27 czerwca 2016 22:05
1/12
Kendall Jenner w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-17
Copyright @materiały prasowe
1/12

Marc Jacobs słynie z tego, że nie znosi schematów i że w modelach najbardziej ceni osobowość. W jego najnowszej niepokojąco mrocznej kampanii jesień-zima 2016/2017 obok supermodelek Kendall Jenner (gotycka dama na zdjęciu wyżej to właśnie ona) i Cary Delevingne zobaczymy Missy Elliott, Marilyna Mansona, Courtney Love, piosenkarkę St. Vincent, aktorkę Sissy Spacek i gwiazdę muzyki industrialnej i performance’u Genesisa P-Orridge’a.

Zdaje się, że Marc Jacobs rzadko korzysta z tradycyjnych agencji modelek. Projektant jako jeden z pierwszych wykorzystał do castingu Instagram i Tumblr. Często zwraca się też do gwiazd - też takich, które ze światem mody mają niewiele wspólnego. Do poprzednich kampanii zaangażował  między innymi transseksualną reżyserkę Matrixa Lanę Wachowski, Cher, Willow Smith i frontmana Red Hot Chili Peppers Anthony’ego Kiedisa. Współpracował też z niepokorną Miley Cyrus i punkówą z zespołu The Gossip Beth Ditto. Widać, że inspirują go osobowości nietuzinkowe. By promować Marca Jacobsa, trzeba się wyróżniać i mieć coś do powiedzenia. Zamiłowanie do kontrowersji z pewnością też nie zaszkodzi.

Projektant pochwalił się pierwszymi zdjęciami z kampanii na Instagramie, a przy każdym modelu napisał kilka słów od siebie. Z opisów dowiadujemy się między innymi, że modelkę Carę Delevingne docenia za wyrazistą osobowość, Marilyna Mansona pierwszy raz spotkał - o ironio - w Halloween, a aktorkę Sissy Spacek podziwia od kiedy w wieku 13 lat zobaczył ją w filmie „Carrie”. Wybór postaci, które stanęły przed obiektywem Davida Simsa jest więc bardzo osobisty.

Kto w nowej kampanii Jacobsa jest najciekawszy? Magazyn „Vogue” najbardziej docenił… Genesisa P-Orridge’a. Gwiazdor czy może diwa? Twórca/twórczyni kultowych industrialnych zespołów Throbbing Gristle i Psychic TV, oraz wielu artystycznych performance’ów twierdzi, że identyfikuje się z „trzecią płcią” - nie jest ani kobietą ani mężczyzną. „Kto inny jest zarazem artystą, gwiazdą rocka, pariasem i powszechnie chwalonym geniuszem? Świat sztuki musi nadążać za nim/nią, a nie odwrotnie (…) P-Orridge’a nigdy nie ograniczało medium. Jego/jej sztuka mogła dziać się na scenie, w studio, albo wyłaniać się z modyfikacji ciała. W swojej najbardziej osobistej pracy Pandrogeny Project P-Orridge i jego/jej partnerka Lady Jaye Breyer próbowali się do siebie upodobnić poprzez operacje plastyczne” - uzasadnia swój wybór redaktorka magazynu.

A do was który wybór przemawia najbardziej? Zobaczcie zdjęcia z kampanii w naszej galerii.

 

Polecamy też: Lady Gaga na wybiegu u Marca Jacobsa! To był najlepszy pokaz Nowojorskiego Tygodnia Mody!

2/12
Kendall Jenner w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-17
Copyright @materiały prasowe
2/12

Kendall Jenner w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-2017.

 

Marc Jacobs: Zapamiętam na zawsze, gdy po raz pierwszy spotkałem Kendall podczas castingów do pokazu jesiennej kolekcji w 2014 roku. Katie Grand zaprosiła ją do studia, a ja wiedziałem o niej bardzo mało…

Jej pierwszy pokaz w karierze to właśnie jesień Marc Jacobs z 2014 roku. Od tej pory Kendall była w każdym moim pokazie. Wzięła też udział w kampanii wiosennej w 2015 roku. Kendall zrobiła niezwykłą karierę, a każdy jej moment to efekt jej ciężkiej pracy i pasji. (...)

