Anna Lewandowska, VIVA! 2015
Fot. Bartek Wieczorek/LAF AM
O TYM SIĘ MÓWI

Anna Lewandowska nie zwalnia tempa i ćwiczy w zaawansowanej ciąży

Trenerka zamieściła wideo, które podzieliło internautów

Olga Figaszewska 11 marca 2020 18:51
Anna Lewandowska, VIVA! 2015
Fot. Bartek Wieczorek/LAF AM

Anna Lewandowska nie zwalnia tempa! Trenerka mimo zaawansowanej ciąży nie opuszcza ćwiczeń. Na podstawie własnego doświadczenia dzieli się ze swoimi spostrzeżeniami z obserwatorkami i zachęca do prowadzenia aktywnego trybu życia. Oczywiście, jeśli wcześniej lekarz prowadzący nie widzi ku temu żadnych przeciwwskazań. Internauci są podzieleni. Jedni są pod wrażeniem postawy trenerki, a drudzy martwią się o jej zdrowie. 

Anna Lewandowska -  ćwiczenia w ósmym miesiącu ciąży

Anna Lewandowska od czasu do czasu zamieszcza w sieci swoje zdjęcia z sali treningowej. Żona Roberta Lewandowskiego jest już w ósmym miesiącu ciąży i nie rezygnuje z aktywności fizycznej. Gwiazda czuje się bardzo dobrze i wygląda zjawiskowo. Podzieliła się z fankami ćwiczeniami, które wykonuje w błogosławionym stanie. Zaapelowała jednak do obserwatorek, by pamiętały, aby obciążenie treningowe dostosowywać do samopoczucia i wielkości brzuszka. Podkreśliła, że w pierwszej kolejności należy uzyskać zgodę od lekarza. 

Ania zamieściła także zasady, którymi się kieruje. Trenerka pamięta zawsze o nawodnieniu organizmu. Nie wykonuje też głębokich przysiadów czy ćwiczeń, które wymagają dotknięcia palców u stóp. Poprosiła, by jej fanki, które są w ciąży podczas wykonywania treningu nie unosiły rąk powyżej linii barków. Ponieważ jak wyjaśniła, ,,wzrost ciśnienia wewnątrzbrzusznego z uciskiem na żyłę główną dolną może powodować zaburzenie odpływu krwi z macicy. Może to poza zaburzeniami ukrwienia macicy i płodu powodować wystąpienie czynności skurczowej". 
 
,, Nie wykonujcie ćwiczeń wzmacniających mięśnie prostego brzucha (o tym szerzej pisałam na blogu)
Nie wykonujcie ćwiczeń oporowych w leżeniu na plecach (w 3 trymestrze) według ACOG wszystko zależy od wielkości brzucha oraz samopoczucia kobiety. (...) W zaawansowanej ciąży unikajcie ćwiczeń NIE WYGODNYCH, jeśli czujecie, dyskomfort unikajcie już ćwiczeń w pozycji stojącej. Jeśli czujecie problem z koordynacją nie wykonujcie ćwiczenia jw. - wejście na ławeczkę. Przerwijcie ćwiczenia, jeśli odczuwacie ból podbrzusza, głowy, macie spłycony oddech, lub ciężko Wam się rozmawia.

Drogie Mamusie tak jak zawsze powtarzam, jeśli Twój lekarz prowadzący nie widzi przeciwwskazań - śmiało podejmij aktywność fizyczną!!!
", napisała Ania Lewandowska pod serią filmików, na których wykonuje ćwiczenia. 

W komentarzach zawrzało. Niektóre internautki są pod wrażeniem inne zwracają trenerce uwagę na to, by  się oszczędzała, dbała o siebie i maleństwa. 

„Śmigasz lepiej niż niektóre z nas bez ciąży 😉 zdrówka!” , ,,Wszystko cudo❤️💪🔥ale ja nie mogę na to patrzeć 🙈 poprostu boję się że coś się stanie 🙈"„Pani Anno.chyba już wystarczy”,  „A co z wywołaniem przedwczesnego porodu, ja miałam problem w 5 miesiącu przez tak cudowna aktywność, dzięki Bogu wszystko wróciło do normy, ale doświadczenie skurczy porodowych w tym czasie jest mało zabawne, u koleżanki niestety nie udało się tego zatrzymać i nie ma dziecka... Przeciwskazań nie było😢", czytamy.

