Meghan co ćwiczy
Fot. East News, adobe.stock.com
ze świata urody

Wiemy, jak księżna Meghan dba o swoje zdrowie i formę fizyczną

Warto wykorzystać jej metody!

Marta Cieplak 28 marca 2020 17:31
Meghan co ćwiczy
Fot. East News, adobe.stock.com

Księżna Meghan dla wielu kobiet na świecie jest prawdziwym wzorem do naśladowania. Nie tylko jeśli chodzi o dążenie do szczęścia (w końcu sprawiła, że dla ich wspólnego dobra książe Harry zrezygnował z dworskiego życia i wyprowadził się z Meghan do Stanów), ale także o wygląd i kwestie prozdrowotne, o których sama często mówiła w wywiadach. Warto jej posłuchać!

10 zasad zdrowego życia według księżnej Meghan

1. Nie unikaj treningów. Trener personalny Meghan mówi, że podchodzi ona bardzo poważnie do kwestii ćwiczeń i nigdy nie narzeka, ani nie próbuje przekładać sesji.

2. Jedz zdrowe przekąski. Księżna wie, że batoniki to nie jest zbyt zdrowe rozwiązanie, dlatego dba o to, by zawsze mieć przy sobie zdrowe przekąski. Jej ulubione to: hummus, marchewki i jogurt z nasionami chia.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Eine Portion Chiajoghurt mit Kiwi Püree 🥝 gibt's für 4💚2💙2💜 SmartPoints! ⠀ So simpel, lecker und auch noch hübsch, kann Resteverwertung sein 😁!? Ich hatte noch einige Kiwis da, die Teils ziemlich weich geworden waren. Also ab in den Mixer damit und drauf auf den guten alten Chiapudding. Diesmal allerdings mit Joghurt und weißem Schokoladen Geschmack 😍! ⠀ Für 2 Portionen = 9💚4💙4💜 SmartPoints ⠀ 3 El Chiasamen 300g Joghurt 0,1% Fett n.B. weiße Schokoladen Flavdrops ca. 6 Kiwis ⠀ Chiasamen gemischt mit Joghurt und Flavdrops über Nacht im Kühlschrank quellen lassen. Die Kiwis schälen, pürieren und auf dem Chiajoghurt verteilen. 💪🏻 ⠀ Hier nochmal für die, die es noch nicht wissen. Kiwis und z.B. Ananas enthalten ein Enzym, das mit Milchproduktion reagiert. Gebt das Püree bitte erst kurz vor dem servieren dazu, sonst könnte die Sache bitter werden 😉!!! ⠀ Wie immer, würde ich mich unglaublich freuen eure Ergebnisse zu sehen und auch eure Meinungen zu hören 😍! ⠀ ➡️Bitte markiert mich doch in eurem Beitrag, wenn ihr meine Rezepte ausprobiert und benutzt den Hashtag #sweetandhellthy ⠀ #chiajoghurtmitkiwipüree #chiajoghurt #kiwipüree #kiwi #chia #joghurt #chiapudding #gesundesnacks #frühstück #wwrezepte #abnehmrezepte #rezeptideen #gesundabnehmen #diät #weightloss #healthyfood #foodblogger #lecker #foodporn #diättagebuch #abnehmen #weightwatchersdeutschland #weightwatchers #smartpoints #motivation #foodstagram #food #instafood

Post udostępniony przez Sweet&Hellthy (@sweetandhellthy)

3. Stosuj olejki eteryczne. Księżna Meghan zamiast aptecznych specyfików woli stosować sprawdzony olejek z drzewa herbacianego m.in. na ukąszenia albo obtarcia skóry.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

🌴🌴Tea tree essential oil for hair growth : 🌼 Tea tree oil has powerful cleansing, antibacterial, and antimicrobial properties. When used topically, it can help unplug hair follicles and increase hair growth. 🌼Tea tree oils come in many concentrations, so it’s important to follow the manufacturer’s directions. Some are highly concentrated essential oils, and other products are mixed in a cream or oil. 🌼A 2013 study even found that a mixture containing tea tree oil and minoxidil was more effective than just the minoxidil alone in improving hair growth, though more studies are needed on using tea tree oil only. 🌼You can mix 10 drops of tea tree essential oil into your shampoo or conditioner and use it daily. Or, you can mix 3 drops with 2 tablespoons of a carrier oil, and leave it on for 15 minutes before rinsing it out. #haircaretips #hairgrowth #haircare #teatree #teatreeessentialoil #essentialoil #beautytips #natural_beauty #hairproblems #hairsolutions #girlstips

Post udostępniony przez bio_aromatica (@bio_aromatica)

4. Zacznij biegać. Meghan uwielbia jogging, choć teraz częściej zamienia je na spacery z Archiem. Ale poleca codzienne bieganie w terenie. A to możliwe jest nawet w kwarantannie (pod warunkiem, że biegamy w pojedynkę).

