Reklama

Od momentu, gdy Riccardo Tisci zastąpił na stanowisku dyrektora kreatywnego Christophera Bailey'a, wszyscy pragnęli zobaczyć jego pierwsze projekty. Z tego powodu pokaz Burberry momentalnie stał się jednym z najbardziej oczekiwanych wydarzeń podczas londyńskiego tygodnia mody, poświęconego sezonowi wiosna-lato 2019.

Reklama

Czy jego kolekcja zaskoczyła? Bailey przede wszystkim odświeżył brytyjską markę, lecz nie wprowadził przełomowych zmian. Oddał hołd tradycji kultywowanej przez dom mody poprzez ukazanie kultowych beżowych prochowców, choć w jego wydaniu są one bardziej minimalistyczne i pozbawione dodatkowych ozdób, jak pagony czy dwurzędowe guziki. Nowością natomiast jest gama odzieży streetwearowej wyraźnie zainspirowana miastem. Powiedział: „Myślałem o podróży, kiedy zacząłem tworzyć swoją pierwszą kolekcję Burberry. Korzystałem z mojego osobistego doświadczenia w Londynie, 20 lat po prezentacji mojej kolekcji studenckiej... Byłem też zainspirowany wydarzeniami w Londynie, mieście, które sprawiło, że zapragnąłem stać się projektantem”.

Reklama

Zobaczcie w naszej galerii niektóre sylwetki z kolekcji, którą Bailey nazwał „Królestwo”. Co o niej myślicie?

Reklama
Reklama
Reklama