O TYM JEST GŁOŚNO!

Kontrowersyjne (ale prawdziwe!) reklamy wywołują kolejne burze w Internecie!

Czy włosy pod pachami są powodem do wstydu?

Ksenia Krasko 16 maja 2019 15:00
pachy, Billie
Fot. instagram.com/billie/

Chociaż golenie włosów pod pachami to bardzo osobista sprawa, ożywione debaty na ten temat trwają, szczególnie ze względu na trend naturalności – jego wpływ da się zauważyć w najróżniejszych dziedzinach naszego życia, w tym w reklamach.

Nike postawił na naturalność w swojej reklamie

Kilka lat temu sieć podbijały zdjęcia kobiet, które pozowały z kolorowymi włosami pod pachami, a popularni blogerzy publikowali nawet lekcje farbowania. Moda na zupełnie normalne i naturalne rzeczy, które wciąż niepokojąco szokują społeczeństwo, trwa.

Modelka Annahstasia Enuke pojawiła się w nowej kampanii reklamowej Nike w ramach linii promocyjnej odzieży sportowej. Co zwróciło szczególną uwagę użytkowników Instagrama? Jej włosy pod pachami. Pod zdjęciem, opublikowanym na oficjalnym koncie Nike na Instagramie, rozpętała się burzliwa dyskusja. Co cieszy, zdecydowana większość opinii jest pozytywna! Niektóre osoby dziękują firmie, że popiera ruch #bodyhairposititive, a inne podkreślają, że na zdjęciu jest piękna i naturalna kobieta, więc nie mogą zrozumieć oburzenia krytyków. Negatywnych głosów jest znacznie mniej.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez NikeWomen (@nikewomen)

Reklamy golarek w nowej odsłonie

Marka kobiecych produktów do golenia Billie postawiła na pozytywną reklamę walczącą z absurdalnymi standardami piękna, zgodnie z którymi kobiety nie powinny mieć żadnych włosów... „Przez ostatnie sto lat marki do golenia udawały, że włosy na ciele nie istnieją, a modelki w reklamach stosowały maszynkę do golenia na idealnie gładkiej skórze. Dziwne, prawda?” – mówi opis filmiku. W nowych inspirujących reklamach dziewczęta nie chowają już owłosienia na nogach, pod pachami, na brzuchach i innych częściach ciała, a Billie przypomina im, że golenie w ogóle nie jest konieczne.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#januhairy💖

Post udostępniony przez Billie (@billie)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#ProjectBodyHair fuzz love 💗✨

Post udostępniony przez Billie (@billie)

Marka Gillette wpadła na podobny pomysł, jednak została mocno skrytykowana. Krytykom nie spodobał się fragment reklamy, na którym widzimy, że wytatuowana dziewczyna goli sobie ręce. Burza dotyczyła tego, że Gillette uprawia bodyshaming kobiet, które mają problem z nadmiernym owłosieniem na tej części ciała. Jeden z największych producentów maszynek podkreśla, że „Niektóre dziewczyny golą wszystko. Niektóre dziewczyny golą się tylko częściowo. Niektóre dziewczyny w ogóle się nie golą. Wszystkie dziewczyny są wspaniałe”. I ma rację!

Natomiast portugalski magazyn GQ poszedł o krok dalej i umieścił na swojej okładce popularną w kraju aktorkę Oceanę Basilio. Nie jest to jednak typowe zdjęcie! Aby podkreślić niezależność i wysokie poczucie własnej wartości gwiazdy, dorobiono jej... obfite męskie owłosienie. Przekaz wydaje się być jasny jak słońce – skoro nie szokują nas półnadzy, nieogoleni faceci na okładkach, włosy pod pachami u kobiet też nie powinny wzbudzać kontrowersji, prawda?  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Oceana Basílio (@oceanabasilio)

Wideo

Dziś wypada 3. rocznica ich ślubu. Oto historia miłości Agnieszki i Piotra Woźniak-Staraków

Polecamy

Top

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

Joanna Krupa w oczekiwaniu na córeczkę zdradza tajemnice nowego życia we troje. Anna Puślecka mówi wprost, że nie podda się chorobie, a Katarzyna Cichopek i Marcin Hakiel opowiadają nam o pokonywaniu trudności, 14 wspólnych latach i nowych wyzwaniach