Reklama

Najnowsze kampanie reklamowe branży kosmetycznej oddają preferencje konsumentów, którzy oczekują autentyczności, pięknej i atrakcyjnej estetyki oraz ekologicznych wartości. Coraz więcej firm stara się, aby ich kampanie nie wykluczały nikogo, popierały różnorodność i indywidualność, w ten sposób pokazując najważniejsze wartości ich klientów. Które marki na ten sezon przygotowały najciekawsze kampanie reklamowe w sektorze beauty?

Reklama

ZOBACZ TEŻ: 10 najciekawszych kampanii domów mody na wiosnę 2022

Ralph Lauren Fragrance

Kampania najnowszych perfum Ralph Lauren Polo Earth jest utrzymana w bardzo minimalistycznym i naturalnym tonie, ponieważ marka pragnie skupić się przede wszystkim na jej przesłaniu. Najnowszy zapach jest dedykowany obu płciom, 97% składników jest pochodzenia naturalnego, a buteleczka wykonana ze szkła pochodzącego z recyclingu. Sercem zapachu jest bergamotka, lawenda, zielona mandarynka, róża turecka, szałwia oraz nuta burbonu. Kampania ma pokazać zachodzące zmiany, która wkracza na coraz bardziej ekologiczny tor i dąży do zrównoważonej mody.

Materiały prasowe

Dior

W najnowszej kampanii podkładu Dior Forever wystąpiły takie gwiazdy jak Cara Delevinge oraz Jisoo. Podkład po piętnastu latach zmienił swoją formułę i został unowocześniony. Sercem nowego wariantu są kwiatowe składniki, które zagwarantują odpowiednie nawilżenie skóry oraz ochronę przed czynnikami zewnętrznymi. Dodatkowo buteleczka zmieniła się na wersję, która posiada 40% szkła pochodzącego z recyclingu. Zdjęcia w całej kampanii są bardzo minimalistyczne, w formie bliskich portretów pokazują piękne modelki w naturalnym makijażu.

Materiały prasowe
Materiały prasowe

Too Faced Too Femme Spring

Wiosenna kolekcja Too Faced Femme Spring świetnie oddaje klimat nadchodzących ciepłych dni i budzącej się natury do życia. Znajdziemy w niej paletkę cieni do powiek w ciepłych, pastelowych kolorach, z dużą dominantą różu i ciepłych brązów oraz pomadki do ust, róż do policzków z pięknym tłoczeniem i nowe opakowania maskary Better Than Sex. Zdjęcia są minimalistyczne, ale kolory odgrywają na nich największą rolę. Nie potrzeba wielu dodatków lub modelek w przypadku prezentowania najnowszych kosmetyków, których największą zaletą są wiosenne kolory. Kolekcja zapowiada się bardzo ciekawie i zdecydowanie przyciąga spojrzenia wszystkich miłośniczek kolorowych cieni do powiek.

Materiały prasowe

L’Oreal Paris

Marka postanowiła stworzyć ciekawą kampanię, która wyjątkowo nie promuje nowego kosmetyku, ale hasło marki „Jesteś tego warta”. Do współpracy marka zaprosiła takie gwiazdy jak Helen Mirren, Kate Winslet, Andie McDowell oraz Jane Fondę, które w krótkich filmikach objaśniają, jak interpretują to zdanie. Są to bardzo ciekawe lekcje, w czasie których aktorki opowiadają o swoich doświadczeniach i tym, co sprawiło, że poczuły się pewne siebie i ważne. To bardzo ciekawy zabieg, który także odbiorcę skłania do zastanowienia się nad sobą samym i postawienia sobie tego pytania – czy jestem tego warta/warty?

Chanel

Kampania Mademoiselle Presses Pause składa się ze zdjęć spójnych stylistycznie pod kątem formy i bohaterki, która w bardzo subtelny sposób prezentuje luksusowe kosmetyki do pielęgnacji skóry. Zestaw jest idealny na wiosnę, ponieważ zawiera ochronę przed promieniami słonecznymi i świetnie nawilża skórę. Chanel jak zawsze stawia na efektowne i artystyczne zdjęcia, które wpasowują się w jej elegancką i luksusową estetykę.

Materiały prasowe
Materiały prasowe
Materiały prasowe

Zachwycająca jest też kampania marki dotycząca kosmetyków do makijażu Les Beiges de Chanel z dwoma modelkami sfotografowanymi na jachcie. Patrząc na te zdjęcia od razu mamy ochotę przenieść się na Riwierę Fracuską.

