Wiadomo już, jaka modowa marka jest najcenniejsza na świecie! Domyślacie się, o który dom mody chodzi?
Co roku Interbrand, amerykańska firma analityczna, publikuje ranking 100 najcenniejszych marek na świecie. Jego twórcy zawsze biorą pod uwagę wyniki finansowe i możliwości wpływania zarówno na wybór klienta, jak i na ceny dóbr premium. Na szczycie listy Best Global Brands 2017 znalazły się trzy giganty, bez których ciężko dzisiaj wyobrazić sobie codzienność: Apple, Google i Microsoft. W pierwszej dziesiątce pojawił się również Facebook, Disney, McDonald’s, Coca Cola, Amazon, Samsung, Toyota i Mercedes-Benz. Pierwsza modowa marka znalazła się na 19. pozycji. Jaka?
Polecamy też: Cara Delevingne i Lily-Rose Depp zostały bohaterkami najnowszej kampanii Chanel!
Drugi raz z rzędu króluje...
Najpopularniejsze marki luksusowe w ostatnim czasie odchodzą od idei większej dostępności dla masowego odbiorcy. Ku niezadowoleniu swoich fanów wzmacniają swoją ekskluzywną pozycję m. in. poprzez ograniczanie asortymentu mniej kosztownych produktów. Niektórym przyniosło to spore korzyści...
Polecamy też: Zobacz najciekawszą kampanię sezonu! Gucci proponuje projekty nie z tego świata
Drugi rok z rzędu marką, która pokonała wszystkich innych modowych konkurentów jest Louis Vuitton! To właśnie ten dom mody wyprzedził takie firmy, jak Hermès (32. miejsce), Gucci (51. miejsce), Burberry (88. miejsce), Prada (94. miejsce) czy Dior (95. miejsce). Tuż za LV, bo na 23. i na 24. miejscu znalazły się także dwie popularne sieciówki - H&M oraz Zara.
Sytuację skomentowała Rebecca Robins, czyli globalny dyrektor Interbrand: „Kiedy patrzymy na takie marki jaki Louis Vuitton, Hermès czy Gucci, zastanawiamy się, na czym polega ich magia. Nie tylko rynkowo świetnie sobie radzą, ważny jest też ich związek z kulturą”.