Według mnie, umiejętność wcielenia się w look i oddania jego charakteru to właśnie to, co czyni Kendall tak przekonującą i inspirującą.

 

Polecamy też: Prawdziwa gwiazda w rodzinie Kardashianów jest jedna? Tajemnica sukcesu Kendall Jenner

3/12
Cara Delevingne w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-17
Copyright @materiały prasowe
3/12

Cara Delevingne w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-2017.

 

Marc Jacobs: Rzadko zdarzają się modelki z osobowością, która przyćmiewa nawet najbardziej wyraziste stylizacje - najdramatyczniejszą modę. Gdy pierwszy raz spotkałem Carę była dziewczyną w zwierzęcym kombinezonie z nieposkromioną energią, wielkim humorem, zawsze w ruchu. Z przyjemnością obserwuję jak dorasta i przemienia się w dynamiczną, śmiałą, niezależną kobietę.

 

Polecamy też: Cara Delevingne w najnowszej reklamie Chanel! Ona dla Karla Lagerfelda zrobi wszystko!

4/12
Marilyn Manson w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-17
Copyright @materiały prasowe
4/12

Marilyn Manson w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-2017.

 

Marc Jacobs: Marilyna Mansona poznałem w Halloween w Los Angeles, niedługo po wydaniu jego albumu „Antichrist Superstar” w 1996 roku. Po tym spotkaniu zacząłem słuchać jego muzyki - częściowo dlatego, że zaintrygowała mnie jego persona oraz perwersyjny, zadziwiający intelekt.
„The Beautiful People” i towarzyszący tej płycie teledysk urzeka groteską. Jest mocny i gorączkowy, a Manson, zniekształcony przez narzędzia chirurgiczne, aparaty ortodontyczne i inne rekwizyty jest ucieleśnieniem koszmaru.. Odpycha i przyciąga.

 

Polecamy też: Johnny Depp zagrał, Marilyn Manson zaśpiewał. Pokaz mody Stelli McCartney w hołdzie Davidowi Bowie

5/12
Sissy Spacek w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-17
Copyright @materiały prasowe
5/12

Sissy Spacek w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-2017.

 

Marc Jacobs: Miałem 13 lat gdy zobaczyłem ją po raz pierwszy jako bladą, wrażliwą dziewczynę Carrie White z filmu „Carrie”. Byłem oczarowany jej umiejętnością głębokiego wcielenia się w bohaterkę. Często nawiązuję do Sissy w moich pracach. Bohaterowie, w których się wciela, wciąż ewoluują i inspirują.

 

Polecamy też: Transwestyta, drag queen oraz córka i żona Romana Polańskiego w jednej kampanii. Marc Jacobs zachwycony

6/12
Courtney Love w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016/2017
Copyright @materiały prasowe
6/12

Courtney Love w kampanii jesień-zima 2016-2017 Marca Jacobsa.

 

Marc Jacobs: Podziwiam wkład Courtney Love w muzykę i kulturę rocka i jej status bogini grunge’u, ale moje serce zdobyła urzekającą rolą Althei w filmie „Skandalista Larry Flynt”. Choć gdy byłem dyrektorem kreatywnym Perry Ellis jeszcze jej nie znałem, to właśnie styl Courtney zainspirował niesławny pokaz „grunge’owej kolekcji” w 1992.

Po raz pierwszy spotkaliśmy się na kolacji w 1994 w barze Six w Nowym Jorku. Pamiętam, że urzekła mnie jej głębia, duża wiedza i nieposkromiony apetyt na modę i muzykę.

 

Polecamy też: Córka Kurta Cobaina i Courtney Love została modelką

 

7/12
St. Vincent w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-17
Copyright @materiały prasowe
7/12

Wokalistka St. Vincent w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-2017.

