Reklama

Od momentu, gdy Riccardo Tisci zastąpił na stanowisku dyrektora kreatywnego Christophera Bailey'a, wszyscy pragnęli zobaczyć jego pierwsze projekty. Z tego powodu pokaz Burberry momentalnie stał się jednym z najbardziej oczekiwanych wydarzeń podczas londyńskiego tygodnia mody, poświęconego sezonowi wiosna-lato 2019.

Czy jego kolekcja zaskoczyła? Bailey przede wszystkim odświeżył brytyjską markę, lecz nie wprowadził przełomowych zmian. Oddał hołd tradycji kultywowanej przez dom mody poprzez ukazanie kultowych beżowych prochowców, choć w jego wydaniu są one bardziej minimalistyczne i pozbawione dodatkowych ozdób, jak pagony czy dwurzędowe guziki. Nowością natomiast jest gama odzieży streetwearowej wyraźnie zainspirowana miastem. Powiedział: „Myślałem o podróży, kiedy zacząłem tworzyć swoją pierwszą kolekcję Burberry. Korzystałem z mojego osobistego doświadczenia w Londynie, 20 lat po prezentacji mojej kolekcji studenckiej... Byłem też zainspirowany wydarzeniami w Londynie, mieście, które sprawiło, że zapragnąłem stać się projektantem”.

Zobaczcie w naszej galerii niektóre sylwetki z kolekcji, którą Bailey nazwał „Królestwo”. Co o niej myślicie?

Reklama
Reklama
Reklama