Musisz taką mieć!

Redakcja VIVA! 30 stycznia 2021 10:35

Redakcja VIVA! uwielbia polskich twórców. Nic zatem dziwnego, że od jakiegoś czasu z przyjemnością prezentujemy Wam utalentowanych projektantów i pokazujemy ich kolekcje. Jedną z ciekawszych osobowości w polskiej branży mody jest Justyna Rożek. Jej torebki zachwycają jakością, minimalistycznym designem  i stylem. Ona sama jest bardzo skromna i skupiona na rozwoju marki.  Zobaczcie co opowiedziała nam o swojej marce i koniecznie obejrzyjcie galerię z jej przepięknymi torebkami.

Jak to się stało, że zapragnęłaś mieć własną markę?

Sięgając pamięcią, już we wczesnych latach młodości, samodzielnie poznawałam tajniki krawiectwa. Swoje pierwsze kroki stawiałam, szyjąc proste bawełniane torby, które z czasem przerodziły się w eleganckie, proste w formie i kroju skórzane torebki i akcesoria sygnowane moim nazwiskiem. Idea tworzenia własnej marki zrodziła się bardzo wcześnie. Od najmłodszych lat interesowała mnie twórczość rzemieślnicza i rękodzielnicza. Fascynowała mnie unikatowość i jakość wyrobów wykonywanych przez rzemieślników. Dzięki moim sprecyzowanym zainteresowaniom i zdolnościom artystycznym, wybory dotyczące mojej przyszłości były znacznie prostsze. Podczas wieloletniej nauki w Liceum Plastycznym we Wrocławiu, a następnie Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, miałam możliwość poznania wielu dziedzin artystycznych m.in. jubilerstwa, malarstwa, rysunku, rzeźbiarstwa, szycia oraz szeroko pojętego projektowania. Lata nauki i próbowania swoich sił w wielu dziedzinach, dała mi możliwość odkrycia tego co jest moją pasją i pracą.

A kiedy marzenia zamieniłaś w rzeczywistość?

Ważnym okresem w moim życiu był rok 2019. Zakończenie etapu studiów i początek tworzenia własnej marki. Sięgając pamięcią, rok ten zaczął się bardzo intensywnie, trwały przygotowania do obrony pracy dyplomowej na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, na kierunku Projektowanie Ubioru Dzianego. W tym okresie wykonanie pracy dyplomowej wymagało ode mnie skupienia i poświęcenia swojej całej uwagi. Chciałam, aby moja praca była zwieńczeniem wszystkich lat nauki i była możliwie moją najlepszą wizytówką. Pomimo ciężkiej pracy nad dzianinową kolekcją, w wolnych chwilach nie rezygnowałam z tworzenia projektów torebek oraz nawiązywania współpracy z podwykonawcami i hurtowniami. Tuż po obronie pracy dyplomowej, kolekcja Harmony1 została kilkukrotnie nagrodzona i doceniona podczas pokazów i konkursów branżowych. Pomimo ogromnego zamiłowania do dzianiny, projektowanie galanterii skórzanej stało się moim największym wyzwaniem i marzeniem.

Jak wymyśliłaś swoją markę?

Podczas studiowania na Akademii sztuk Pięknych zdobywałam wiedzę na temat projektowania, technologii i konstrukcji odzieży, nie miałam w tamtym czasie styczności ze sztuką kaletnictwa. Szukając torebki idealnej, wpadłam na pomysł odszycia własnej. Metodą prób i błędów wykonałam pierwszy projekt i zaczęłam poszukiwania podwykonawców oraz hurtowni. Do tej pory pamiętam radość i podekscytowanie jakie towarzyszyło mi podczas tworzenia i poszukiwań półproduktów. Po otrzymaniu odszytej torebki, zrobiłam jej zdjęcia i opublikowałam na swoim profilu społecznościowym. Po publikacji, zaczęły do mnie napływać wiadomości dotyczące tego, czy produkt kiedykolwiek będzie w sprzedaży. Zainteresowanie odbiorców mojego profilu oraz duże wsparcie ze strony rodziny i znajomych utwierdziło mnie, że projektowanie i szycie skórzanych torebek to droga, którą chcę podążać. Zaczynając przygodę z projektowaniem i wykonywaniem skórzanej galanterii, nie miałam zbyt dużego pojęcia o kaletnictwie, nie wiedziałam gdzie mogę zakupić potrzebne surowce, a tym bardziej gdzie znaleźć dobrą pracownię kaletniczą. Wiedziałam jedno, że moją największą zaletą jest umiejętność organizacji i dyscyplina oraz chęć poznawania i odkrywania nowych rzeczy. Dzięki ciężkiej pracy, krok po kroku odkrywałam wszystkie tajniki, które ułatwiły mi pracę podczas projektowania i współpracy z podwykonawcami. W dalszym ciągu każdy dzień przynosi mi nowe wyzwania i naukę. Mam możliwość sprawdzenia swoich umiejętności na wielu polach.

