Zara kontrowersje
Fot. Getty Images, Twitter
VIVA! Tylko u nas

„Chyba robicie sobie jaja”. Dlaczego najnowsza kampania Zary wywołała falę internetowego hejtu?

Weronika Bruździak-Gębura 4 marca 2017 08:15
Zara kontrowersje
Fot. Getty Images, Twitter

Hiszpan Amancio Ortega według magazynu „Forbes” jest najbogatszym Europejczykiem i drugim najbogatszym człowiekiem świata. Jednak założyciel Zary może mieć problemy. Wszystko za sprawą nowej kampanii marki, którą ostro skrytykowały klientki.

Internautki oburzone nową kampanią Zary

Poszło o plakat promujący nową linię jeansów. Klientki wzburzył fakt, że tuż obok hasła „Pokochaj swoje krągłości” pozują dwie szczupłe modelki. Na Zarę natychmiast spadła fala krytyki, mimo że rozmiarówka sieci waha się od rozmiaru 32 do 46. Internauci są jednak dla marki bezlitośni. „Chyba robisz sobie jaja, Zaro”, napisała na Twitterze Muireann O’Connell, dziennikarka pochodząca z Irlandii. 

Na swoim Twitterze O’Connell udostępniła też żartobliwy post niemieckiej dziennikarki stacji RTL, Kity Van Slooten, która napisała: „Droga Zaro, słyszałam, że desperacko poszukujecie modelek o zaokrąglonych kształtach. Czy mogę wam zaoferować pomoc?” i dodała zdjęcie swoje oraz znajomej, które jej zdaniem bardziej pasuje do hasła marki.

 

Pod postem Muireann O’Connell pojawiły się setki komentarzy. Z jednej strony krytyczne: „Takie akcje powodują, że moja 15-letnia córka, która nosi rozmiar S, uważa, że jest gruba”, „Zara, czy ty wiesz co to są krągłości?”. Jednak część internautów postanowiła wziąć markę w obronę: „Czy nie jest możliwe, że Zara próbuje pomóc dziewczynom, które uważają, że są tyczkami, by zdały sobie sprawę, że one także mają krągłości?”, pytał jeden z internautów.

Czy szczupłe osoby nie mają krągłości?

Szczęśliwie, świat mody coraz częściej promuje zróżnicowane sylwetki. Dzisiaj coraz częściej jest w nim miejsce dla modelek plus size i blogerek XXL, co ma pozytywny wpływ na postrzeganie i akceptowanie własnego ciała przez setki tysięcy ludzi na całym świecie. W końcu jesteśmy różni. Niestety, w dyskusji o sylwetkach zapomina się, że istnieje wiele kobiet, które naturalnie mają szczupłą figurę, bez katorżniczych diet i wyciskania siódmych potów na siłowni, a na które i tak patrzy się jak na anorektyczki. Przecież krągłości nie są zarezerwowane tylko dla osób plus size. Osoby szczupłe też je mają. Czy kontrowersje wokół najnowszej kampanii marki otworzą nowy rozdział w dyskusji na temat kobiecego piękna?

 

Polecamy też: Szył szlafroki w garażu, teraz jest najbogatszy na świecie. Szef Zary pokonał Billa Gatesa​

TAGI #kampania #Zara

Wideo

Marynarki, kardigany, sukienki maxi, kozaki na słupku. Te produkty będą modne jesienią i zimą 2020/2021

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

MAŁGORZATA ROZENEK-MAJDAN i RADOSŁAW MAJDAN w przejmującej rozmowie o walce o dziecko, mierzonej poświęceniem, niepewnością, ale i wdzięcznością. MICHAŁ ŻEBROWSKI i EUGENIUSZ KORIN, dyrektor i reżyser Teatru 6. piętro. Czy się lubią, podziwiają i... kłócą. MARIOLA BOJARSKA FERENC Los naznaczony tragediami: wypadek mamy, walka o życie synka, rozwód, choroba męża. W cyklu EXTRA: Czy w kontekście niemieckich obozów koncentracyjnych może być mowa o modzie? – opowiada antropolożka mody Karolina Sulej. PODRÓŻ „Będziecie tam wracać”, mówi o Bieszczadach słynna podróżniczka Elżbieta Dzikowska.