Weronika Bruździak-Gębura 29 września 2016 15:50
1/10
naturalne kampanie
Copyright @materiały promocyjne
1/10

W kampaniach marek takich jak Victoria's Secret występują modelki, które ćwiczą na siłowni pięć razy w tygodniu, korzystają z natryskowego opalania, profesjonalnego makijażysty i fryzjera. Ich zdjęcia i tak są poprawiane w Photoshopie. Na szczęście, coraz więcej firm decyduje się na kampanie reklamowe przedstawiające naturalne sylwetki kobiet. Zobaczcie najciekawsze kampanie z ostatnich lat.

 

Polecamy też: „Koniec z photoshopem. To nie moje ciało” Lena Dunham wypowiada wojnę retuszowaniu zdjęć. Słusznie?

2/10
Dove Real Beauty
Copyright @materiały promocyjne
2/10

Pionierem naturalnych kampanii jest firma Dove, która jako pierwsza do celów reklamowych zaczęła fotografować prawdziwe kobiety zamiast modelek. Robi tak nieprzerwanie od 2004 roku. Cel: pokazanie, że piękno ma różne kształty i rozmiary, a liczy się to, czy dobrze czujesz się z własnym ciałem.

 

Polecamy też: Naturalna, czuła, bez retuszu. Niezwykła kampania. Kierunek - prawda!

3/10
Instagram Dear Kate
Copyright @Instagram Dear Kate
3/10

W odpowiedzi na kampanię Victoria's Secret "The perfect body", marka bieliźniarska Dear Kate zrobiła kampanię o tym samym tytule, pokazując jednak, że ich zdaniem perfekcyjne ciało wygląda zupełnie inaczej niż to lansowane przez VS.

 

Polecamy też: Nike zrywa ze stereotypami - modelki plus size wkraczają do świata sportu. Ta kampania robi furorę!

4/10
Instagram Lane Bryant
Copyright @Instagram Lane Bryant
4/10

Modelowi kobiecego ciała promowanego przez Victoria's Secret sprzeciwiła się też marka Lane Bryant. W zeszłym roku ruszyła z kampanią "I'm no Angel". Firma zaangażowała między innymi najsławniejszą modelkę plus size, Ashley Graham.

 

Polecamy też: Pozują do zdjęć, chodzą po wybiegach u najlepszych. Dziewczyny w rozmiarze XXL podbiły świat mody!

5/10
Instagram Diesel
Copyright @Instagram Diesel
5/10

Marka Diesel poszła o krok dalej - w kampanii "We are connected" z 2014 roku wystąpiła niepełnosprawna modelka. Ubrana od stóp do głów w jeans (podobnie jak towarzyszący jej model), z krwistą czerwienią na ustach i blond fryzurą z pazurem. W ten sposób marka starała się udowodnić, że osoby niepełnosprawne są tak samo piękne jak my wszyscy.

 

Polecamy też: Beyoncé znowu zadziwia! Do najnowszej kampanii zatrudniła niepełnosprawną dziewczynę, która choruje na zanik mięśni

 

6/10
lonelylabel.com
Copyright @lonelylabel.com
6/10

Pod koniec sierpnia internet obiegły zdjęcia Leny Dunham i Jemimy Kirke - gwiazd serialu "Dziewczyny", które zapozowały w samej bieliźnie dla marki Lonely Girls Project.

 

Polecamy też: Lena Dunham i Jemima Kirke z serialu „Dziewczyny” reklamują bieliznę. Bez retuszu i upiększeń!

7/10
loreal-paris.co.uk
Copyright @loreal-paris.co.uk
7/10

L'oreal od kilku lat zatrudnia nie tylko 20-latki. Coraz częściej do współpracy zaprasza kobiety w różnym wieku, takie jak Helen Mirren, Jane Fonda, a ostatnio Grażyna Torbicka.

 

Polecamy też: Kiedy czuje się jak gwiazda? I za co uwielbia vespę? Grażyna Torbicka powiedziała tylko nam!

 

8/10
Instagram Underneath we are women
Copyright @Instagram Underneath we are women
8/10

Na zdjęciach kampanii "Underneath we are" zobaczymy kobiety takimi, jakimi naprawdę są: z owłosionymi pachami, rozstępami, obwisłym brzuchem po ciąży. Starsze, młodsze, grubsze i chudsze. W 100 proc. prawdziwe.

 

Polecamy też: Koniec ery chudych modelek? Modelki plus-size w bieliźnie! Rewolucja na Nowojorskim Tygodniu Mody!

 

 

9/10
Instagram H&M
Copyright @Instagram H&M
9/10

W jesiennej kampanii H&M zobaczymy 72-letnią aktorkę i modelkę Lauren Hutton, transpłciową modelkę Hari Nef i profesjonalną bokserkę, Fatimę Pinto. To nie pierwszy raz, kiedy szwedzka sieciówka stara się pokazać kobiecą różnorodność. W poprzednim sezonie do współpracy zaprosiła między innymi transseksualną ex-olimpijkę Caitlyn Jenner i gimnastyczkę z zespołem Downa.

 

Polecamy też: Transpłciowa modelka i bokserka walczą ze stereotypami. Mocna kampania znanej sieciówki

 

10/10
Facebook Adrian Fabryka Rajstop
Copyright @Facebook Adrian Fabryka Rajstop
10/10

Nie tylko zagraniczne marki mogą pochwalić się promowaniem naturalnego kobiecego piękna w kampaniach. Polska marka rajstop Adrian robi to regularnie. Do zdjęć zaprosiła nie tylko modelkę plus size czy kobietę po mastektomii, ale też pierwszą transpłciową posłankę Annę Grodzką i byłą wokalistkę Varius Manx, Monikę Kuszyńską, która jeździ na wózku inwalidzkim. Kampanii towarzyszy hasło "Adrian kocha wszystkie kobiety".

 

TAGI #Dove #H&M #Diesel

Redakcja poleca

REKLAMA

Wideo

Jedno zdjęcie Roxie Węgiel wywołało lawinę komentarzy. Odpowiedziała: „Ludzie muszą się przyzwyczaić, że jest inaczej”

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

MARCELA I MICHAŁ KOTERSCY: w styczniu powiedzieli sobie „tak”, ale to niejedyna rewolucja w ich życiu. KATARZYNA ŻAK: o tym, co jest jej największym szczęściem i czego najbardziej żałuje. ANDREA CAMASTRA: dla zdobywcy gwiazdki przewodnika Michelin gotowanie jest jak teatralny spektakl. ALDONA ORMAN Z CÓRKĄ IDALIĄ w rozmowie pełnej metafizyki, ale też zwykłej codzienności. SWIFT, CYRUS, EILISH, GOMEZ, DUA LIPA: idolki zbiorowej wyobraźni.