Leo Messi i Cristiano Ronaldo są przyzwyczajeni do walczenia ze sobą na boisku piłkarskim, ale w najnowszej kampanii marki Louis Vuitton najwięksi rywale w piłkarskim świecie postanowili skonfrontować się podczas... partyjki szachów. Najnowsza kampania marki francuskiego luksusowego domu mody pod hasłem “Zwycięstwo to stan umysłu” została sfotografowana przez jedną z najwybitniejszych fotografek i została zaprezentowana w sobotę, przed niedzielnym dniem otwarcia Mistrzostw Świata FIFA 2022 w Katarze. Jak się prezentuje? Kto wykonał zdjęcia? Jakie kontrowersje krążą wokół kampanii i samych Mistrzostw FIFA?

Reklama

ZOBACZ TEŻ: Georgina Rodriguez i Cristiano Ronaldo udekorowali dom na święta!

Ronaldo i Messi w jedenej kampanii Louis Vuitton

Najnowsza kampania marki Louis Vuitton sfotografowana przez wybitną Annie Leibovitz jest kontynuacją Vuitton Core Values z 2010 roku, w której legendarni gracze jak Pele, Maradona i Zinedine Zidane grali w piłkarzyki. W tym roku gwiazdy piłki nożnej wpatrują się w szachy umieszczone na aktówce w szachownicę Louis Vuitton Damier. Tło historii relacji i kariery Messiego i Ronaldo jest bardzo ważne w kontekście odbioru i zrozumienia całej idei kampanii. Piłkarze, którzy rywalizują w piłce nożnej od ponad dekady, co zostało opisane w niedawno wydanej książce “Messi vs Ronaldo: jedna rywalizacja, dwa GOATs i era, która zmieniła światową grę”, autorstwa dziennikarzy Wall Street Journal – Johui Robinsona i Jonathana Clegga. W latach 2008-2017 Messi i Ronaldo zdobyli wiele Złotych Piłek, czyli nagród przyznawanych najlepszemu piłkarzowi na świecie, a od tego czasu pula Messiego zwiększyła się o jeszcze dwie dodatkowe. Od 2009 roku do 2018, obaj panowie grali w hiszpańskich drużynach, a ich starcia trzymały miliony fanów w napięciu. Podczas Mistrzostw Świata stawka jest niezwykle wysoka dla 35-letniego Messiego i 37-letniego Ronaldo, ponieważ żaden z nich nie zdobył jeszcze najbardziej pożądanej nagrody w sporcie, czyli Pucharu Mistrzostw Świata, mimo wielu indywidualnych osiągnięć. Wykorzystując ubiegłoroczne zwycięstwo Argentyny w Copa America, Messi spróbuje poprowadzić swój kraj do zwycięstwa po raz pierwszy od 1986 roku. Tymczasem Ronaldo ma nadzieję pomóc Portugalii w jej pierwszym zwycięstwie w Pucharze Świata, pomimo kontrowersyjnego rozłamu z jego klubem Manchester United. Dlaczego jednak marka zdecydowała się na taką kampanię i to jeszcze w okresie piłkarskich mistrzostw? Louis Vuitton od 2010 roku produkuje etui na trofea dla takich sportów jak tenis, koszykówka, rugby, wyścigi Formuły 1 oraz współpracuje z FIFĄ, międzynarodowym organem zarządzającym piłką nożną. Oprócz zaprojektowanie etui podróżnego na trofeum Mistrzostw Świata, marka wprowadziła także na rynek kapsułową kolekcję galanterii skórzanej o tematyce piłkarskiej.

Materiały prasowe
Reklama

Tegorocznym Mistrzostwom Świata towarzyszy wiele kontrowersji związanych z zarzutami korupcji członków FIFA oraz licznych pytań o przestrzeganie praw człowieka przez kraj gospodarza, czyli Kataru, przez co wiele marek postanowiło zachować dyskrecję podczas zawodów. Jednak Louis Vuitton nie boi się konsekwencji jakie konsumenci mogą wyciągnąć w zamian za wspieranie tak kontrowersyjnej i wręcz skreślonej imprezy. Trzeba przyznać, że zdjęcie wykonane przez Annie Leibovitz jest fantastyczne, ma w sobie niezwykłą głębię i tajemniczość, jednak okoliczności w jakich jest prezentowane zdecydowanie odbiega od jakichkolwiek standardów, a zawody nie powinny odbyć się w takich okolicznościach i takim państwie. Co myślicie o tegorocznych Mistrzostwach Świata FIFA? Jak oceniacie kampanię marki Louis Vuitton?

Reklama
Reklama
Reklama