A jakie jest Wasza opinia?  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Zachęcam wszystkie przyszłe MAMUSIE do prowadzenia aktywnego trybu życia (jeśli tylko lekarz prowadzący nie widzi przeciwwskazań☝️) Proponowane ĆWICZENIA wykonuję w 8 miesiącu ciąży🤰🏻, PAMIĘTAJ, aby obciążenie treningowe zawsze DOSTOSOWYWAĆ do SWOJEGO samopoczucia i wielkości brzuszka🤗 JUŻ 20.03 NOWY DUŻY PROGRAM DLA KOBIET W CIĄŻY - DOSTĘPNY W APP. @DIET_TRAINING_BY_ANN NA KAŻDY TRYMESTR CIĄŻY 🙌 ______________________________ Najważniejsze zasady ćwiczeń (obszerny post opisujący każdy tydzień znajdziecie na blogu,🥰) 1. Ćwiczenia wykonujcie po uzyskaniu zgody od lekarza. 2. Pamiętajcie o odpowiednim nawodnieniu 3. Nie unoście rąk powyżej linii barków. Wzrost ciśnienia wewnątrzbrzusznego z uciskiem na żyłę główną dolną może powodować zaburzenie odpływu krwi z macicy. Może to poza zaburzeniami ukrwienia macicy i płodu powodować wystąpienie czynności skurczowej. 4. Niewskazane są głębokie przysiady. 5. Niewskazane są ćwiczenia, które wymagają dotknięcia palców u stóp. 6. Nie wykonujcie ćwiczeń wzmacniających mięśnie prostego brzucha (o tym szerzej pisałam na blogu) 7. Nie wykonujcie ćwiczeń oporowych w leżeniu na plecach (w 3 trymestrze) według ACOG wszystko zależy od wielkości brzucha oraz samopoczucia kobiety. Pozycja na wznak może powodować ucisk dolnej żyły głównej, która przenosi krew z dolnej i środkowej części ciała do prawego przedsionka serca. Poprzez nacisk dziecka, może kompresować tę żyłę i redukować tlen dla płodu. 8. W zaawansowanej ciąży unikajcie ćwiczeń NIE WYGODNYCH, jeśli czujecie, dyskomfort unikajcie już ćwiczeń w pozycji stojącej. Jeśli czujecie problem z koordynacją nie wykonujcie ćwiczenia jw. - wejście na ławeczkę. 9. Przerwijcie ćwiczenia, jeśli odczuwacie ból podbrzusza, głowy, macie spłycony oddech, lub ciężko Wam się rozmawia. Drogie Mamusie tak jak zawsze powtarzam, jeśli Twój lekarz prowadzący nie widzi przeciwwskazań - śmiało podejmij aktywność fizyczną!!! #pregnantworkout #workoutmom #DietandTrainingByAnn #annalewandowska #fitmom #8monthspregnant #pregnant

Post udostępniony przez 𝐀𝐧𝐧𝐚 𝐋𝐞𝐰𝐚𝐧𝐝𝐨𝐰𝐬𝐤𝐚 (@annalewandowskahpba)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

My App ❤️ @diet_training_by_ann Diet and training app is now available in 3 LANGUAGES 🇵🇱 🇬🇧 🇩🇪 ➡️over 40 TRAINING programs with 3 intensities to choose from ➡️ Various types of DIETS including vegetarian ➡️ PROGRAM for 🤰🏻 is coming soon... ____________________________ Wiesz jaki jest najlepszy trening? ZROBIONY🙌 Nieważne czy zajmie Ci on 15, 20 czy 45 minut, najważniejszy jest krok, który prowadzi do aktywności fizycznej. Nie zastanawiaj się nad tym od czego zacząć. Czytasz ten post w przerwie w pracy? A może nie masz pomysłu, co zrobić z wolną chwilą? Podpowiem😇pobierz albo włącz aplikację z moimi PROGRAMAMI. A ponieważ jest ich tam mnóstwo do wyboru (ponad 40), zrób pierwszy z brzegu albo ulubiony trening - niezdecydowanych odsyłam do @healthy_team_by_ann do posta, w którym dziewczyny rekomendują swoje ulubione treningi. Sprawdzone-najlepsze 😚wiadomo 😘 A zaufało mi już ponad 1 MLN osób. W razie pytań JA i mój team appkowy jesteśmy do dyspozycji👌🙌🤗 Ps. PROGRAM DLA KOBIET W CIĄŻY JUŻ ZA 2 TYGODNIE😇 ________ #annalewandowska @diet_training_by_Ann #dietandtrainingbyann #workoutplan #doitnow #training #letsdothis

Post udostępniony przez 𝐀𝐧𝐧𝐚 𝐋𝐞𝐰𝐚𝐧𝐝𝐨𝐰𝐬𝐤𝐚 (@annalewandowskahpba)

Wideo

Urszula Dudziak pojawi się w kolejnej edycji The Voice of Poland? Zapytaliśmy!

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

FILIP CHAJZER Uśmiechał się, żartował, prowadził program, pomagał potrzebującym. Tak było na zewnątrz. Co naprawdę się z nim wtedy działo? Popularna blogerka i podróżniczka ANNA SKURA zaczęła nowe życie na Bali. ANNA LEWANDOWSKA, CÉLIA KRYCHOWIAK, MARINA ŁUCZENKO-SZCZĘSNA... Kto tak naprawdę stoi za sukcesem żon sławnych piłkarzy? RYSZARD HOROWITZ I ROMAN POLAŃSKI. Chłopaki z Krakowa, ocaleni z Zagłady, w poruszającej podróży do przeszłości. Uwaga! Talent: KASIA I JACEK SIENKIEWICZ z zespołu KWIAT JABŁONI. W cyklu PODRÓŻE Meksyk i jego tajemnice.