VIVA! VIDEO

Widoki zapierające dech i wycieczka śladami „Gry o Tron”, czyli #PricelessCroatia

Z Modnym Tatą i jego rodziną zwiedziliśmy magiczny Dubrownik!

WSPÓŁPRACA REKLAMOWA 12 sierpnia 2019 16:30

Mieliśmy niezwykłą okazję by z Michałem Będźmirowskim (@modny_tata) i jego żoną Pauliną (@mom.wife.woman) oraz ich uroczym synkiem Brunem spędzić kilka dni w Chorwacji, czyli tzw. Perle Adriatyku. Wszystko dzięki zaproszeniu od Mastercard, które tak jak my kocha podróżować w niestandardowy sposób. Dlatego też stworzył miejsce priceless.com, w którym znajdziemy dostęp do niezwykłych atrakcji w wybranym zakątku świata (Priceless Cities). Razem z Modnym Tatą jako cel podróży wybraliśmy malowniczy Dubrownik. Byliśmy absolutnie zaskoczeni tym, co zastaliśmy na miejscu. Z ust Michała najczęściej można było usłyszeć słowa:

„Nie spodziewałem się, że tu jest aż tak pięknie!”

Fot. Viva

Dzięki uprzejmości Mastercard mieliśmy okazję spędzić cztery wyjątkowe dni w pięciogwiazdkowym hotelu Grand Villa Argentina, z którego rozpościerał się przepiękny widok na Stare Miasto oraz wyspę Lokrum, określaną "Wyspą Miłości".

Bezcenne chwile

Co spodobało nam się najbardziej? Różnorodność: piękno średniowiecznych murów (dubrownicka starówka wpisana jest na listę UNESCO), lazur wody, bogata roślinność oraz oczywiście historia, która w Dubrowniku pisze się nieustannie. Wszystko za sprawą tego, że w ciągu ostatnich lat miasto stało się jedną z ulubionych lokacji filmowych dużych, światowych produkcji tj. „Gwiezdne Wojny”, czy Gra o Tron”.

Fot. Viva

Jako absolutni fani, rodów walczących o żelazny tron, wybraliśmy się na wycieczkę śladami ulubionych bohaterów serialu. Byliśmy m.in. na schodach hiszpańskich, gdzie odbył się marsz pokutny Cersai oraz w miejscu ataku wściekłego ludu na króla Jeffrei’a Lannister’a, odwiedziliśmy również fort Lovrijenac, czyli bardzo charakterystyczną część stolicy Siedmiu Królestw. Ta ostatnia lokacja wieczorem zmieniła się w scenę teatralną i mieliśmy szansę zobaczyć na niej „Hamleta” - sztukę Williama Shakespeare'a. To było bezcenne przeżycie!

Kraina tysiąca wysp

Jeśli wybieracie się do Dubrownika to koniecznie wejdźcie na mury miasta i stamtąd podziwiajcie to malownicze miejsce. Na waszej liście „to do” z pewnością powinno znaleźć się skosztowanie owoców morza, szczególnie czarnego risotto z kalmarami (to tamtejszy przysmak). Pamiętajcie też, że Chorwacja to kraina tysiąca wysp, więc warto wybrać się – tak jak my – w rejs po niektórych z nich. Zażyć kąpieli wodnych, snurkować, a także eksplorować tamtejsze jaskinie wodne.

Fot. Viva

Wycieczkę do Dubrownika polecamy każdemu, kto kocha miasta z duszą, lubi dobrą kuchnię i jest fanem wodnych aktywności.

Zobacz naszą relację wideo z Modnym Tatą, wybierz się do Dubrownika i przeżyj bezcenne chwile!

Materiał powstał z udziałem marki Mastercard

Wideo

Jedno zdjęcie Roxie Węgiel wywołało lawinę komentarzy. Odpowiedziała: „Ludzie muszą się przyzwyczaić, że jest inaczej”

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

MARCELA I MICHAŁ KOTERSCY: w styczniu powiedzieli sobie „tak”, ale to niejedyna rewolucja w ich życiu. KATARZYNA ŻAK: o tym, co jest jej największym szczęściem i czego najbardziej żałuje. ANDREA CAMASTRA: dla zdobywcy gwiazdki przewodnika Michelin gotowanie jest jak teatralny spektakl. ALDONA ORMAN Z CÓRKĄ IDALIĄ w rozmowie pełnej metafizyki, ale też zwykłej codzienności. SWIFT, CYRUS, EILISH, GOMEZ, DUA LIPA: idolki zbiorowej wyobraźni.