Marcin Mazurek, Prezes Zarządu Spółki Body Chief
Fot. mat. prasowe
VIVA! Tylko u nas

Pysznie i ekologiczne. Ten catering dietetyczny pokochały nie tylko gwiazdy!

Co wyróżnia catering dietetyczny Body Chief?

Artykuł sponsorowany 1 października 2020 21:05
Marcin Mazurek, Prezes Zarządu Spółki Body Chief
Fot. mat. prasowe

Bycie eko to nie kwestia mody, ale odpowiedzialności. To część filozofii, którą wyznajemy jako marka oraz naszego stylu życia, który przekazujemy społeczeństwu – mówi Marcin Mazurek, Prezes Zarządu Spółki Body Chief.

Jeszcze do niedawna wiele osób traktowało plastikowe opakowania jako nieodłączną część cateringu dietetycznego. Tymczasem Body Chief jako pierwsza firma na tak dużą skalę ograniczyła wykorzystanie pudełek z tworzyw sztucznych. Jak tego dokonaliście?

Marcin Mazurek: Wychodzimy z założenia, że nasza działalność nie polega jedynie na przygotowaniu i dostarczaniu posiłków w pudełkach, ale zarażaniu klientów pasją do zdrowego stylu życia. Kwestia troski o środowisko również się w to wpisuje. W temacie ograniczenia ilości wprowadzanego plastiku zaczęliśmy działać  zanim jeszcze branża cateringowa w ogóle zaczęła myśleć o zmianie oraz zanim narzucono producentom restrykcje w tej kwestii. Mamy świadomość pozycji, którą udało nam się osiągnąć i tego, że jako lider wyznaczamy trendy. A to pociąga za sobą odpowiedzialność. Dla nas to nie kwestia mody, ale obowiązek. To również odpowiedź na potrzeby nas wszystkich – oczywiście klientów, ale w szerszej perspektywie całego społeczeństwa.

Dziś prawie wszystkie pudełka w Waszym cateringu są ekologiczne. Jak rozpoczęliście proces zmiany? 

Przede wszystkim zaczęliśmy szukać materiałów, które mogłyby być alternatywą dla plastikowych pudełek. I tu stanęliśmy przed pierwszym wyzwaniem. Trudno było znaleźć producentów, którzy byliby w stanie zagwarantować opakowania odpowiednie do naszej skali działania. Dodatkowo, koszt ekologicznych pudełek był kilkukrotnie wyższy niż tych wykonanych z plastiku. Od początku mieliśmy tego świadomość, ale dla nas jest to kwestia drugorzędna. Priorytetem było zapoczątkowanie trendu eko i nakłonienie klientów, partnerów oraz całej branży cateringu dietetycznego do zmian. Nawiązaliśmy kontakty z firmami z całego świata, ponieważ nasze wymagania i oczekiwania co do jakości produktu są bardzo wysokie. Wykorzystujemy tylko biodegradowalne i w pełni kompostowalne opakowania, które są produkowane z surowców pozyskiwanych w zrównoważony i odpowiedzialny sposób.  

Catering Body Chief
Fot. mat. prasowe

Te trudności Was nie zniechęciły?

Zupełnie nie! Zmianę rozpoczęliśmy małymi krokami. Najpierw wprowadziliśmy papierowe słomki oraz torby pochodzące z recyklingu, następnie kompostowalne sztućce ze skrobi kukurydzianej. Ekologiczne pudełka wprowadzaliśmy stopniowo. Zanim każdy z nich trafił do klientów przeprowadziliśmy szereg testów – w zakresie szczelności folii, wytrzymałości pudełek w transporcie, podatności na zmiany temperatur czy zachowania jakości opakowanego produktu. Dzięki temu udało nam się wybrać te najlepsze. Dziś ponad 90% pudełek w naszym cateringu jest eko. To nasz ogromny sukces.

Co z kosztem takich zmian? Wiele firm podnosi argument, że ich na to nie stać.

To kwestia podejścia i priorytetów. Dla nas to oczywiście biznes, ale również misja, którą nadaliśmy naszej firmie. To nie tylko dieta, ale styl życia. Zdrowy, świadomy, odpowiedzialny. Co więcej, wprowadzając ekologiczne pudełka podjęliśmy decyzję, że nie będziemy nakładać na klientów dodatkowych opłat w odróżnieniu od niektórych konkurencyjnych firm. Uznaliśmy, że jest to koszt, który po prostu musimy ponieść.. Wdrożenie ekopudełek jest standardem, nie wyborem. To udowadnia, że nasze działania idą w kierunku realnych i trwałych zmian. Cieszy nas, że klienci doceniają te innowacje, a dzięki nim są jeszcze bardziej związani z naszą marką. 

Catering Body Chief
Fot. mat. prasowe

Jakie jeszcze działania proekologiczne prowadzi Body Chief?

Jeszcze przed wprowadzeniem bio opakowań angażowaliśmy się w różne akcje społeczne, jak np. warsztaty edukacyjne dla dzieci w szkołach czy pomoc schroniskom dla zwierząt w adopcjach. Szczególnie ważne są dla nas działania proekologiczne ze względu na charakter naszego biznesu. Angażujemy klientów by byli częścią tych działań m.in. zachęcając ich do ponownego wykorzystania naszych opakowań. Często sami klienci podsuwają nam pomysły lub inspirują do wymyślania niestandardowych akcji. Staramy się zaskakiwać ich prezentami, które są spójne z naszą filozofią eko, jak np. sztućce wielokrotnego użytku ze skrobi kukurydzianej czy bambusowe słomki, dzięki czemu nie muszą otrzymywać jednorazowych do codziennych zestawów. Współpracujemy również z aplikacjami, które zapobiegają marnowaniu jedzenia w przypadku nadprodukcji. Każdego dnia część posiłków oddajemy także do Banku Żywności. Do tej pory przekazaliśmy blisko 30 tysięcy pudełek, które trafiają do najbardziej potrzebujących.  

Jaka była reakcja otoczenia i klientów na te zmiany?

Zdecydowanie pozytywna! I to jest dla nas największa nagroda, ale równocześnie motywacja do dalszych działań. Dużo udało nam się zrobić w krótkim czasie, ale wiemy też, że sporo pracy jeszcze przed nami. Nie zwalniamy tempa.

Materiał powstał z udziałem marki Body Chief

Wideo

Marynarki, kardigany, sukienki maxi, kozaki na słupku. Te produkty będą modne jesienią i zimą 2020/2021

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

MAŁGORZATA ROZENEK-MAJDAN i RADOSŁAW MAJDAN w przejmującej rozmowie o walce o dziecko, mierzonej poświęceniem, niepewnością, ale i wdzięcznością. MICHAŁ ŻEBROWSKI i EUGENIUSZ KORIN, dyrektor i reżyser Teatru 6. piętro. Czy się lubią, podziwiają i... kłócą. MARIOLA BOJARSKA FERENC Los naznaczony tragediami: wypadek mamy, walka o życie synka, rozwód, choroba męża. W cyklu EXTRA: Czy w kontekście niemieckich obozów koncentracyjnych może być mowa o modzie? – opowiada antropolożka mody Karolina Sulej. PODRÓŻ „Będziecie tam wracać”, mówi o Bieszczadach słynna podróżniczka Elżbieta Dzikowska.