Reklama

Sytuacja związana z koronawirusem w Polsce wciąż jest bardzo dynamiczna. Okazuje się, że niepewna staje się również przyszłość kawiarni, które odwiedza coraz mniej klientów. Zauważalny trend w Polsce to kupowanie ekspresów do kawy – Polacy wolą przyrządzać ten napój we własnym domu, obawiając się o swoje zdrowie. Popularna sieć kawiarni Starbucks, również przygotowała nową usługę, mianowicie kawa z dostawą do domu. Jak zmieni się sytuacja kawiarni jesienią i zimą 2020?

Reklama

Polacy kupuję ekspresy 2020

Okazuje się, że w okresie pandemii, sprzedaż ekspresów do kawy w Polsce wzrosła aż do tego stopnia, że znaleźliśmy się w czołówce rynku europejskiego. Co więcej, oznacza to, że parząc kawę w domu, Polacy coraz rzadziej wybierają się do kawiarni na swój ulubiony, pobudzający napój. To wiąże się z dość niepewną sytuacją kawiarni, o czym pisała Rzeczpospolita. W swoim artykule uwzględniła również, że w porównaniu do 2019 roku, sprzedaż ekspresów wzrosła dwukrotnie.

W Polsce nigdy nie było kultury picia kawy poza domem i dopiero się mozolnie wykształcała. Pandemia trend ten wywróciła do góry nogami. Kawę poza domem – według badań ARC Rynek i Opinia – pije 42 proc., to o 9 pkt proc. mniej niż w 2019 r. I trudno oczekiwać zmian na tym polu.

Polska czwarta w Europie pod względem sprzedaży ekspresów do kawy

Okazuje się, że w pierwszym półroczu 2020, Polskę w sprzedaży ilości ekspresów do kawy wyprzedziły jedynie Niemcy, Francja i Niderlandy. Udział w sprzedaży ekspresów automatycznych w naszym kraju wyniósł aż 60,8% przy średniej w Europie 14%!

Reklama
U-WLODKA.PL

Starbucks wprowadza dostawę kawy do domu

Jedna z najsłynniejszych sieciówek, reagując na nieciekawą sytuację kawiarni w Polsce, postanowiła wprowadzić usługę dostawy kawy do domu. Wraz z firmą Glovo, dostarcza kawę i inne, wybrane produkty do klientów z całego kraju.

Więcej osób rezygnuje z wizyty w kawiarniach ze względu na obostrzenia oraz konieczność utrzymania dystansu społecznego. Co więcej - pomiędzy 12-25 października, w ramach promocji, klienci kawiarni będą mogli zamawiać swoją ulubioną kawę i przekąski bez opłaty za dostawę. Choć Starbucks znany jest ze swojej gościnnej atmosfery, bardzo dobrze zdajemy sobie sprawę, że obecnie nie wszyscy mogą sobie pozwolić na swobodne przyjście do kawiarni. To głównie z myślą o tych osobach zdecydowaliśmy się zmodyfikować naszą ofertę i wprowadzić opcję na dowóz. Mamy nadzieję, że tym samym umożliwimy naszym klientom cieszenie się kawą Starbucks w przestrzeni własnych domów i pozostaniemy w kontakcie w czasie społecznej izolacji.

Reklama
Reklama
Reklama