Nie tylko Dove! Oto kampanie, które pokazują naturalne piękno

- Weronika Bruździak-Gębura
1 z 10

W kampaniach marek takich jak Victoria's Secret występują modelki, które ćwiczą na siłowni pięć razy w tygodniu, korzystają z natryskowego opalania, profesjonalnego makijażysty i fryzjera. Ich zdjęcia i tak są poprawiane w Photoshopie. Na szczęście, coraz więcej firm decyduje się na kampanie reklamowe przedstawiające naturalne sylwetki kobiet. Zobaczcie najciekawsze kampanie z ostatnich lat.
Polecamy też: „Koniec z photoshopem. To nie moje ciało” Lena Dunham wypowiada wojnę retuszowaniu zdjęć. Słusznie?
2 z 10

Pionierem naturalnych kampanii jest firma Dove, która jako pierwsza do celów reklamowych zaczęła fotografować prawdziwe kobiety zamiast modelek. Robi tak nieprzerwanie od 2004 roku. Cel: pokazanie, że piękno ma różne kształty i rozmiary, a liczy się to, czy dobrze czujesz się z własnym ciałem.
Polecamy też: Naturalna, czuła, bez retuszu. Niezwykła kampania. Kierunek - prawda!
3 z 10

W odpowiedzi na kampanię Victoria's Secret "The perfect body", marka bieliźniarska Dear Kate zrobiła kampanię o tym samym tytule, pokazując jednak, że ich zdaniem perfekcyjne ciało wygląda zupełnie inaczej niż to lansowane przez VS.
Polecamy też: Nike zrywa ze stereotypami - modelki plus size wkraczają do świata sportu. Ta kampania robi furorę!
4 z 10

Modelowi kobiecego ciała promowanego przez Victoria's Secret sprzeciwiła się też marka Lane Bryant. W zeszłym roku ruszyła z kampanią "I'm no Angel". Firma zaangażowała między innymi najsławniejszą modelkę plus size, Ashley Graham.
Polecamy też: Pozują do zdjęć, chodzą po wybiegach u najlepszych. Dziewczyny w rozmiarze XXL podbiły świat mody!
5 z 10

Marka Diesel poszła o krok dalej - w kampanii "We are connected" z 2014 roku wystąpiła niepełnosprawna modelka. Ubrana od stóp do głów w jeans (podobnie jak towarzyszący jej model), z krwistą czerwienią na ustach i blond fryzurą z pazurem. W ten sposób marka starała się udowodnić, że osoby niepełnosprawne są tak samo piękne jak my wszyscy.
Polecamy też: Beyoncé znowu zadziwia! Do najnowszej kampanii zatrudniła niepełnosprawną dziewczynę, która choruje na zanik mięśni
6 z 10

Pod koniec sierpnia internet obiegły zdjęcia Leny Dunham i Jemimy Kirke - gwiazd serialu "Dziewczyny", które zapozowały w samej bieliźnie dla marki Lonely Girls Project.
Polecamy też: Lena Dunham i Jemima Kirke z serialu „Dziewczyny” reklamują bieliznę. Bez retuszu i upiększeń!
7 z 10

L'oreal od kilku lat zatrudnia nie tylko 20-latki. Coraz częściej do współpracy zaprasza kobiety w różnym wieku, takie jak Helen Mirren, Jane Fonda, a ostatnio Grażyna Torbicka.
Polecamy też: Kiedy czuje się jak gwiazda? I za co uwielbia vespę? Grażyna Torbicka powiedziała tylko nam!
8 z 10

Na zdjęciach kampanii "Underneath we are" zobaczymy kobiety takimi, jakimi naprawdę są: z owłosionymi pachami, rozstępami, obwisłym brzuchem po ciąży. Starsze, młodsze, grubsze i chudsze. W 100 proc. prawdziwe.
Polecamy też: Koniec ery chudych modelek? Modelki plus-size w bieliźnie! Rewolucja na Nowojorskim Tygodniu Mody!
9 z 10

W jesiennej kampanii H&M zobaczymy 72-letnią aktorkę i modelkę Lauren Hutton, transpłciową modelkę Hari Nef i profesjonalną bokserkę, Fatimę Pinto. To nie pierwszy raz, kiedy szwedzka sieciówka stara się pokazać kobiecą różnorodność. W poprzednim sezonie do współpracy zaprosiła między innymi transseksualną ex-olimpijkę Caitlyn Jenner i gimnastyczkę z zespołem Downa.
Polecamy też: Transpłciowa modelka i bokserka walczą ze stereotypami. Mocna kampania znanej sieciówki
10 z 10

Nie tylko zagraniczne marki mogą pochwalić się promowaniem naturalnego kobiecego piękna w kampaniach. Polska marka rajstop Adrian robi to regularnie. Do zdjęć zaprosiła nie tylko modelkę plus size czy kobietę po mastektomii, ale też pierwszą transpłciową posłankę Annę Grodzką i byłą wokalistkę Varius Manx, Monikę Kuszyńską, która jeździ na wózku inwalidzkim. Kampanii towarzyszy hasło "Adrian kocha wszystkie kobiety".
Zobacz także
Odkryj swoje prawdziwe piękno dzięki najlepszej pielęgnacji od Dove
Współpraca reklamowa
Wiosenne przebudzenie – kolory, wzory i piękno natury
Współpraca reklamowa
Galeria
Pokazywanie elementów od 1 do 3 z 12
Akcje
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 17
Fale, tafla, zwiększona objętość. Air Wand to domowy stylista włosów!
Współpraca reklamowa