Nie tylko Dove! Oto kampanie, które pokazują naturalne piękno
- Weronika Bruździak-Gębura
1 z 10
W kampaniach marek takich jak Victoria's Secret występują modelki, które ćwiczą na siłowni pięć razy w tygodniu, korzystają z natryskowego opalania, profesjonalnego makijażysty i fryzjera. Ich zdjęcia i tak są poprawiane w Photoshopie. Na szczęście, coraz więcej firm decyduje się na kampanie reklamowe przedstawiające naturalne sylwetki kobiet. Zobaczcie najciekawsze kampanie z ostatnich lat.
Polecamy też: „Koniec z photoshopem. To nie moje ciało” Lena Dunham wypowiada wojnę retuszowaniu zdjęć. Słusznie?
2 z 10
Pionierem naturalnych kampanii jest firma Dove, która jako pierwsza do celów reklamowych zaczęła fotografować prawdziwe kobiety zamiast modelek. Robi tak nieprzerwanie od 2004 roku. Cel: pokazanie, że piękno ma różne kształty i rozmiary, a liczy się to, czy dobrze czujesz się z własnym ciałem.
Polecamy też: Naturalna, czuła, bez retuszu. Niezwykła kampania. Kierunek - prawda!
3 z 10
W odpowiedzi na kampanię Victoria's Secret "The perfect body", marka bieliźniarska Dear Kate zrobiła kampanię o tym samym tytule, pokazując jednak, że ich zdaniem perfekcyjne ciało wygląda zupełnie inaczej niż to lansowane przez VS.
Polecamy też: Nike zrywa ze stereotypami - modelki plus size wkraczają do świata sportu. Ta kampania robi furorę!
4 z 10
Modelowi kobiecego ciała promowanego przez Victoria's Secret sprzeciwiła się też marka Lane Bryant. W zeszłym roku ruszyła z kampanią "I'm no Angel". Firma zaangażowała między innymi najsławniejszą modelkę plus size, Ashley Graham.
Polecamy też: Pozują do zdjęć, chodzą po wybiegach u najlepszych. Dziewczyny w rozmiarze XXL podbiły świat mody!
5 z 10
Marka Diesel poszła o krok dalej - w kampanii "We are connected" z 2014 roku wystąpiła niepełnosprawna modelka. Ubrana od stóp do głów w jeans (podobnie jak towarzyszący jej model), z krwistą czerwienią na ustach i blond fryzurą z pazurem. W ten sposób marka starała się udowodnić, że osoby niepełnosprawne są tak samo piękne jak my wszyscy.
Polecamy też: Beyoncé znowu zadziwia! Do najnowszej kampanii zatrudniła niepełnosprawną dziewczynę, która choruje na zanik mięśni
6 z 10
Pod koniec sierpnia internet obiegły zdjęcia Leny Dunham i Jemimy Kirke - gwiazd serialu "Dziewczyny", które zapozowały w samej bieliźnie dla marki Lonely Girls Project.
Polecamy też: Lena Dunham i Jemima Kirke z serialu „Dziewczyny” reklamują bieliznę. Bez retuszu i upiększeń!
7 z 10
L'oreal od kilku lat zatrudnia nie tylko 20-latki. Coraz częściej do współpracy zaprasza kobiety w różnym wieku, takie jak Helen Mirren, Jane Fonda, a ostatnio Grażyna Torbicka.
Polecamy też: Kiedy czuje się jak gwiazda? I za co uwielbia vespę? Grażyna Torbicka powiedziała tylko nam!
8 z 10
Na zdjęciach kampanii "Underneath we are" zobaczymy kobiety takimi, jakimi naprawdę są: z owłosionymi pachami, rozstępami, obwisłym brzuchem po ciąży. Starsze, młodsze, grubsze i chudsze. W 100 proc. prawdziwe.
Polecamy też: Koniec ery chudych modelek? Modelki plus-size w bieliźnie! Rewolucja na Nowojorskim Tygodniu Mody!
9 z 10
W jesiennej kampanii H&M zobaczymy 72-letnią aktorkę i modelkę Lauren Hutton, transpłciową modelkę Hari Nef i profesjonalną bokserkę, Fatimę Pinto. To nie pierwszy raz, kiedy szwedzka sieciówka stara się pokazać kobiecą różnorodność. W poprzednim sezonie do współpracy zaprosiła między innymi transseksualną ex-olimpijkę Caitlyn Jenner i gimnastyczkę z zespołem Downa.
Polecamy też: Transpłciowa modelka i bokserka walczą ze stereotypami. Mocna kampania znanej sieciówki
10 z 10
Nie tylko zagraniczne marki mogą pochwalić się promowaniem naturalnego kobiecego piękna w kampaniach. Polska marka rajstop Adrian robi to regularnie. Do zdjęć zaprosiła nie tylko modelkę plus size czy kobietę po mastektomii, ale też pierwszą transpłciową posłankę Annę Grodzką i byłą wokalistkę Varius Manx, Monikę Kuszyńską, która jeździ na wózku inwalidzkim. Kampanii towarzyszy hasło "Adrian kocha wszystkie kobiety".