Hołd pięknej pracy rzemieślniczej 

Aleksandra Trendak 12 września 2022 13:30

Najnowsza kampania Bottega Veneta skupia się głównie na akcesoriach i jest pierwszą wizerunkową sesją zrealizowaną pod kierownictwem dyrektora kreatywnego Matthieu Blazy’ego. Jest to jego pierwsza, debiutancka kolekcja na sezon jesień-zima 2022, która hołduje takim wartościom jak tradycja, rękodzieło i praca zespołowa. Co ją wyróżnia na tle innych kampanii? Dlaczego te wartości były dla Blazy’ego najważniejsze? Czym charakteryzują się użyte w kampanii zdjęcia? 

ZOBACZ TEŻ: Billie Eilish została twarzą najnowszej kampanii Gucci

Najnowsza kampania Bottega Veneta 

W 2021 roku Matthieu Blazy objął stery włoskiej marki i postanowił zmienić odrobinę jej wizerunek i położyć duży nacisk na rolę artyzmu, który towarzyszy pragmatyzmowi. Markę opisuje następująco: 

Bottega Veneta powstała dzięki zaangażowaniu artystów i rzemieślników. Praca zespołowa leży u jej podstaw i jest ważną częścią jej historii. Tak właśnie podeszliśmy do tej kampanii – razem, z wieloma różnymi punktami widzenia. To, że specjalizuje się w torbach i skórzanych akcesoriach, powoduje, że kojarzymy ją z byciem w ciągłym ruchu, z odkrywaniem nowych miejsc. Jej fundamentem jest idea rękodzieła w drodze, ponadczasowość ponad chwilową modową. Razem stanowią esencję jej dyskretnej mocy. 

Na zdjęciach zdecydowanie przewija się motyw pracy zbiorowej, która hołduje pięknemu i funkcjonalnemu rękodziełu. Do sfotografowania kampanii zaproszono różnych fotografów, którzy mieli za zadanie wykonać portrety oraz zbliżenia na najbardziej wyraziste i wyróżniające się projekty, które najbardziej rezonowały z nimi stylem i charakterem. Są to między innymi kozaki, torebki z plecionki, spódnice midi zakończone frędzlami, sztuczne futra. Blazy także nowatorsko podszedł do castingu, gdyż stworzył ciekawą mieszankę z modelek i modeli szeroko znanych w świecie mody, jak i tych dopiero debiutujących, które reprezentują różne typy urody i wiek. Tworząc koncept na sesję twórcy postanowili nie ograniczać się do jednego miejsca lub studia, gdyż kłóciłoby się to z ideą podróżującego rękodzieła. Dlatego projekty zostały osadzone w różnym czasie i przestrzeni, w celu zaprezentowania przemian i stawania się indywidualną częścią historii. 

Najnowsza kampania Bottega Veneta to bardzo ciekawy koncept, który został uchwycony przez wielu zdolnych fotografów, między innymi Louise i Marię Thornfeldt, Solene Gun oraz Sandera Muylaerta, których prace zostały ułożone w ciekawe dyptyki. Choć pozornie mogą wydawać się połączone losowo, po dokładniejszej analizie można dostrzec klucz, którym się twórcy kierowali – wszystkie zdjęcia zostały sparowane, aby tworzyły twórczą historię ubrań, które reprezentują. Jest to jedna z ciekawszych i dobrze wykonanych kampanii marki od dłuższego czasu. Jak oceniacie najnowszą kampanię Bottega Veneta? Który element najbardziej was zainteresował?  

1/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
1/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

2/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
2/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

3/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
3/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

4/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
4/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

5/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
5/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

6/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
6/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

7/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
7/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

8/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
8/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

9/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
9/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

10/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
10/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

11/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
11/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

12/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
12/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

13/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
13/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

14/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
14/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

15/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
15/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

16/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
16/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

17/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
17/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

18/18
Bottega Veneta
Copyright @Materiały prasowe
18/18

Najnowsza kampania Bottega Veneta

Wideo

Za nami 25 lat tworzenia magazynu VIVA!. Tak wraz z gwiazdami zapamiętaliśmy ten wyjątkowy czas

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

Czy czas zabliźnia rany, zaciera pamięć? Co sądzą o filmie „Ania”? BLISCY ANNY PRZYBYLSKIEJ w poruszającej, intymnej rozmowie. BARBARA ROMANOWICZ-TORZEWSKA I MAREK TORZEWSKI: słynny polski tenor i aktorka. Od 40 lat razem. Na dobre i na złe. Niezmiennie w sobie zakochani. Ich wyznania brzmią jak piękna miłosna aria. DOROTA GARDIAS: wydawałoby się, że ma wszystko: urodę, talent, popularność, miłość widzów i udaną córeczkę Hanię. A jednak los jej nie rozpieszcza… RADOSŁAW ŚMIGULSKI zarządza Polskim Instytutem Sztuki Filmowej. Czy sam jest… fanem kina? KRÓLOWA ELŻBIETA II i jej wielkie miłości…