Akcja #DetoxFeedu z Dove
Fot. materiały prasowe Dove
VIVA! Tylko u nas

Na czym polega akcja marki Dove #DetoxFeedu?

Pomóż zmieniać oblicze internetu

WSPÓŁPRACA REKLAMOWA 31 marca 2023 14:30
Akcja #DetoxFeedu z Dove
Fot. materiały prasowe Dove

Z przeprowadzonych w listopadzie 2022 roku badań wynika, że co trzecia polska nastolatka przyznaje, że wyidealizowany obraz piękna prezentowany w social mediach wpływa na jej zdrowie psychiczne, samoocenę i postrzeganie własnego ciała! 60% dziewcząt po zobaczeniu wyidealizowanego zdjęcia np. na Instagramie czy TikToku chciałoby zmienić coś w swoim wyglądzie, a prawie co trzecia zaczyna więcej ćwiczyć i nakłada mocniejszy makijaż. To musi się zmienić! Dlatego marka Dove w ramach programu Dove Self-Esteem, prowadząc kampanię społeczną Detox FEEDU, która ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z social mediów. Ma także zachęcić je do pozytywnego myślenia o swoim wyglądzie, by odkrywały możliwości, jakie daje im ciało, i na tym budowały swoją pewność siebie.

Akcja Dove #DetoxFeedu

W ramach akcji na stronie www.detoxfeedu.pl dostępna jest seria krótkich filmów, w których eksperci: Małgorzata Ohme, Szymon Niemiec i Katarzyna Tucholska-Siermińska opowiadają, jak możemy pomóc naszym dzieciom i sobie unikać toksycznych treści w internecie.

Akcja #DetoxFeedu z Dove
Fot. materiały prasowe Dove

Marka Dove w ramach kampanii poprosiła o pomoc także influencerów, którzy mają pozytywny wpływ na myślenie kobiet i nastolatek o swoim wyglądzie, bo pokazują realne ciała, edukują, zachęcają do budowania pewności siebie poza wzorcami z internetu. Komunikację na swoich profilach social mediowych prowadzą m.in. Aleksandra Żebrowska, Joanna Koroniewska i Patricia Kazadi.

My też uważamy, że należy mówić o tym głośno. Nasze dzieci powinny wiedzieć, że świat rzeczywisty i świat social mediów nie są identyczne. I że nie trzeba się zmieniać tylko dlatego, że ktoś inny promuje idealistyczny obraz twarzy czy ciała. 

*Dane przedstawione w artykule pochodzą z badania przeprowadzonego przez firmę Ipsos Polska Sp. z o.o. dla Unilever Polska w ramach programu Dove Self Esteem ,,Toksyczne porady w mediach społecznościowych", Listopad 2022, n=424 dziewczynek w wieku 10-17 lat.

TAGI #Dove #Instagram

Redakcja poleca

REKLAMA

Wideo

Maciej Musiał zadzwonił do Dagmary Kaźmierskiej z przeprosinami. Wcześniej zamieścił w sieci niestosowny komentarz

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

MAŁGORZATA ROZENEK-MAJDAN: czy tęskni za mediami, kiedy znowu… włoży szpilki i dlaczego wpada w „dziki szał”, gdy przegrywa. MICHAŁ WRZOSEK: kiedyś sam się odchudził, dziś motywuje i uczy innych, jak odchudzać się z głową. EWA SAMA swoje królestwo stworzyła w… kuchni domu w Miami. ONI ŻYJĄ FIT!: Lewandowska, QCZAJ, Steczkowska, Chodakowska, Klimentowie, Jędrzejczyk, Danilczuk i Jelonek, Paszke, Skura…