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

5 TIPS TO START RUNNING 🔥🔥🔥: ⠀ 1. Set a true goal. The absolute best way to keep yourself running is to a goal that will motivate you to regular workouts and immediate results. The goal may be the desire to lose weight, get rid of nervous tension, increase endurance of the heart or strengthen immunity. ⠀ 2. Use sportswear. Clothing should not constrain you and make movements heavier. Use clothes according to season, choose natural and synthetic fabrics. Compression clothes reduce the risk of developing edema and vegetovascular dystonia. ⠀ 3. Choose a training plan. Determine how often you will run and stick to this plan. Train 3-5 days a week and do not forget about rest. Regularity increases endurance. ⠀ 4. Maintain your natural stride. You are less likely to become injured if you maintain your natural stride. The more you run, the more comfortable that stride will feel and — even better — the more efficient your body will become. ⠀ 5. Start with a 5KM. If you follow regular workouts for 5 weeks, then ultimately 5 km will be very easy for you. In the first week, start with 1 km and then add one more kilometer once a week. ⠀ Alternate running with walking and maintain regularity and then there will be success! #fitnessapp #sporttips #running #runningapp

Post udostępniony przez Depfit (@depfitapps)

5. Odstaw kawę. Meghan już jakiś czas temu zrezygnowała z kawy na rzecz zielonych koktajli z pietruszki, selera, jarmużu i innych zielonych warzyw. Od nich zaczyna dzień, bo wie, że świetnie wpływają na organizm.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

JUICE VIBES Nada mejor que un saludable, refrescante, delicioso y natural jugo verde para comenzar el día con mucha energía. Nuestra salud está en nuestra sangre. Necesitamos un equilibrio químico en nuestra sangre que produce vida dando fuerza eléctrica. Este equilibrio se encuentra en dos extremos: ácido y alcalino, el cual se mide en pH (quiere decir potencial de hidrógeno) Al consumir vegetales como parte de nuestra alimentación diaria alcalinizamos de manera natural nuestro organismo. Mejora tu salud, alcalinízate y quema grasa. ¡Por aquí te dejo una receta buenísima! ⠀ Ingredientes 1 Pepino 2 Varas de apio 1 Taza de espinacas 1 Puño de perejil 1 Limón Preparación Lava, pela y desinfecta los ingredientes. Retira las semillas del pepino y el limón. Coloca todo en un extractor. ¡Sirve y disfruta! ⠀ Tips Introduce primero los vegetales secos y/o las hojas, posteriormente los que contienen mayor cantidad de agua, es decir el apio y el pepino. También puedes reservar el limón al final yagregarlo con un exprimidor. En caso de que no tengas extractor puedes usar licuadora, agregando 500 ml de agua y hielo. ¡Considera que el aporte de fibra será mayor! Consume alimentos naturales que aporten nutrición y bienestar a tu cuerpo. Si tienen dudas les respondo feliz de la vida. ¡Recuerden enviarme sus fotos! ¡Les mando un fuerte abrazo y saludos a todos! Si yo puedo, tú puedes, Creando bienestar con consciencia. #charisrodriguez #holaconsciencia #life #wellness #coach #coaching #coachingconsciente #personalgrowth #coacheshabitos #inspiration #motivation #empowerment #development #despertar #desaprender #healing #reparenting #trascender #gratitud #amor #vibras #cuerpo #mente #alma #goals #greenjuice #jugosverdes

Post udostępniony przez Charis Rodríguez (@charisrodriguez)

6. Spróbuj jogi. Mama Meghan jest instruktorką, więc księżna ćwiczy jogę od wielu lat. „To mój sport” mówi. Ty możesz zacząć ćwiczyć online lub z aplikacją. To dobre rozwiązanie na początek.

