7 marek kosmetycznych gwiazd, które musisz znać
Co w swoich liniach kosmetyków proponują Rihanna, Gwen Stefani i Ariana Grande?
- Redakcja VIVA!
Coraz więcej gwiazd światowego formatu decyduje się na wprowadzenie na rynek kosmetyczny swojej firmy i oferowanie swoim fanom (i nie tylko) szerokiej gamy produktów do makijażu i pielęgnacji. Czy wykorzystują swoją rozpoznawalność do sprzedawania bubli, czy ich kosmetyki zachwycają jakością i rewolucyjnymi formułami? Czy warto zainwestować w kosmetyki wydane przez Arianę Grande, Kylie Jenner czy Selenę Gomez? Jak wizażyści oceniają ich produkty? Oto zestawie 7 firm kosmetycznych gwiazd, które powinieneś znać!
PRZECZYTAJ O: Jak dbać o skórę w ciąży i na co warto zwrócić uwagę?
Marki kosmetyczne gwiazd, które musisz znać: Fenty Beauty
W 2017 roku Rihanna podbiła Sephorę swoją marką kosmetyczną Fenty Beauty, która jako pierwsza wprowadziła ogromną gamę kolorystyczną produktów do makijażu twarzy. Żadna marka kosmetyczna w tamtym czasie nie mogła się pochwalić tak szerokim wyborem i kosmetykami zaprojektowanymi pod różne typy skóry czy kolory karnacji. Największą popularność zdobył podkład Pro Filtr Soft Matte, który jest dostępny w pięćdziesięciu odcieniach, dzięki czemu każdy znajdzie swój idealny odcień. Kolejnym ważnym i kultowym produktem jest pomadka Stunna Lip Paint, która zasłynęła z aplikatora w kształcie kopytka. Mimo swojego nietypowego wyglądu gwarantuje ona jednak precyzyjną aplikację, a jej formuła zapewnia komfort i długotrwały efekt na ustach.
Marki kosmetyczne gwiazd, które musisz znać: GXVE
Gwen Stefani 3 marca 2022 zadebiutowała ze swoją marką. Jej flagowym produktem jest szminka do ust w wiśniowo-czerwonym kolorze, który jest znakiem rozpoznawczym piosenkarki. Firma w swojej ofercie, poza produktami do ust, ma także kredki do brwi i do oczu, cienie do powiek w odcieniach nude oraz bazę pod makijaż. Niestety, poza pięknymi opakowaniami, kosmetyki wydają się dość podstawowe i raczej nudne: żaden produkt specjalnie nie zaskakuje pod kątem formuły. Oby niedługo w asortymencie pojawiło się coś ekscytującego i niezwykłego! Póki co marka nie wyróżnia się niczym na tle konkurencji. No może poza sławną osobą, która promuje swoje produkty. Czekamy zatem na więcej. I lepiej!
ZOBACZ TEŻ: Selena Gomez piękne spojrzenie zawdzięcza płatkom pod oczy!
Marki kosmetyczne gwiazd, które musisz znać: Kylie Cosmetics
Firma założona przez Kylie Jenner odniosła ogromny sukces wprowadzając na rynek słynne lip kity, czyli zestaw składający się z płynnej pomadki i pasującej do niej konturówki do ust. Następnie marka zaczęła wprowadzać coraz to więcej produktów m.in. bronzery, róże, cienie do powiek, kredki do oczu i niezliczoną ilość limitowanych kolekcji kosmetyków, które pojawiały się bardzo często i były coraz niższej jakości. W 2021 roku korporacja zdecydowała się na rebranding i wycofanie z rynku wszystkich dotychczas dostępnych produktów, w celu poprawienia ich składu oraz zmiany formulacji i strategii sprzedaży. Wcześniej sprzedaż była prowadzona tylko na amerykańskiej stronie internetowej Kylie Cosmitcs, przez co europejscy konsumenci mieli bardzo utrudnione zakupy. A to dlatego, że składając zamówienie musieli liczyć się z tym, że dostawa ze Stanów drogo ich wyniesienie, będzie długo trwać oraz mogą dostać wezwanie do zapłaty cła... Na szczęście z czasem uległo to zmianie, rebranding się udał, a dziś kosmetyki Kylie Cosmetics dostępne są także w Douglasie.
