajemnice swojego sukcesu!