Reklama

Grupa Kering ogłosiła publicznie, że nie będzie już zatrudniać niepełnoletnich modeli i modelek. Tak więc na pokazach i w reklamach domów mody Gucci, Yves Saint Laurent, Bottega Veneta, Alexander McQueen, Stella McCartney, Balenciaga nie zobaczymy już osób, które mają mniej niż 18 lat. Bardzo ciekawe są powody decyzji, którą podjął francuski holding zarządzany przez François-Henri Pinault. Otóż głównym miały być… oczekiwania klientek luksusowych domów mody, które chcą by kupowane przez nie ubrania i dodatki prezentowały osoby w miarę dojrzałe i wiarygodne. Ponadto zdaniem rzecznika prasowego Kering, niepełnoletni są zbyt niedojrzali emocjonalnie i fizycznie by sprostać wyzwaniom, jakie niesie ze sobą zawód modelki czy modela. Przypomnijmy, że jakiś czas temu na podobny krok zdecydował się koncern LVMH. Tyle, że on jako dolną granicę wieku postawił 16 lat.

Reklama

Modelki pod ochroną

Jeszcze wcześniej oba koncerny oskarżane o promowanie nienaturalnie chudych, kobiecych sylwetek zostały zmuszone do przyjęcia regulacji… dotyczących wagi modelek. Przed zatrudnieniem każda musi przedstawić dokument medyczny o jej wskaźniku BMI (wskaźnik masy ciała). Po co to wszystko? Nowe zarządzenia mają uchronić modelki przed losem, jaki spotkał 14-letnią Wladę Dziubę, która zmarła podczas trwającego kilkanaście godzin pokazu w Szanghaju. Czy nowe regulacje zdarzą egzamin? Czas pokaże! Jedno jest pewne, Kaia Gerber będzie musiała poczekać na pracę w Kering do września, bo wtedy dopiero skończy 18 lat…

Podczas wielogodzinnego pokazu mody w Szanghaju na skutek skrajnego wyczerpania zmarła 14-letnia rosyjska modelka Włada Dziuba.

@Vlada Dzyuba/ vk.com/v.dzyuba97

Reklama

Kaia Gerber

East News
Reklama
Reklama
Reklama