Marki kosmetyczne gwiazd, które musisz znać: R.e.m Beauty
Marka, na którą fani Ariany Grande długo czekali, ale czy było warto? Ari wypuściła szeroką gamę produktów do oczu takich jak paletki cieni do powiek, eyelinery, kredki do oczu oraz płynne cienie do powiek. Poza tym można zakupić też rozświetlacze w wielu kolorach (także fioletowym i zielonym) oraz produkty do ust (szminki, kredki do ust i błyszczyki). Niestety, opinie na temat kosmetyków nie są pozytywne, wielu influencerów i wizażystów uważa, że jakość nie dorównuje cenie, a na rynku jest już wiele podobnych produktów, które są lepiej dostępne, tańsze i zapewniają ciekawszy efekt na twarzy. Dodatkowo R.e.m Beauty jest dostępne tylko i wyłącznie na amerykańskiej stronie internetowej, przez co cena kosmetyków dla klientów z Europy jest dużo wyższa przez koszty dostawy, co w sumie niespecjalnie się opłaca. Jest to gratka tylko dla dużych fanów Ariany, którzy wybaczą jej średnią jakość i małą dostępność. No i jej wpadki wizerunkowe!
TAKŻE O: Ariana Grande jak Audrey Hepburn! Oto inspiracja dla sukni ślubnej gwiazdy!
Marki kosmetyczne gwiazd, które musisz znać: Rare Beauty
Selena Gomez już jakiś czas temu weszła na rynek ze swoimi produktami do makijażu, a do jej sztandarowych produktów należy szeroka gama kolorystyczna różów do policzków w płynie czy w kremie. Jej kosmetyki charakteryzują się lekkimi formułami zamkniętymi w eleganckich opakowaniach. W ofercie firmy znajdziemy także podkłady o delikatnym kryciu, korektory pod oczy, bronzery w sticku, pudry sypkie, płynne pomadki oraz eyeliner. Jednakże marka nie zbiera najlepszych ocen wśród influencerek: wiele z nich podkreśla, że produkty Seleny są dobre, ale można znaleźć ich dużo tańsze zamienniki np. w ofercie Eveline Cosmetics lub Makeup Revolution. Najbardziej krytykowanym produktem był puder zamknięty w puszku, ponieważ po kilku użyciach jego aplikacja staje się bardzo niehigieniczna.
Marki kosmetyczne gwiazd, które musisz znać: KKW
KKW to skrót marki kosmetycznej siostry Kylie Jenner – Kim Kardashian-West. Słynna Kardashianka w 2017 roku poszła śladami siostry i postanowiła założyć markę kosmetyczną, która oferuje swoim klientom także pomadki w klasycznych odcieniach nude oraz wysokiej jakości palety cieni do powiek. Produkty szybko podbiły rynek, szczególnie polecali je wizażyści gwiazd, którzy docenili wysoki poziom pigmentacji i selekcję kolorów palet do powiek. Kim zapoczątkowała także duży trend na kremowe konturowanie za pomocą sticków, które wprowadziła do swojej oferty. Jednakże w lipcu świetnie prosperująca marka ogłosiła zakończenie swojej działalności, w celu rebrandingu i zmiany formuł. Aktualnie kosmetyki nie są dostępne, a na stronie widnieje jedynie informacja o trwających pracach i możliwości zapisania się do newslettera, aby nie przegapić premiery nowej odsłony marki.
ZOBACZ: Te eyelinery i kredki do oczu polecają makijażyści najsłynniejszych gwiazd!
Marki kosmetyczne gwiazd, które musisz znać: Haus Labs
Haus Labs to firma założona przez Lady Gagę w 2019 roku, jest stosunkowo nowa i póki co nie ma w swojej ofercie wielu produktów. Do bestsellerów marki należą m.in. cienie do powiek w płynie, eyelinery, kredki do oczu oraz paletki cieni. Wraz z premierą filmu House of Gucci Haus Labs wypuściło specjalną kolekcję inspirowaną filmem, która prezentuje się bardzo luksusowo i elegancko, jednakże marka wciąż jest dość mało znana. Recenzje ma pozytywne, ale nie jest o niej głośno. Dodatkowo jest dostępna tylko na amerykańskiej stronie internetowej, przez co wysyłka do Europy jest bardzo kosztowna i należy się liczyć z możliwością zatrzymania paczki w urzędzie celnym oraz dodatkowymi kosztami celnymi. Ogromna szkoda, ponieważ kosmetyki wyglądają obiecująco i w pełni oddają charakter Lady Gagi: pierwsza kolekcja była bardzo ostra i mroczna, druga jest dużo bardziej wysublimowana, co w sumie oddaje zmienną naturę artystki.
Marek kosmetycznych zakładanych przez gwiazdy jest na rynku bardzo dużo, a będzie ich jeszcze przybywać! Na 2022 rok jest zaplanowana premiera firmy Scarlett Johanson –ScarJo, choć jej asortyment jest jeszcze tajemnicą. Rynek kosmetyczno-pielęgnacyjny jest aktualnie mocno nasycony i każdy może znaleźć coś dla siebie. Warto się jednak zastanowić przy wyborze przykładowo nowej szminki, czy kupujemy ją ze względu na jakość, czy jedynie z racji na znane nazwisko promującej ją artystki. Ale na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie już sami...
Tekst: Aleksandra Trendak