Jessica_Mercedes_skandal_upadek_marki_Veclaim_przerobione_T-shirty_Fruit_Of_The_Loom
Fot. Marcin Kempski/I LIKE PHOTO
O TYM SIĘ MÓWI

Czy skandal zniszczy biznes Jessiki Mercedes?

Znana blogerka może ponieść poważną karę finansową…

Redakcja VIVA! 27 maja 2020 17:29
Jessica_Mercedes_skandal_upadek_marki_Veclaim_przerobione_T-shirty_Fruit_Of_The_Loom
Fot. Marcin Kempski/I LIKE PHOTO

Czy skandal zniszczy biznes Jessiki Mercedes? Nie milkną komentarze związane z wpadką znanej blogerki. Parę dni temu okazało się mianowicie, że w swej firmie Veclaim sprzedawała ona przerobione T-shirty popularnej marki Fruit Of The Loom zapewniając, że są to… produkty oryginalne i polskie. Sprawa wyszła na jaw, bo nie we wszystkich egzemplarzy wycięto metki Fruit Of The Loom. Nic dziwnego, że na Jessikę Mercedes spadły prawdziwe gromy. W sieci pisali rozżaleni fani, głos zabrali specjaliści od wizerunku. Sama Jessica Mercedes również wydała oświadczenie. Niestety, zamiast po prostu przeprosić, zaczęła się w dość pokrętny sposób tłumaczyć. „Wybraliśmy markę, która jest ekspertem w dziedzinie tworzenia dobrej jakości produktów basicowych. Fruit of The Loom to nie pójście na skróty czy tani substytut. To najlepszy basic na rynku, z historią i jakością. Na tych basicach zbudowaliśmy linię kreatywną części kolekcji”, napisała. Świetnie, mówią komentatorzy, ale dlaczego o tym fakcie dowiadujemy się dopiero teraz?

Jessica_Mercedes_skandal_upadek_marki_Veclaim_przerobione_T-shirty_Fruit_Of_The_Loom
Fot. Instagram@karolina_domaradzka

Czy skandal zniszczy markę Veclaim? Co grozi Jessice?

Jakie są możliwe konsekwencje tej olbrzymiej wpadki? Jak podkreślają specjaliści od wizerunku, Jessica Mercedes zawiodła zaufanie swoich fanów, którzy od lat jej towarzyszyli i którzy w rzeczywistości są podstawą jej sukcesu. Możliwe, że również stała się mniej wiarygodna dla swoich partnerów biznesowych: firm, w tym luksusowych, których produkty promowała dzięki swoim gigantycznym zasięgom. Bardzo prawdopodobne jest także to, że przestanie być też pupilką mediów, które do tej pory z sympatią nagłaśniały każde jej przedsięwzięcie. Ale to nie koniec.
Jessica Mercedes może ponieść karę finansową nałożoną przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W zeszłym tygodniu zaczęliśmy przyglądać się sprawie i po tym, jak przeprowadzimy działania w kolejnych tygodniach będziemy wiedzieli, czy jest to materiał na postępowanie, czy nie

powiedział portalowi money.pl Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. A jeśli by udowodniono, że Veclaim świadomie wprowadzało swych klientów w błąd, firma może zapłacić nawet 10 procent swoich obrotów.

Oświadczenie Jessiki Mercedes na jej Instagramie.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kochani, Wiecie, że najważniejsze dla mnie jest bycie fair wobec Was. To razem z Wami tworzę od lat wszystkie swoje projekty. Dlatego odnoszę się do wczorajszej sytuacji – nie chcę, by pozostały jakiekolwiek niedomówienia. Przede wszystkim, DNA marki VECLAIM od początku jej istnienia jest pokazanie, że tu, w Polsce możemy tworzyć rzeczy wyjątkowe, na światowym poziomie. Że potrafimy bawić się stylem i kształtować trendy. Postawiłam na to, bo wierzę, że warto i trzeba wspierać polski biznes związany z modą, że warto budować markę polskich rzeczy na świecie. Tak jest i tak pozostanie. Tworzenie produktów modowych, jak wiecie, składa się z wielu etapów - takich jak kreacja, wybór materiałów, produkcja, obróbka i zdobienie, a wreszcie sposób komunikacji czy prezentacji. Największą siłą VECLAIM jest etap kreacji: unikatowe wzory, zabawa formą i nadawanie pozornie prostym rzeczom sznytu, za który je lubicie. To jest nasz core. Ciągle coś wymyślamy, testujemy, sprawdzamy, szukamy nowych pomysłów. Basic’owym modelom dodajemy vibe... CAŁY TEKST W ALBUMIE I NA FB

Post udostępniony przez Jessica Mercedes Kirschner (@jemerced)

Kim jest Jessica Mercedes: życiorys, kariera

Jessica Mercedes, a właściwie Jessica Mercedes Kirschner jest polską influencerką i blogerką modową. Urodziła się 23 lipca 1993 roku w Kolonii. W wieku 7 lat przeprowadziła się do Polski. Popularność zdobyła dzięki założonemu przez siebie w 2010 roku blogowi jemerced.com. Brała udział w wielu kampaniach reklamowych i sesjach zdjęciowych. Stała się ekspertką od wizerunku. Współpracowała z takimi markami jak Chanel, Yves Saint Laurent czy Adidas. Relacjonowała pokazy największych światowych domów mody i słynne festiwale takie, jak kalifornijska Coachella. Była bohaterką wielu okładek polskich magazynów i laureatką nagród środowiskowych. W 2017 roku założyła własną markę z kostiumami kąpielowymi o nazwie Moiess, a w 2019 roku modowy brand Veclaim. Obie firmy odniosły rynkowy sukces.
Jessica ma młodszego brata. W 2019 roku po blisko czterech latach blogerka zakończyła związek z Andrzejem Skowronem. Obecnie spotyka się z Kubą Karasiem z duetu The Dumplings.

Wideo

Marynarki, kardigany, sukienki maxi, kozaki na słupku. Te produkty będą modne jesienią i zimą 2020/2021

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

URATUJ ZIEMIĘ: Niezwykłe „lasy kamiennych igieł”
 na Madagaskarze, drzewa jak z bajki na Sokotrze – czy ostatnie bastiony nieskażonej przyrody ocaleją? IZA MIKO: „Pandemia pokazała, że czas na zmiany na poziomie globalnym. Potrzebne jest prawo i wprowadzenie kar”. ELŻBIETA DZIKOWSKA o tym, co nas czeka – „zadeptany” przez turystów świat? TOMASZ ZUBILEWICZ: „Myślimy, że nastąpi dzień, w którym gwałtownie wszystko wróci do stanu poprzedniego. To błąd”. W cyklu Extra: Przeludnienie – kres „luksusu rasy ludzkiej…”.