yes-dla-prawdziwych-kobiet
Fot. materiały prasowe
VIVA! Tylko u nas

YES dla prawdziwych kobiet

Nowy spot reklamowy marki YES podważa stereotypowe wyobrażenie na temat kobiet i odważnie pokazuje różne oblicza kobiecości

WSPÓŁPRACA REKLAMOWA 20 grudnia 2021 11:44
yes-dla-prawdziwych-kobiet
Fot. materiały prasowe

“Chcemy tworzyć świat, w którym kobiety zamiast NO słyszą YES. Chcemy tworzyć świat, w którym każda z nas z dumą powie: Jestem Kobietą” - ten fragment manifestu marki można zobaczyć na ogromnym muralu autorstwa artystki Alicji Białej. Mural zdobi ścianę na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Hożej w Warszawie i przedstawia kilka kobiet w przyjaznym uścisku. Całość wyglądałaby bardzo niewinnie, gdyby nie jeden szczegół…

Manifestem jest również spot reklamowy YES, który wywołał ożywioną dyskusję społeczną, a na kanale YT ma już ponad 1,1 mln odsłon. Występują w nim bizneswomen i mama trójki dzieci Aleksandra Żebrowska, olimpijka Kasia Zillmann wraz ze swoją partnerką, dzielnie walcząca z nowotworem i zachęcają do badań profilaktycznych Aleksandra Wiederek-Barańska, modelka plus size Bogna Golec i oryginalna seniorka Christina Flagmeier.  Wszystkie te kobiety w spocie są po prostu sobą, co, jak się okazuje, wciąż wymaga odwagi i jest zbyt kontrowersyjnie dla TVP, która ze względu na wrażliwość swoich widzów nie zgodziła się na emisję spotu. Ponadprzeciętną odwagą wykazała się też Neo - osoba niebinarna, która zagrała w krótkim spocie sponsorskim i która z hasłem “Jestem kobietą, bo się nią czuję” będzie twarzą marki w marcu.

naszyjnik-yes
Fot. materiały prasowe

Zmiana jest możliwa

Niestety wciąż żyjemy w systemie patriarchalnych przekonań i stereotypowych ról, które społeczeństwo nadaje kobietom. Wciąż wiele z nas zmaga się z nierównością, szklanym sufitem, brakiem akceptacji, czy zależnością od innych. W YES zauważamy tą sytuację i chcemy ją zmieniać - mówi Justyna Lach, Dyrektorka Marketingu YES. - Nie interesuje nas robienie długich i pięknych reklam, my chcemy pięknego, czyli wolnego, niezależnego i równego życia dla kobiet bez względu na to, kim są i co jest dla nich ważne.  I wierzymy, że ta zmiana jest możliwa.

pierścionek-yes
Fot. materiały prasowe

Nowa strategia YES nie wzięła się znikąd. Firmę już od 40 lat tworzą głównie kobiety - Magdalena Kwiatkiewicz, która wraz z mężem Michałem i bratem Krzysztofem stworzyła tą firmę i wciąż z pasją ją rozwija, projektantki - Magda Dąbrowska i Kasia Bukowska, które od kilkunastu lat projektują oryginalne kolekcje i cały zespół YES, którego znakomitą większość stanowią właśnie kobiety. - Nasza biżuteria od początku była tworzona przez kobiety i dla kobiet - mówi Magda Kwiatkiewicz. - Wierzymy, że dzięki niej kobiety mogą czuć się ważne, niezależne i odważne i to jest dla nas najpiękniejsze!

Świat, który mówi TAK kobietom

Za nową strategią idą również konkretne działania. YES nawiązała długofalową współpracę z Fundacją Wysokich Obcasów i dzięki wspólnym działaniom chce pozytywnie wpływać na los kobiet w Polsce i podnosić ich świadomość odnośnie swoich praw. - Jesteśmy już na takim etapie rozwoju firmy, że samo tworzenie biżuterii nam nie wystarcza - mówi Tomasz Kwiatkiewicz, prezes YES. - To, co nas interesuje, to właśnie tworzenie lepszego świata dla kobiet, świata, który kobietom powie TAK i w którym będą mogły realizować własne marzenia i nawet najbardziej odważne plany. A biżuteria może pięknie tą odwagę podkreślać.

kolczyki-yes
Fot. materiały prasowe

YES to polska rodzinna firma jubilerska założona w 1981 roku przez Magdalenę i Michała Kwiatkiewiczów oraz Krzysztofa Madelskiego. Posiada blisko 200 salonów w całej Polsce oraz sklep internetowy YES.pl. Wyróżnia się kolekcjami projektowanymi przez najlepszych polskich projektantów, m.in. przez współpracujące z marką na stałe Magdę Dąbrowską i Kasię Bukowską. Ważnym elementem marki jest również Galeria YES - miejsce, które wspiera polskich twórców biżuterii, prezentuje i sprzedaje ich prace. Sama Magda Kwiatkiewicz to pasjonatka sztuki jubilerskiej - posiada największe w Polsce zbiory biżuterii z różnych stron świata.

Materiał powstał z udziałem marki YES

TAGI #biżuteria #YES

Redakcja poleca

REKLAMA

Wideo

Maciej Musiał zadzwonił do Dagmary Kaźmierskiej z przeprosinami. Wcześniej zamieścił w sieci niestosowny komentarz

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

MAŁGORZATA ROZENEK-MAJDAN: czy tęskni za mediami, kiedy znowu… włoży szpilki i dlaczego wpada w „dziki szał”, gdy przegrywa. MICHAŁ WRZOSEK: kiedyś sam się odchudził, dziś motywuje i uczy innych, jak odchudzać się z głową. EWA SAMA swoje królestwo stworzyła w… kuchni domu w Miami. ONI ŻYJĄ FIT!: Lewandowska, QCZAJ, Steczkowska, Chodakowska, Klimentowie, Jędrzejczyk, Danilczuk i Jelonek, Paszke, Skura…