VIVA! VIDEO

8 ton plastiku rocznie – tyle zaoszczędziła marka Lirene!

Ekologiczna rewolucja w Lirene dotyczy i sposobów produkcji kosmetyków, i zachowań konsumentek.

WSPÓŁPRACA REKLAMOWA 6 kwietnia 2021 16:01

Kosmetyki powinny być nie tylko skuteczne i bezpieczne dla naszej skóry, ale także etyczne. Taką zasadą kieruje się marka Lirene, której działania dla dobra środowiska są bezprecedensowe w polskiej branży beauty. Poczynając od samych kosmetyków i sposobu ich pakowania, a na samej produkcji kończąc, marka działa kompleksowo. Oto 5 powodów, dla których warto kupować mądrze wybierając Lirene.

1. Prawdziwie ekologiczne kosmetyki

Polską premierą kosmetyczną sezonu ma szanse stać się linia do pielęgnacji twarzy Jestem ECO. Wegańskie składy oparto na minimum 96 proc. naturalnych składników. Wysoką skuteczność zapewnia wykorzystanie najbardziej wartościowych części roślin - pędach, pąkach i kiełkach.

Dobry skład to jednak nie wszystko... Jestem ECO to pierwsze na polskim rynku masowym linia stworzona w duchu less waste. Słoiczek kremu jest wielorazowy, a produkt sprzedawany jest w formie wymiennych wkładów. Sama linia Jestem ECO obliczona jest na oszczędność 1,5 tony plastiku rocznie.

Lirene Jestem ECO - innowacyjna linia kosmetyków
Fot. mat. prasowe

2. Opakowanie robi różnicę

Nie wystarczy zużywać mniej opakowań, kluczowe jest, by poddawać je recyklingowi. Lirene stawia na opakowania do odzyskania. Słoiczki i tubki z biotworzyw produkowanych częściowo z trzciny cukrowej, bambusa lub bawełny, papier z  makulatury albo certyfikatem zrównoważonej uprawy lasów, szkło ze stłuczki... Forma cały czas pracuje nad innowacjami, które pozwalają zmniejszyć ślad środowiskowy produkcji.

Nie musimy chyba wspominać o rezygnacji z celofanowych folii i konsekwentnym zmniejszaniu gramatury opakowań... Działania, jakie podejmuje Lirene powinny być standardem, a nie chlubnym wyjątkiem.

3. Zielona energia

Wiedziałyście, że zarówno biuro, jak i zakład produkcyjny Lirene korzystają tylko z zielonej energii ze źródeł odnawialnych? Firma konsekwentnie dąży też do ograniczenia zużycia prądu, do czego przyczyniła się np. reorganizacja oświetlenia w magazynach. Dzięki tym zmianom na lepsze Lirene  zredukowało ślad węglowy organizacji o 3000 ton CO2 w stosunku do lat poprzednich!

Zmniejszeniu zużycia energii służy także ciągła modernizacja produkcji, dzięki której udało się także zrealizować plan redukcji użycia wody.

4. Ślad węglowy pod kontrolą

Lirene dokładnie mierzy ślad węglowy przedsiębiorstwa, każdego roku dążąc do jego ograniczenia. W siedzibie firmy nie używa się żadnych jednorazówek, torebek czy butelek z plastiku, ograniczono też zużycie papieru. Firma realizuje także program zagospodarowania odpadów poprodukcyjnych.

Proekologiczne działania marki mają charakter długofalowy. Certyfikat spełnienia normy zarządzania środowiskowego ISO 14001 Lirene odebrało już w 2000 roku.

5. Ekoinicjatywy

Lirene stawia również na edukację i wspieranie projektów badawczych w zakresie ekologii. Dokładne informacje na opakowaniach ułatwiają segregację, a dostępny na stronie marki Eco Book pomaga zmienić styl życia na bardziej świadomy i "zielony".

Plebiscyt
Fot. mat. prasowe

Kluczowe dla strategii marki jest wspieranie kobiet, które walczą o lepsze jutro dla planety: działaczek i naukowczyń. W pierwszej edycji plebiscytu "Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura" nagrodzono Dominikę Szaciłło, której inicjatywa "Uwaga, śmieciarka jedzie" daje drugie życie przedmiotom, dr Agnieszkę Gajewicz-Skrętną, prowadzącą badania nad alternatywami do testów na zwierzętach oraz dr hab. Grażynę Dąbrowską, biolożkę molekularną i specjalistkę od innowacyjnych biopreparatów.

Plebiscyt
Fot. mat. prasowe

Dzięki kompleksowym działaniom Lirene ograniczyło wprowadzanie do środowiska prawie 8 ton plastiku rocznie. Polska firma nie spoczywa jednak na laurach i kontynuuje badania nad wykorzystaniem w opakowaniach surowców biodegradowalnych i pochodzenia naturalnego.

Materiał powstał z udziałem marki Lirene.

Wideo

Jedno zdjęcie Roxie Węgiel wywołało lawinę komentarzy. Odpowiedziała: „Ludzie muszą się przyzwyczaić, że jest inaczej”

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

MARCELA I MICHAŁ KOTERSCY: w styczniu powiedzieli sobie „tak”, ale to niejedyna rewolucja w ich życiu. KATARZYNA ŻAK: o tym, co jest jej największym szczęściem i czego najbardziej żałuje. ANDREA CAMASTRA: dla zdobywcy gwiazdki przewodnika Michelin gotowanie jest jak teatralny spektakl. ALDONA ORMAN Z CÓRKĄ IDALIĄ w rozmowie pełnej metafizyki, ale też zwykłej codzienności. SWIFT, CYRUS, EILISH, GOMEZ, DUA LIPA: idolki zbiorowej wyobraźni.