Valentino Vintage mn
Fot. The Nix Company/Unsplash
Ze świata mody

Valentino Vintage, czyli jak marka chce być ekologiczna

Valentino wprowadza nowy rodzaj sklepów w duchu less waste 

Aleksandra Trendak 14 czerwca 2022 17:30
Valentino Vintage mn
Fot. The Nix Company/Unsplash

Zrównoważona moda to jeden z najważniejszych tematów to nic innego jak ekologiczne podejście do produkcji ubrań. Aktualnie, aby wyprodukować jedną bawełnianą koszulkę potrzeba aż 2 700 litrów pitnej wody, czyli tyle ile człowiek potrzebuje w przeciągu dwóch lat! Naukowcy i ekolodzy alarmują, że jest potrzebna natychmiastowa zmiana i ograniczenie produkcji ubrań, właśnie dlatego coraz więcej marek decyduje się na wprowadzenie ekologicznych rozwiązań w swoich działaniach. Coraz więcej marek wprowadza do swoich ofert ubrania z drugiego obiegu albo lekko uszkodzone, które można kupić w niższej cenie, a luksusowa marka Valentino postanowiła wprowadzić na rynek nowy rodzaj sklepu – Valentino Vintage. Co będzie można znaleźć w tych sklepach? Gdzie powstaną? Jakie inne ekologiczne inicjatywy podjęła marka Valentino? 

PRZECZYTAJ O: 7 najlepszych sklepów vintage w Warszawie

Valentino Vintage, czyli krok w ekologiczną stronę 

W 2021 roku marka Valentino za pomocą swoich profili na social mediach prosiła klientów, aby przynosili do specjalnych punktów z używanymi ubraniami ubrań vintage marki. W zamian otrzymywali oni kredyt sklepowy do wykorzystania na nowe kolekcje Valentino. W tym roku, po zebraniu wystarczająco dużej ilości elementów garderoby wraz z niektórymi przedmiotami znajdującymi się w archiwach marki, zostały one rozdysponowane do czterech butików w różnych częściach świata. W sklepach można znaleźć kultowe i jedyne w swoim rodzaju ubrania, buty oraz akcesoria, których wartość jest bardzi często dużo wyższa niż nowych ubrań! Już w czerwcu 2022 historyczne projekty będzie można znaleźć w poniższych lokalizacjach:

  • Pauline Vintage w Mediolanie,
  • The Vintage Dress w Tokio,
  • New York Vintage w Nowym Jorku,
  • Resurrection Vintage w Los Angeles.

Będą otwarte tylko do 19 czerwca 2022. Jednak nie będzie oznaczało to zakończenia projektu, a wręcz przeciwnie – marka po tym czasie planuje przenieść go w trzecią fazę i zaangażować w niej szkoły mody! 

Ekologiczne inicjatywy Valentino 

Valentino Vintage nie jest pierwszą taką ekologiczną inicjatywą kultowego domu mody. Już od pewnego czasu z większą uwagą zaczął podchodzić do tematu ochrony środowiska, a jednym z kluczowych tematów stał się zrównoważony rozwój i wprowadzanie nowych rozwiązań, takich jak pełna rezygnacja z naturalnego futra od 2022 roku i alpaki od wiosny 2022 w produktach marki. Dodatkowo na początku 2022 roku Valentino wypuścił buty Open for Change dostępne w wersji dla kobiet i mężczyzn, których elementy pochodzą w dużej mierze z recyclingu. Dodatkowo Valentino dołączył do programu Sustainable Aviation Fuel, który promuje koncern Air France i KLM i ma na celu ograniczenie śladu węglowego wytwarzanego w czasie podróży służbowych. 

Zrównoważony rozwój i dbałość o naturę to już nie tylko trend, ale misja. Inicjatywa marki Valentino jest świetna, promuje drugi obieg w modzie i pokazuje jaką niezwykłą wartość mają ubrania vintage. Jednak czy to wystarczy? Zbliżamy się coraz bardziej do katastrofy klimatycznej i biorąc pod uwagę globalną skalę, cztery sklepy z ubraniami vintage to za mało. Marki modowe powinny radykalnie zmienić swoją produkcję i strategię, aby produkować mniej ubrań, ale dużo większej jakości. Jak oceniacie działanie Valentino?  

Redakcja poleca

REKLAMA

Wideo

„Miałem szczęście do kobiet”… Jerzy Stuhr o mamie i babci w ostatnim wywiadzie dla VIVY.pl

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

ANITA SOKOŁOWSKA zdobyła sympatię widzów jako Zuza w „Przyjaciółkach”. Wytańczyła Kryształową Kulę. Teraz przyszedł czas na realizowanie swoich projektów i marzeń. URSZULA DUDZIAK I GRZECH PIOTROWSKI: dwie silne osobowości, dwa pokolenia. Diwa jazzu i wirtuoz saksofonu połączyli siły w niesamowitym projekcie „WE” dla pokoju na świecie. KRZYSZTOF MIRUĆ: architekt z wykształcenia, osobowość telewizyjna, z zamiłowania projektant wnętrz o swojej drodze do sukcesu.