Nike

„Meta nie istnieje” – brzmiał pierwszy slogan reklamowy amerykańskiej marki Nike. Historia Nike, która dwa lata temu skończyła 50 lat, potwierdza te słowa. Nike z drobnego przedsiębiorstwa zajmującego się tylko dystrybucją butów japońskiej marki Onitsuka Tiger wyrósł na światowego lidera na rynku odzieży sportowej. Logo marki, Swoosh (to skrzydło greckiej bogini zwycięstwa Nike), jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych brandów świata i samo w sobie ma wartość 26 miliardów dolarów. Nike odniósł sukces dzięki nowym technologiom – stworzone specjalnie dla koszykarzy buty z linii Air Force i Air Max wykorzystywały innowacyjną technologię powietrzną i produkowane są do dziś od ponad 30 lat. W Nowym Jorku otworzono właśnie futurystyczny sklep Nike. Pięciopiętrowy salon o powierzchni 4,5 tys. mkw. naszpikowany jest nowymi technologiami. Kamery śledzą ruchy klientów i przesyłają informacje do aplikacji Nike+. Na tej podstawie specjaliści zaoferują konkretny model butów. Czy już niedługo to będzie nowy standard? „Just do it” – po prostu to zrób. To hasło zna każdy. 

Najnowsze

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

Córka ANNY PRZYBYLSKIEJ, OLIWIA BIENIUK, w jedynym takim wywiadzie: „Kiedy mama umarła, wchodziłam w najtrudniejszy okres dojrzewania i ono się trochę zatrzymało”. PIOTR BECZAŁA i KATARZYNA BĄK-BECZAŁA. Światowej sławy muzyk i utalentowana mezzosopranistka, która zamieniła karierę na rolę żony. Czy żałuje? KEANU REEVES, aktor, który chodzi własnymi ścieżkami. IZABELA TROJANOWSKA w czasach PRL-u szokowała ostrym, rockowym wizerunkiem. Ile dziś zostało z tamtej niepokornej dziewczyny? W CYKLU EXTRA Świat mody z powodu koronawirusa znalazł się na krawędzi.