Nike

„Meta nie istnieje” – brzmiał pierwszy slogan reklamowy amerykańskiej marki Nike. Historia Nike, która dwa lata temu skończyła 50 lat, potwierdza te słowa. Nike z drobnego przedsiębiorstwa zajmującego się tylko dystrybucją butów japońskiej marki Onitsuka Tiger wyrósł na światowego lidera na rynku odzieży sportowej. Logo marki, Swoosh (to skrzydło greckiej bogini zwycięstwa Nike), jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych brandów świata i samo w sobie ma wartość 26 miliardów dolarów. Nike odniósł sukces dzięki nowym technologiom – stworzone specjalnie dla koszykarzy buty z linii Air Force i Air Max wykorzystywały innowacyjną technologię powietrzną i produkowane są do dziś od ponad 30 lat. W Nowym Jorku otworzono właśnie futurystyczny sklep Nike. Pięciopiętrowy salon o powierzchni 4,5 tys. mkw. naszpikowany jest nowymi technologiami. Kamery śledzą ruchy klientów i przesyłają informacje do aplikacji Nike+. Na tej podstawie specjaliści zaoferują konkretny model butów. Czy już niedługo to będzie nowy standard? „Just do it” – po prostu to zrób. To hasło zna każdy. 

Najnowsze

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

„Macierzyństwo dało mi poczucie sensu. Teraz patrzę na synka i myślę: Gośka, przecież to on jest twoją przyszłością”, mówi MAŁGORZATA KOŻUCHOWSKA. GOŁDA TENCER i DAWID SZURMIEJ. Matka i syn. Co jest podstawą ich wyjątkowej relacji i historycznej misji? CATHERINE DENEUVE – gwiazda, która zawsze była sobą. STAN BORYS i ANNA MALEADY – wszystko, co robią „z powodu miłości” do siebie.