 

Marc Jacobs: Urzekło mnie co Annie powiedziała w wywiadzie dla „the Rolling Stone” o byciu queer - że to przekraczanie seksualności, „inność” na „sztandarze”. To było bardzo mądre i trafne. Annie jest dojrzała nad swój wiek, a jej niezwykły intelekt i umiejętności widać w jej muzyce. Jednak dopiero gdy ją spotkałem doświadczyłem jej magnetyzmu.

 

Polecamy też: Dzieci Willa Smitha nowymi ikonami mody? Willow i Jaden w kampaniach u największych projektantów

8/12
Genesis P-Orridge w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-17
Copyright @materiały prasowe
8/12

Genesis P-Orridge w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-2017.

 

Marc Jacobs: Przez muzykę, poezję i sztukę Genesis bada i definiuje co to znaczy kochać, być kochanym i żyć miłością. Dla mnie Genesis jest uosobieniem autentyczności i tego, jak zagubienie w doświadczeniu lub nowym pomyśle może stymulować dojrzewanie i zmiany.

 

Polecamy też: Polskie modelki w lookbookach Marc Jacobs

9/12
modele w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-17
Copyright @materiały prasowe
9/12

Modele John i Carlos w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-2017.

 

Marc Jacobs: Gdy przeczytałem wiadomość na Instagramie od użytkownika Jarlos420, od razu przypomniało mi się, jak John brał udział w pokazie Marc by Marc. To było naturalne, że zaprosiłem ich (byli wtedy parą), do udziału w kampanii.

John i Carlos zgodzili się na wspólne zdjęcie - w ubraniach z damskiej kolekcji. Inspiracją dla niego było „Querelle de Brest” Jeana Geneta. Nawiązuje też do legendarnych artystów - Lou Reeda i Roberta Mapplethorpe’a.

 

Polecamy też: „Jego obsceniczność nigdy nie była wulgarna”. Robert Mapplethorpe jednak wciąż prowokuje. I zachwyca

10/12
Missy Elliott w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-17
Copyright @materiały prasowe
10/12

Missy Elliott w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-2017.

 

Marc Jacobs: Od kiedy usłyszałem „The Rain” w 1997 roku byłem zauroczony genialnymi rytmami i rymami Missy Elliott. Jej muzyka napełniała mnie i mój zespół szczęściem i energią podczas niezliczonych dni i nocy poświęconych szkicowaniu, przymiarkom i tworzeniu stylizacji. (…) Zachwyca mnie talent Missy do przekraczania granic stylu w muzyce. Zawsze marzyłem o tym, by z nią pracować.

 

Polecamy też: Cher i Willow Smith w nowej kampanii Marca Jacobsa. Zgadniecie, która wzbudziła protesty klientow?

 

11/12
Kembra w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-17
Copyright @materiały prasowe
11/12

Amerykańska artystka i performerka Kembra Pfahler w kampanii jesień-zima 2016-2017 Marca Jacobsa.

 

Polecamy też: Nowa, erotyczna kampania reklamowa marki Calvin Klein! Tylko dla dorosłych!

12/12
Juno Temple  w kampanii Marca Jacobsa jesień-zima 2016-17
Copyright @materiały prasowe
12/12

Aktorka znana z serialu "Vinyl" Juno Temple w kampanii jesień-zima 2016-2017 Marca Jacobsa.

 

Polecamy też: Te torebki będą hitami lata 2016! Wybraliśmy najciekawsze propozycje światowych domów mody!

Wideo

Wiosna 2020 - design, kulinarne inspiracje, podróże bez wychodzenia z domu!

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

ADAMOWICZ, EGURROLA, FIGURA, GOLCOWIE, KUSZYŃSKA, SOYKA, NIEDENTHAL… w osobistych wspomnieniach o bliskich ich sercu miejscach. Według DOMINIKI KULCZYK świat zmieni tylko „czuła rewolucja”? Ważny głos w sprawie wykluczenia kobiet. „Wciąż mnie zaskakuje” – profesor JERZY BRALCZYK o języku polskim. W sentymentalną PODRÓŻ do nadbałtyckich kurortów zabierają nas m.in. CIERNIAK-MORGENSTERN, RODOWICZ, IWASZKIEWICZ.