Oto najdroższe marki na świecie
Ich wartość rośnie z dnia na dzień
Okres pandemii wcale nie wpłynął negatywnie na marki luksusowe. Wręcz przeciwnie. Domy mody premium radzą sobie doskonale i zyskują na wartości każdego dnia. Według najnowszych badań pierwsza dziesiątka największych i najdroższych marek luksusowych na świecie jest wartych razem 344,4 mln dolarów. Który z nich wiedzie prym jeśli chodzi o bycie najdroższą marką?
ZOBACZ TEŻ: Louis Vuitton - historia marki, która zmieniła świat mody
Oto najcenniejsze marki luksusowe na świecie
Najnowszy ranking, jaki co roku tworzą Kantar BrandZ Power Inder oraz WPP nie pozostawia złudzeń. Znamy najbardziej prestiżowe i jednocześnie najdroższe marki premium świata. Numerem jeden na podium okazało się Louis Vuitton, które warte jest 124,3 mld dolarów. W porównaniu do roku 2021, wartość francuskiego domu mody wzrosła aż o 64%, co w obliczu kryzysu gospodarczego oraz pandemii COVID-19 jest niesamowitym wynikiem. Drugie miejsce zajęła marka Hermes, której wartość wzrosła aż o 73%, osiągając tym samym 80,3 mld dolarów. Na trzecim miejscu znalazła się marka Chanel, której wartość wyceniono na 53 mld dolarów. Wszystkie trzy domy mody mają francuską kolebkę.
Kto jeszcze znalazł się w rankingu najdroższych domów mody świata?
W rankingu TOP10 najdroższych marek świata, kolejne miejsca zajęły:
- Gucci, 38,9 mld dolarów
- Dior, 10,5 mld dolarów
- Cartier, 10,1 mld dolarów
- Rolex, 9 mld dolarów
- Saint-Laurent, 6,8 mld dolarów
- Tiffany&Co., 6,7 mld dolarów
- Prada, 5,6 mld dolarów
ZOBACZ TEŻ: Najlepsze pokazy tygodnia mody haute couture w Paryżu
Która marka premium najszybciej się rozwija?
Badanie przeprowadzane co roku pokazało również, która z luksusowych marek premium jest najbardziej rozwojowa. W tym roku największy postęp zrobił Cartier, którego wartość wzrosła w ciągu 12 miesięcy o 88%. Zasługi przypisuje się nowej i bardzo przemyślanej strategii firmy, która skoncentrowała się przede wszystkim na sprzedaży hurtowej. Zakończyła również większość współprac z pośrednikami.