Koniecznie zobacz galerię

Redakcja VIVA! 22 czerwca 2020 16:15

W ostatnich latach głośno zrobiło się awokado. W dużej ilości przepisów zakładających zdrowe odżywianie jest to podstawowy składnik dań - w pastach na kanapkę, zupach, a także sałatkach. Nic w tym dziwne, roślina ma niesamowite walory smakowe, a także jest bombą witaminową. Ze względu na dużą zawartość tłuszczu często jest podstawą diety roślinnej, ponieważ pozwala uzupełniać niezbędne składniki odżywcze, które w tradycyjnych sposobach żywieniowych można uzyskać z mięsa. Na naszej stronie znajdziecie inspirujące przepisy, które są proste w wykonaniu i oczywiście z awokado w roli głównej! Koniecznie zobaczcie galerię, w której znajdziecie powody, dla których spożywanie tego warzywa jest niezwykle istotne i pozytywnie działa na organizm!

A oto 10 powodów:

1/10
Awokado - właściwości zdrowotne
Copyright @STOCK ADOBE
1/10

Awokado to źródło składników odżywczych. Jest bogate w błonnik, witaminy C, E, K i B-6, a także kwas foliowy, magnez i potas.

2/10
Czy awokado można jeść na diecie?
Copyright @STOCK ADOBE
2/10

Dzięki dużej zawartości tłuszczów pomaga dłużej utrzymać uczucie sytości i hamuje podjadanie, co jest niezwykle ważne podczas diety.

3/10
Pasta z awokado
Copyright @STOCK ADOBE
3/10

Dzięki zawartości beta-sitosterolu regularne spożywanie awokado wpływa na zdrowy poziom cholesterolu w organizmie.

4/10
Trendy żywieniowe 2020
Copyright @STOCK ADOBE
4/10

Pół awokado zapewnia dzienną porcję zapotrzebowania na witaminę K, co przyczynia się do lepszego funkcjonowania kości.

5/10
Awokado a układ trawienny
Copyright @STOCK ADOBE
5/10

Awokado jest bogate w kwas foliowy, który jest niezwykle istotny w diecie. Pomaga on chronić jelito grube, żołądek, trzustkę i szyjkę macicy przed nowotworami.

6/10
Czy awokado można jeść w ciąży?
Copyright @STOCK ADOBE
6/10

Dodatkowo ze względu na zawartość kwasu foliowego poleca się jedzenie awokado kobietom w ciąży. Jak dowodzą badania wpływa to na mniejsze ryzyko poronienia.

7/10
Czy zawokado jest zdrowe?
Copyright @STOCK ADOBE
7/10

Awokado nie powinno zabraknąć w diecie u nerwusów, ponieważ niweluje nadmiar homocysteiny, która zakłóca produkcję serotoniny, dopaminy i noradrenaliny odpowiedzialnych za nastrój, regularny sen i apetyt.

8/10
Właściwości awokado
Copyright @STOCK ADOBE
8/10

Awokado jest bogate w naturalny błonnik, który może pomóc w zapobieganiu zaparciom, utrzymaniu zdrowego przewodu pokarmowego i zmniejszeniu ryzyka raka jelita grubego.

9/10
Zdrowa dieta 2020 - awokado
Copyright @STOCK ADOBE
9/10

Dodatkowo spożywanie produktów z dużą ilością błonnika obniża ciśnienie krwi i poziom cholesterolu. Poprawia wrażliwość na insulinę i zwiększa utratę masy ciała u osób otyłych.

10/10
Czy awokado można jeść na diecie?
Copyright @STOCK ADOBE
10/10

Według naukowców awokado zawiera substancje o działaniu przeciwdrobnoustrojowym, szczególnie przeciwko E. coli, przyczyniającym się do zatrucia pokarmowego.

Wideo

Wiosna 2020 - design, kulinarne inspiracje, podróże bez wychodzenia z domu!

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

BARBARA KURDEJ-SZATAN wyznaje: „Zasuwając intensywnie, oczekiwałam, że gdy wrócę do domu, będę mogła się zrelaksować. Tymczasem były awantury…”. GREG i RAFAŁ COLLINS – od happy endu do tragedii był tylko krok. W VIVIE! na Lato w cyklu Ona o Niej – KRYSTYNA CIERNIAK-MORGENSTERN o ELŻBIECIE CZYŻEWSKIEJ: „Szamotała się psychicznie. Z jednej strony niedawno poślubiony mąż, a z drugiej Polska…”. W cyklu Sztuka gotowania – HANNA LIS. Czy spełni swoje „kulinarne” marzenie i wybierze się do Peru? W Podróżach z Historią: tajemnice KASZUB.