VIDEO VIVY!

Wybierz się do Maso Corto i to… nie tylko na narty!

Dolina Val Senales w Południowym Tyrolu zachwyca widokami

Barbara Łubko 13 października 2018 16:30

Fascynują nas ciekawe miejsca, które możemy zobaczyć i potem opisać! Niedawno wróciliśmy z Południowego Tyrolu, gdzie nakręciliśmy kilka materiałów do Viva.pl. To wyjątkowe miejsce! I to nie tylko zimą. Późnym latem i jesienią widoki dosłownie zapierają dech w piersiach. My odwiedziliśmy dolinę Val Senales. Zobaczcie wideo z naszej podróży i przekonajcie się, jak pięknie jest na miejscu!

Fot. mat. prasowe

Co warto zrobić i zobaczyć w Val Senales?

Trekking na lodowcu Val Senales

Mała wioska Maso Corto na świecie słynie z doskonałych tras narciarskich. My mieszkaliśmy w apartamentach Top Residenz Kurz właśnie w Maso Corto na wysokości 2011m n.p.m. I choć nie jeździliśmy na nartach (lodowiec jest jedną z najwcześniej otwieranych stacji w Alpach, zazwyczaj już od drugiego tygodnia września trwa tu sezon narciarski), wjechaliśmy kolejką na wysokość 3212 m n.p.m i stamtąd wyciągiem krzesełkowym udaliśmy się dalej w stronę schroniska Bella Vista.

Schronisko Bella Vista

Koniecznie je odwiedźcie! Warto zjeść tam pyszny posiłek i… skorzystać z sauny i jacuzzi z widokiem na góry!

Spacer po miasteczku Certosa (Karthaus)

Podróż autobusem z Maso Corto do Certosy zajmuje około 30 minut. To urocze, otoczone murami miasteczko przyjęło nazwę od klasztoru mnichów kartuskich, który w pierwotnej, drewnianej formie powstał tu już w 1326 roku.

Lunch w restauracyjce Finailhof z widokiem na jezioro Vergnagt

Malowniczo położona knajpka słynie zarówno ze wspaniałych widoków, jak i tradycyjnego jedzenia.

Archeo Parc - muzeum Öetzi

Główną atrakcją alpejskiej wioski jest Archeo Parc, w którym odtworzono warunki życia człowieka, który żył na tych terenach 5300 lat temu. Doskonale zahibernowane ciało Öetzi'ego (bo tak go nazwano) odnaleziono właśnie w Południowym Tyrolu! Muzeum znajduje się częściowo wewnątrz budynku, częściowo na otwartym powietrzu i, poza wieloma informacjami z czasów człowieka lodu, gwarantuje super rozrywkę dla rodzin z dziećmi. Więcej informacji znajdziecie na archeoparc.it

A jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o Maso Corto, koniecznie odwiedźcie stronę masocorto.it

Wideo

Odkryj kulisy sesji zdjęciowej "Zostań twarzą Kinder Bueno"!

Polecamy

Top

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

Monika Olejnik, Martyna Wojciechowska, Joanna Przetakiewicz, Anna Lewandowska i Jessica Mercedes Kirschner. Pięć niezwykłych kobiet w niezwykłej sesji VIVY!. Janusz L. Wiśniewski w mocnej rozmowie o współczesnych kobietach oraz Debora i Joszko Brodowie z 11-stką dzieci o sile rodziny.