Jak powstają konkretne elementy kolekcji?

Rzemiosło wymaga czasu, uwagi, czułości, a także estetyki i dbałości o każdy detal. Tymi słowami chcę podkreślić istotę rękodzieła we współczesnych czasach. Od początku istnienia marki moim celem było podtrzymanie dawnych technik rzemieślniczych, w połączeniu z nowoczesnym wzornictwem. Troska o to co było kiedyś, jest teraz i czeka nas w przyszłości pozwoliła mi stworzyć balans pomiędzy tradycją, a nowoczesnością. Czystość form, poczucie estetyki gra główną rolę w kolekcji skórzanych torebek i akcesoriów. Minimalistyczne formy torebek potrafią zaskakiwać i urzekać zwłaszcza gdy produkty idealnie pasują na dzień jak i na wieczór. Każdy z produktów został podkreślony miękką falistą linią wykończenia oraz delikatnym ręcznie tłoczony stemplem z logo marki. Wszystkie produkty wykonujemy z naturalnej skóry bydlęcej tłoczonej na wzór skóry krokodyla lub pytona. Posiadają one odpowiednie usztywnienie, dzięki temu skórzane produkty trzymają odpowiednią formę. Złote oraz srebrne okucia kaletnicze nadają całości eleganckiego i ponadczasowego wyglądu.

Podoba mi się ten drewniany kubełek, to chyba nowość?

W całości wykonany z drewna kubełek to hołd wzniesiony ku pracy ludzkich rąk. Torebka od początku do końca tworzona jest ręcznie, każdy egzemplarz jest unikatowy i niepowtarzalny. Choć geometryczny kształt i forma torebki pozostaje ten sam, to dzięki zastosowanej autorskiej technice wykonania wzór i ubarwienie za każdym razem jest zupełnie inne. Flora dzięki swojemu wyglądowi przywodzi na myśl abstrakcyjne, malownicze pejzaże jak wulkaniczne klify, bazaltowe kolumny, wysokie skały wyłaniające się z wody, a to wszystko skontrastowane z odcieniem lodowatej wody.

Kolekcja jest piękna, dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia!

Zapraszamy do sklepu internetowego Justyny Rożek

3/10
polska marak Justyna Rożek akcesoria
Copyright @mat.prasowe
3/10
4/10
polska marak Justyna Rożek torebka biała
Copyright @mat.prasowe
4/10
5/10
polska marak Justyna Rożek nerka czarna
Copyright @mat.prasowe
5/10
7/10
polska marak Justyna Rożek biała
Copyright @mat.prasowe
7/10
8/10
polska marak Justyna Rożek torebka czarna
Copyright @mat.prasowe
8/10
9/10
Justyna Rożek torebki na wiosnę 2021
Copyright @mat.prasowe
9/10
10/10
Justyna Rożek projektantka
Copyright @mat.prasowe
10/10

Założycielką marki jest Justyna Rożek, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, swoje umiejętności doskonaliła w Pracowni Projektowania Ubioru Dzianego.

Wideo

Piękni, szczęśliwi, zakochani. Tak Karol i Małgorzata Strasburgerowie pozowali w sesji dla VIVY!  

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

EDYTA PAZURA o dorastaniu w Nowej Hucie, macierzyństwie, odwadze i miłości silniejszej niż wszystko. Wybitny kardiochirurg GRZEGORZ RELIGA mierzy się z legendą ojca – Zbigniewa Religi. Charyzmatyczna wokalistka SINÉAD O’CONNOR jednym czynem przekreśliła swoje życie i karierę. Co się kryło za jej upadkiem? JOANNA DARK nagrała płytę „Osiecka / Przybora – Ale Jazz!”. Dlaczego właśnie Osiecka? PIOTR CZAYKOWSKI życiowe przypadki ulubionego modela Armaniego. W cyklu PODRÓŻE Malediwy – wyspy, które mogą zniknąć z powierzchni Ziemi.