Jillian Mercado w kampanii Beyonce
Fot. Jillian Mercado/Instagram
ZE ŚWIATA MODY

Beyoncé znowu zadziwia! Do najnowszej kampanii zatrudniła niepełnosprawną dziewczynę, która choruje na zanik mięśni

22 marca 2016 21:10
Jillian Mercado w kampanii Beyonce
Fot. Jillian Mercado/Instagram

Beyoncé zatrudniła modelkę chorującą na zanik mięśni. Piosenkarka wiele razy udowodniła już, że jest nie tylko królową popu, ale też innowatorką, której na sercu leżą prawa kobiet i mniejszości. Tym razem pokazała, że w świecie mody jest miejsce też dla niepełnosprawnych modelek.

 

Amerykanka Jillian Mercado została twarzą kampanii „Formation”, promującej kolekcję ubrań królowej popu. Jillian jest jedną z trzech modelek, których zdjęcia autorstwa Danieli Vesco znalazły się na stronie internetowej sklepu Beyoncé. Dziewczyny pozują w ubraniach z cytatami z piosenki „Formation” i zdjęciami piosenkarki. Mercado ma na sobie między innymi czapkę z napisem „Hot Sauce” i bluzę z zadziorną deklaracją „I Twirl on Them Haters”.

 

Modelka na Twitterze określiła swój udział w kampanii „surrealistycznym i niesamowitym”. To też dobra wiadomość dla świata mody. Beyoncé pokazała, że jest w nim miejsce dla różnorodności, w szerokim pojęciu – nie tylko rasowej i etnicznej. Poza Mercado w branży jest niewiele niepełnosprawnych modelek, ale jej obecność w kampanii o takiej randze może wiele zmienić.

 

Jillian Mercado w kampanii Beyonce
Fot. Jilian Mercado/Instagram

Jillian Mercado podziękowała Beyoncé na swoim Instagramie.

 

Jillian cierpi na zanik mięśni i porusza się na wózku. Nie przeszkodziło jej to jednak w realizacji marzeń. W wywiadach twierdzi, że kariera w świecie to mody to to czego zawsze pragnęła, choć wiedziała, że nigdy nie będzie wyglądać jak typowa modelka. Mercado z pewnością miała trudniejszy start niż inne dziewczyny.

 

Gdy byłam młodsza, szukałam autorytetu. Byłam zszokowana, że w świecie mody nie było nikogo takiego jak ja – powiedziała magazynowi „Vogue”. Teraz Jillian jest wzorem dla wielu dziewczyn. – Gdy ludzie mówią mi, że jestem dla nich wzorem, jestem zdziwiona. Uwielbiam to i bardzo mi to schlebia, ale też dotyka mnie osobiście, ponieważ pamiętam jak to było dorastać bez osoby, z którą mogłabym się identyfikować – wyznała. Teraz jej celem jest zupełne oswojenie niepełnosprawności w świecie mody. – Chciałabym nie być traktowana jak modelka na wózku, tylko po prostu modelka – powiedziała w wywiadzie.

 

Warto zaznaczyć, że „Formation” to nie pierwsza kampania z udziałem Mercado. Reprezentowana przez agencję IMG modelka reklamowała już firmy Diesel i Nordstrom. Jillian ma też doświadczenie jako stylistka. Jako studentka pracowała dla magazynów "Alllure" i "Veranda". Stylizowała nawet sesję dla „Vogue”.

 

Jilian Mercado
Fot. Jilian Mercado/Instagram

Jillian Mercado chce, by w świecie mody było miejsce też dla niepełnosprawnych modelek.

 

Beyonce

Piosenka Beyoncé "Formation" to niemal manifest przeciwko dyskryminacji rasowej, który wzbudził w show-biznesie gorącą dyskusję.

 

Polecamy też: Chłopak w damskich ubraniach i pierwsza czarnoskóra ambasadorka Chanel. Dzieci Willa Smitha nowymi ikonami mody? Willow i Jaden w kampaniach u największych projektantów.

 

 

 

Wideo

Marynarki, kardigany, sukienki maxi, kozaki na słupku. Te produkty będą modne jesienią i zimą 2020/2021

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

MAŁGORZATA ROZENEK-MAJDAN i RADOSŁAW MAJDAN w przejmującej rozmowie o walce o dziecko, mierzonej poświęceniem, niepewnością, ale i wdzięcznością. MICHAŁ ŻEBROWSKI i EUGENIUSZ KORIN, dyrektor i reżyser Teatru 6. piętro. Czy się lubią, podziwiają i... kłócą. MARIOLA BOJARSKA FERENC Los naznaczony tragediami: wypadek mamy, walka o życie synka, rozwód, choroba męża. W cyklu EXTRA: Czy w kontekście niemieckich obozów koncentracyjnych może być mowa o modzie? – opowiada antropolożka mody Karolina Sulej. PODRÓŻ „Będziecie tam wracać”, mówi o Bieszczadach słynna podróżniczka Elżbieta Dzikowska.