Fenty Beauty

Fenty Beauty, czyli marka kosmetyczna założona przez Rihannę, od pierwszych dni działalności i dostępności na rynku zaskakuje i zachwyca. Fenty było pierwszą firmą, która położyła ogromny nacisk na gamę kolorystyczną swoich produktów, aby każdy mógł znaleźć swój idealny odcień podkładu, pudru, korektora oraz nawet bronzera. Kampanie reklamowe Fenty charakteryzują się minimalistycznym podejściem do zdjęć - to klasyczne zdjęcia produktowe, często zaprezentowane na modelkach w postaci bardzo bliskich zbliżeń. Jest to bardzo schematyczne i konsekwentne podejście ze strony marki, która wierzy, że jej produkt jest tak dobry, że nie potrzeba wielkich nazwisk, fajerwerków lub skomplikowanych sesji. Przez klientów jest to bardzo pozytywnie odbierane, ponieważ wiedzą, czego mogą spodziewać się po marce i jej produktach - dużej jakości, której nie przykrywa retusz albo inne rozpraszające elementy.

Materiały prasowe

Diptique

Nowe perfumy Diptique Do Son to zapach inspirowany dzieciństwem Yvesa Coueslanta, jednego z założycieli marki. Pachną mieszanką świeżych tuberoz i morskiej bryzy, dlatego wszystkie zdjęcia promocyjne są utrzymane w niebiesko-morskim klimacie. Inspiracją dla zdjęć były aranżacje stylizowane na azjatyckie wnętrza i formy. Dyrektorem kreatywnym sesji i fotografem został Tim Walker, brytyjczyk, który regularnie pracuje dla magazynu Vogue. Jest to zdecydowanie jedna z piękniejszych kampanii jaka pojawiła się w tym roku!

Materiały prasowe

Jaclyn Cosmetics

Luxe Legacy Collection to wyjątkowa kolekcja i kampania marki Jaclyn Cosmetics, którą założyła influencerka Jaclyn Hill, która do współpracy zaprosiła swoją mamę - Robin. W jej skład wchodzi paleta cieni w zgaszonych odcieniach zieleni i brązów, które świetnie sprawdzą się w makijażu dojrzałych pań, które preferują naturalną i stonowaną kolorystykę na powiekach. Dodatkowo można w niej też znaleźć konturówki do ust, spray utrwalający makijaż, pudry do twarzy, bazę pod cienie, płynne pomadki oraz konturówki do ust. Kampania jest wyjątkowa pod tym względem, że występuje w niej mama Jaclyn, której dedykowane są kosmetyki. Piękne makijaże na ślicznych modelkach podkreślają niezwykły sentyment i więź pomiędzy matką i córką, co czyni całą kampanię wyjątkową i niepowtarzalną.

Materiały prasowe

Glossier

Glossier to bardzo popularna amerykańska marka, która słynie z kosmetyków o naturalnym wykończeniu i kremowych konsystencjach. Twarzą najnowszej kampanii została młoda gwiazda Olivia Rodrigo, a promocja produktów opiera się na filmowym i dźwiękowym kolażu refleksji artystki na temat piękna i pewności siebie. Pomysł jest bardzo podobny do tego, który L’Oreal zaprezentował z tą różnicą, że Glossier pokazuje spojrzenie młodych osób na te tematy i daje im głos, co jest niezwykle cenne i ważne.

Kylie x Kendall 2.0

Kylie i Kendall Jenner znowu połączyły siły i stworzyły wspólnie kolekcję kosmetyków, w której skład wchodzi paletka cieni do powiek, błyszczyk do ust, paletka do twarzy oraz pomadki w kredce do ust. Cała kampania i opakowania kosmetyków są utrzymane w przepięknym liliowym kolorze, który przywodzi na myśl wiosnę. Dodatkowo Kylie i Kendall na zdjęciach prezentują się fantastycznie! Estetyka zdjęć zarówno z modelkami, jak i tych typowo produktowych jest bardzo spójna i efektowna,. To bez wątpienia jedna z piękniejszych kampanii reklamowych jaką marka Kylie Jenner zrealizowała od początku istnienia!

Materiały prasowe
Reklama

Większość z tych kampanii jest utrzymana w bardzo minimalistycznej estetyce i bez przesadnego retuszu. Klienci bowiem coraz bardziej negatywnie odbierają kampanię beauty, w której widać bardzo mocną pracę Photoshopa, który za pomocą paru kliknięć niweluje zmarszczki, zmniejsza cienie pod oczami lub wydłuża rzęsy. Konsumenci chcą przede wszystkim prawdy. Kolejnym ważnym aspektem jest kwestia ekologii, która ma ogromne znaczenie dla młodych klientów. Preferują oni kosmetyki w szklanych lub wymiennych opakowaniach w duchu less-waste . Która kampania Waszym zdaniem najbardziej zapada w pamięć?

Reklama
Reklama
Reklama