Dziś Dzień Odpoczynku dla Zszarganych Nerwów

Gabriela Łaskowska 28 października 2018 11:02

W dzisiejszym świecie jesteśmy narażeni na stres praktycznie cały czas. Czasami działa on na nas motywująco. Jednak gdy poddenerwowanie utrzymuje się przez dłuższy czas, zaczyna wpływać negatywnie nie tylko na nasze samopoczucie, ale również zdrowie. Skutkować to może np. osłabieniem układu odpornościowego lub złapaniem różnego rodzaju infekcji. Co zrobić, by zwalczyć stres? Sprawdźcie nasze propozycje!  

1/7
relaks
Copyright @INSTAGRAM.COM/essensbewegung
1/7

Próbowaliście kiedyś Balasany? To tzw. pozycja dziecka, która pomaga złagodzić ból pleców, jak i napięcia psychiczne. Usiądź na piętach, pochyl się do przodu, czoło połóż na podłodze i rozluźnij się.

2/7
relaks
Copyright @INSTAGRAM.COM/thebestoffinland
2/7

Na nasz organizm bardzo uspokajająco działa kontakt z naturą. Spacer do pobliskiego parku i pochodzenie boso na trawie poprawi nasze samopoczucie lepiej, niż cokolwiek innego! 

3/7
relaks
Copyright @INSTAGRAM.COM/emilyschlachter
3/7

Badania potwierdzają, że żucie gumy bez cukru obniża poziom kortyzolu we krwi. Prowadzi to do zmniejszenia stężenia glukozy we krwi, a w rezultacie do redukcji hormonu stresu.

4/7
relaks
Copyright @INSTAGRAM.COM/earthyogavillage
4/7

Savasana to pozycja… martwego ciała! To coś więcej, niż pozycja w jodze. To stan pomiędzy snem, a czuwaniem. Porównuje się ją do medytacji. 

5/7
relaks
Copyright @INSTAGRAM.COM/deryas_style
5/7

Otaczaj się pięknymi zapachami! Bukiet lawendy, róż czy mięty pieprzowej nie tylko uraduje Twój zmysł węchu, ale również doda wnętrzu świeżego wyglądu.

6/7
relaks
Copyright @INSTAGRAM.COM/autumn._.aesthetic
6/7

Stwórz relaksujący nastrój - zapal świeczkę zapachową, włącz spokojną muzykę, nałóż maseczkę na twarz i spędź wieczór z ulubioną książką w dłoni. 

7/7
relaks
Copyright @INSTAGRAM.COM/fitnessgirlsmotivation
7/7

Relaksacja mięśni Jacobsona zakłada, że relaks psychiczny wynika z relaksu fizycznego. Trening polega na wykonaniu kilku ćwiczeń, opartych na napinaniu i rozluźnianiu poszczególnych mięśni.

Wideo

Wiosna 2020 - design, kulinarne inspiracje, podróże bez wychodzenia z domu!

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

„Pandemia nie zmieniła mojego życia, to ja sama je zmieniłam…”, mówi AGNIESZKA MACIĄG. Kraśko, Olejnik, Rodowicz, Rusinek, Szczygieł, Wojciechowska… o emocjach i rodzinnych relacjach w izolacji domowej. JACEK SANTORSKI radzi, jak nie zwariować w czasie pandemii. Zmierzch zachodniej cywilizacji? Beata Pawlikowska w egzystencjalnych rozważaniach w dobie koronawirusa.