7. Postaw na zdrową dietę. Meghan od dłuższego już czasu stara się w tygodniu jeść tylko potrawy wegetariańskie, jedynie w weekendy pozwala sobie na jedzenie mięsa. Taka dieta flexitariańska jest uznawana obecnie za jedną z najzdrowszych na świecie!

8. Obniż poziom stresu. Księżna w tym celu praktykuje medytację 2 razy dziennie po 20 minut. Warto spróbować!

9. Pilnuj postawy! Meghan zawsze uważa, by siadać i stać prosto. To niełatwe, ale ten zdrowy nawyk sprawia, że bóle kręgosłupa przestają się pojawiać.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Due to bad posture, youth these days are more prone to osteoarthritis. Gravity exerts a force on our joints, ligaments, and muscles, and good posture helps in evenly distribution of this force throughout our body. In this way, no one structure ends up being overstressed. You also experience better balance, whether you’re playing a sport or are simply carrying out the normal movements of your day, such as walking or standing up from a sitting position.Poor posture can put stress and strain on specific body parts such as the spine, which can lead to pain. It can also cause your body to feel more fatigued. #posture #backpain #fitness #health #pilates #posturecorrection #wellness #spine #exercise #neckpain #physiotherapy #movement #core #posturecorrector #backpainrelief #strength #physicaltherapy #healthylifestyle #painfree #sport #goodposture #spinehealth #physiotherapyathome #osteoarthritis #youthindia #greaternoida

Post udostępniony przez PhysioFied (@physiofied)

10. Oczyszczaj organizm. Meghan codziennie rano, jeszcze przed śniadaniem, wypija szklankę ciepłej wody z cytryną, która ma pomóc w detoksykacji organizmu. Taki napój z dodatkiem miodu wzmacnia też odporność!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

IMPORTANCE OF WATER & IMMUNE HEALTH: Water helps to oxygenate the blood found in our body, and that pumps up our cells and helps them function at full capacity. Healthy, happy cells that are packed with oxygen mean that our muscles and organs are firing on all cylinders – helping us feel our best, and allowing our bodies to enjoy a superior immunity to foreign invaders such as germs. 💦 The Kidneys are arguably the best example of this. The more water we drink, the better our kidneys operate in flushing out any toxins through urination – and our immune system is not weakened by firefighting elsewhere in the body. The brain also gains a boost from water, – regular hydration produces melatonin, among other chemicals, which will help you sleep. As any insomniac know, not getting enough quality sleep can be a real blow to the human immune system! 💦 Another way that drinking water boosts the immune system is through the production of lymph. This fluid runs throughout the human body, with a very simple job – collecting bacteria from the body and transporting it to the lymph nodes, where that bacteria is destroyed. 💦 Think of a glass of water as a waterfall, cascading into your body – the more that you manage to consume and within normal guidelines, the more work your lymph nodes can do. 💦 In addition to this, water offers a general cleanse of your body and all its working parts. The more we drink, more moisture will be located in our eyes and mouth. This will prevent infection from gaining access to our bodies and launching an attack on our immune system – as well as offering all kinds of aesthetic benefits and preventing the discomfort of dry eyes or skin. Look at it this way – we wash our hands with regularity in order to stay clean, so why would we not do the same for our precious interior organs? 💦 Slipping a little lemon juice or adding slices in your water is a great way of ensuring that you’ll get the best of all possible worlds – you’ll be drinking plenty, which will fend off coughs and sneezes, as well as that little extra that Vitamin C can provide. 💦 Continues below 👇🏼

Post udostępniony przez Dimple Naik (@healthypractitioner)

Nie są to trudne zadania. Można je wprowadzić w życie właściwie od razu i tylko powoli obserwować, jak zmienia się nasze ciało, czy mamy więcej siły i energii. Po księżnej Meghan widać, że ta metoda naprawdę działa!

Wideo

Wiosna 2020 - design, kulinarne inspiracje, podróże bez wychodzenia z domu!

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

„Pandemia nie zmieniła mojego życia, to ja sama je zmieniłam…”, mówi AGNIESZKA MACIĄG. Kraśko, Olejnik, Rodowicz, Rusinek, Szczygieł, Wojciechowska… o emocjach i rodzinnych relacjach w izolacji domowej. JACEK SANTORSKI radzi, jak nie zwariować w czasie pandemii. Zmierzch zachodniej cywilizacji? Beata Pawlikowska w egzystencjalnych rozważaniach w dobie koronawirusa.